شهید سلیمانی محور وحدت و یکپارچگی بود
شهید سلیمانی محور وحدت و یکپارچگی بود

وزیر راه و شهرسازی در مراسم دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: شهید سلیمانی در کار دیپلماسی و مذاکره نظیر نداشت و لازم است دستاوردها و نوشته های شهید سلیمانی به عنوان واحد دانشگاهی و درسی مورد توجه قرار گیرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، […]

وزیر راه و شهرسازی در مراسم دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: شهید سلیمانی در کار دیپلماسی و مذاکره نظیر نداشت و لازم است دستاوردها و نوشته های شهید سلیمانی به عنوان واحد دانشگاهی و درسی مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهر سازی در دومین مراسم سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که در نمازخانه ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد با اشاره به هفت سال همکاری نزدیک با این شهید در حوزه های مختلف اظهار داشت: بنده توفیق سربازی حاج قاسم  را داشتم و آخرین جلسه ای که با آن شهید را داشتم روز سه شنبه قبل از شهادتش بود.
وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: سوریه محیط متفاوتی دارد، عراق هم  مانند سوریه متشکل از طوایف مختلف و افکار مختلف است اما هر جا که حاج قاسم حضور داشت همه بدون در نظر گرفتن اختلافات و تفاوت ها در کنار هم برای یک هدف جمع می‌شدند.  شهید سلیمانی به معنای واقع کلمه محور وحدت و یکپارچگی بود.
وزیر راه و شهرسازی افزود: حاج قاسم ویژگی های خاصی داشت که شاید من در همه این دوران و سال های عمرم کمتر کسی را با ویژگی های او دیده باشم که هم فرمانده و هم قاطع باشد و هم تصمیم گیری هایش بدون ملاحظه دوست و رفیق باشد.
وی افزود: حاج قاسم  روزشمار زندگی خود را نوشته بود و می‌توان از این روزشمار در دانشگاه و مدارس به عنوان یک واحد درسی استفاده کرد. خاطرات، نوشته ها، دستاوردها و اقدامات شهید حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس، حضور در محور مقاومت و دیگر اقدامات وی درسی بزرگ برای جوانان و عموم مردم است که باید به خوبی از آن استفاده کرد و بهره برد.
قاسمی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی یک دیپلمات و یک حرفه ای در کار دیپلماسی و مذاکرات بود. وی در طول عمر خود یک لحظه دست از تلاش و خدمت نکشید و پاداش وی را خدا در پایان با شهادت داد.

انتصاب سرپرست دفتر مهندسی حمل و نقل
و سرپرست دفتر تنظیم‌گری ضوابط و مقررات
راه آهن جمهوری اسلامی ایران
دکتر سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، طی حکمی آقای حجت‌اله سلیمانی را به عنوان سرپرست دفتر مهندسی حمل و نقل شرکت راه آهن منصوب کرد.
به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سلیمانی دانش‌آموخته کارشناسی رشته مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی اصفهان و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد رشته مهندسی و برنامه‌ریزی حمل و نقل دانشگاه صنعتی شریف بوده و در حال حاضر دانشجوی دکتری رشته مهندسی و برنامه‌ریزی حمل و نقل دانشگاه صنعتی شریف است و از جمله سوابق وی می توان به مدیر کل برنامه‌ریزی حمل و نقل شهرداری اهواز، تدریس در دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول و مسئول پروژه یکپارچه‌سازی طرح جامع حمل نقل کشور در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.
گفتنی است پیش از این، خانم اکرم رستم‌خانی عهده دار این مسئولیت بود. دکتر سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، همچنین طی حکمی آقای دکتر محمد حسن حسین‌زاده را به عنوان سرپرست دفتر تنظیم‌گری ضوابط و مقررات شرکت راه‌آهن منصوب کرد.
به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، حسین‌زاده دانش‌آموخته دکتری رشته حقوق بین‌الملل و همچنین علوم راهبردی است و از جمله سوابق وی می توان به مدیر کل دیوان محاسبات استان مرکزی، مدیر کل امور مجلس جمعیت هلال احمر کشور، رئیس مرکز نخبگان و دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگر کشور، مدیر کل امور استانهای پدافند غیرعامل کشور و مدرس دانشگاه‌های تهران و فرهنگیان اشاره کرد.
گفتنی است پیش از این آقای سید مجید افتخاری عهده دار این مسئولیت بود.

آیین تشییع پیکر پاک شهید گمنام
در جمع خانواده راه‌آهن اصفهان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه‌آهن اصفهان ، بعدازظهر روز دوشنبه مورخ ۱۳ دیماه ۱۴۰۰، مصادف با ایام شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) و متقارن با شام شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران باوفایش با حضور مسئولین، کارکنان ،کارمندان و جمع خانواده‌های راه‌آهنی ساکن در کوی منازل سازمانی راه‌آهن اصفهان مراسم تشیع پیکر پاک شهید گمنام در میان غم و اندوه حاضران در کوی منازل سازمانی برگزار شد.
در این مراسم معنوی، شرکت کنندگان پس تشییع پیکر پاک این شهید گمنام و قرائت زیارت پرفیض عاشورا و نثار فاتحه به ارواح مطهر شهداء، بار دیگر با آرمان‌های انقلاب تجدید میثاق نموده و بر عزم خود در ادامه راه این شهید تأکید ورزیدند.
شهید تشییع شده در راه‌آهن اصفهان، در جریان عملیات والفجر ۸ به فیض شهادت نائل شده بود.