لزوم افزایش مبلغ تعیین شده  در بودجه ۱۴۰۰ برای بخش حمل‌ونقل
لزوم افزایش مبلغ تعیین شده  در بودجه ۱۴۰۰ برای بخش حمل‌ونقل

عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد؛ لزوم افزایش مبلغ تعیین شده در بودجه ۱۴۰۰ برای بخش حمل‌ونقل نماینده مردم نهاوند استان همدان در مجلس یازدهم شورای اسلامی بودجه امسال دولت را ضد تورمی دانست که سعی کرده است کمترین کسری را داشته باشد. علیرضا شهبازی عضو مجمع نمایندگان استان همدان […]

عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد؛
لزوم افزایش مبلغ تعیین شده
در بودجه ۱۴۰۰ برای بخش حمل‌ونقل
نماینده مردم نهاوند استان همدان در مجلس یازدهم شورای اسلامی بودجه امسال دولت را ضد تورمی دانست که سعی کرده است کمترین کسری را داشته باشد.
علیرضا شهبازی عضو مجمع نمایندگان استان همدان و نماینده مردم نهاوند در مجلس یازدهم در راستای شعار امسال هفته حمل‌ونقل مبنی بر توسعه زیرساخت، نوسازی ناوگان و حمل‌ونقل کارآمد، در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته، گفت: بودجه امسال همان‌طور که دولت نیز گفته، ضد تورمی است و سعی کرده کمترین کسری را داشته باشد. وی با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله بودجه که پیش‌بینی شده، ثبات اقتصادی است، افزود: امیدواریم با پیش‌بینی‌هایی که بر اساس منبع درآمد دولت است شاهد کسر بودجه‌ای نباشیم که در سال‌های قبل داشتیم. شهبازی با یادآوری اینکه کمیسیون‌های مختلف در حال بررسی و کار بر روی بودجه هستند، تصریح کرد: با نهایی شدن پیشنهادات و انجام اقداماتی که کمیسیون تلفیق بر روی بودجه دارد، امیدواریم در راستای توصیه‌های مقام معظم رهبری شاهد تحقق اصلاح ساختاری بودجه باشیم. عضو مجمع نمایندگان استان همدان با اظهار اینکه شاید نتوانیم در یک سال اصلاحات مورد نیاز در بودجه را انجام دهیم، گفت: تا همان اندازه‌ای که امکان داشته باشد باید بودجه را اصلاح کرد و امیدواریم امسال با توجه به نظر و همراهی دولت با مجلس، بتوانیم شاهد بودجه‌ای با کمترین تنش‌ها باشیم که بیشترین توجهش به زیرساخت‌های حمل‌ونقل و مسائل ضروری است. وی با بیان اینکه هدف پیش‌بینی یکسری از هزینه‌های جاری در بودجه است، تاکید کرد:‌ باید بیشتر به سمت و سوی زیرساخت‌ها برویم زیرا طرح توسعه کشور منوط به ایجاد زیرساخت‌های اساسی است که امیدواریم این اتفاق در زمینه جاده و ریلی روی دهد. شهبازی همچنین با تاکید بر اینکه نوسازی ناوگان یک ضرورت به‌شمار می‌رود، گفت: در سال‌های گذشته هرچند اقداماتی در راستای نوسازی ناوگان انجام شده اما کم بوده است و نیازمند انجام اقدامات بیشتری در این زمینه هستیم. عضو مجمع نمایندگان استان همدان تاکید کرد: باید مبلغ تعیین شده در بودجه ۱۴۰۰ برای بخش حمل‌ونقل افزایش یابد؛ باید با مذاکرات با کارشناسان و مدیران این بخش در وزارت راه‌وشهرسازی از راه‌های مختلف این رقم را افزایش دهیم. مبلغ تعیین شده باید افزایش یابد برای حوزه حمل ونقل و با صحبت ها و مذاکراتی که با کارشناسان و مدیران این بخش در وزارت راه وجود دارد، بتوانیم از راه های مختلف افزایش دهیم. براساس این گزارش نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته از تاریخ ۲۸ تا ۳۰ آذرماه به مناسبت هفته حمل‌ونقل در مصلای امام خمینی (ره) با حضور مقامات و مسئولان برگزار شد.

مقام مسئول در سازمان راهداری اعلام کرد؛
سیستان و بلوچستان در اولویت احداث راه‌های روستایی کشور
مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: سیستان و بلوچستان با توجه به وسعت و محرومیت در اولویت ساخت راه‌های روستایی قرار دارد بطوری که در افق چند ساله ۵۵۰۰ کیلومتر راه در آن توسط این سازمان ساخته خواهد شد. به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، علی خانقائی در همایش هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری و تقدیر از فعالین بخش حمل و نقل و راهدران سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طی دو سال اخیر تمام نیازهای کشور در حوزه راه‌های روستایی و فرعی احصا و بر اساس آن کتابی تهیه شده است تا همه مسئولان کشوری و استانی بر اساس آن به اولویت بندی بودجه‌ها برای توسعه این مسیرها بپردازند. وی ادامه داد: از مجموع ۳۹ هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور هفت هزار و ۲۲۲ روستا فاقد راه هستند که در برنامه داریم این روستاها را از راه مناسب آسفالته بهره‌مند سازیم. مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در نظر داریم ۳۲ هزار کیلومتر راه روستایی مورد نیاز کشور را در مدت زمانی پنج ساله احداث نمایم این درحالی است ۶۰ درصد این مسیرها در مناطق کوهستانی و سخت گذر قرار دارد. خانقائی افزود: هفت استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان در اولویت ساخت راه های روستایی کشور قرار دارند. وی افزود: سیستان و بلوچستان با توجه به نیاز رتبه نخست تخصیص اعتبارات و قیر کشور را در حوزه راه‌های روستایی به خود اختصاص داده است. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان نیز در این همایش با تبریک حمل و نقل، رانندگان و راهداری گفت: فعالان حوزه حمل و نقل در این استان در تمامی دوران‌ها به ویژه جنگ‌تحمیلی و شرایط فعلی کرونا منشا خدمات ارزنده بودند بطوری که همزمان با افزایش ظرفیت بندر چابهار و رشد جابجایی کالا و ترانزیت وقفه ای در ارائه خدمات به وجود نیامده بلکه حتی اخیرا در یک روز ۱۳ هزار تن کالا در استان جابجا شد که یک رکورد محسوب می‌شود. ایوب کرد افزود: همچنین پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان با وجود شیوع ویروس کرونا از پایانه‌های فعال کشور بودند بطوری که‌ سال گذشته افزون بریک میلیون و ششصد هزار تن کالا از طریق این‌پایانه در استان جابجا شد. وی بیان کرد: پایانه‌های مسافری سیستان و بلوچستان نیز در این مدت با وجود همه مشکلات از جمله کاهش ۵۰ درصدی مسافر و ضرر وارده به فعالان این حوزه بدون وقفه در خدمت مردم استان بوده است. وی روکش آسفالت ۷۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی و خط کشی یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر از مسیرهای ارتباطی را از مهمترین اقدامات حوزه راهداری در سال گذشته در سیستان و بلوچستان برشمرد و اظهار داشت: امسال نیز همکاران پر تلاش راهداری ما با استفاده از توان اکیپ امانی اقدام به خط کشی یک هزار و ۷۵۰ کیلومتر از راه‌ها نموده‌اند. کرد تعمیر و بازسازی ۲۷ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین از رده خارج راهداری را در سیستان و بلوچستان از اقدامات ارزشمند و ماندگار عنوان کرد و افزود: تعمیر و بازسازی این تعداد از ماشین راهداری در استان با استفاده از توان نیرو‌های متخصص بومی، منجر به ۱۶۰ میلیارد‌ تومان صرفه‌جویی اقتصادی و رونق اشتغال تخصصی در صنعت راهداری شده است.گفتنی است در پایان‌ مراسم با حضور مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مسئولان استانی از فعالین بخش حمل و نقل و راهداران استان با اهدای لوح تقدیر بعمل آمد.