صنعت بیمه نیازمند ایجاد شرکت های جدید اتکایی استمدیرعامل شرکت بیمه امید، اظهارکرد: ایجاد و ادغام از وظایف رگولاتوراست وتا وقتی که بیمه مرکزی اعتقاد دارد که ظرفیت برای افزایش تعداد شرکتهای بیمهای وجود دارد، بحث ادغام برخی شرکتها منتفی است. علی اکبراکرامی گفت: باید به این موضوع توجه کرد که سیاست بیمه مرکزی در […]
صنعت بیمه نیازمند ایجاد شرکت های جدید اتکایی استمدیرعامل شرکت بیمه امید، اظهارکرد: ایجاد و ادغام از وظایف رگولاتوراست وتا وقتی که بیمه مرکزی اعتقاد دارد که ظرفیت برای افزایش تعداد شرکتهای بیمهای وجود دارد، بحث ادغام برخی شرکتها منتفی است. علی اکبراکرامی گفت: باید به این موضوع توجه کرد که سیاست بیمه مرکزی در دوسال گذشته این بوده که هرسال ۳ تا ۴ مجوز تاسیس شرکت بیمه ای میدهد یعنی احساس بیمه مرکزی این است که صنعت بیمه کشورهنوزازنظرتعداد شرکتهای بیمهای با کمبود مواجه است.
وی، با بیان اینکه تفکربیمه مرکزی اینگونه است که با تاسیس شرکتهای جدید بیمهای ریسکها و خطرات پوشش کامل داده میشوند، افزود: از دیدگاه بیمه مرکزی تعداد شرکتهای بیمهای موجود کم است وباید زیاد شود، درصورتیکه به اعتقاد من نیازی به صدور مجوزهای جدید شرکت های بیمهای نیست.
مدیرعامل شرکت بیمه امید، اذعان داشت که تا وقتی که بیمه مرکزی اعتقاد دارد که ظرفیت برای افزایش تعداد شرکتهای بیمهای وجود دارد پس بحث ادغام شرکت ها، خود به خود حذف میشود چون نهاد ناظرمعتقد است که ظرفیت کامل نیست یعنی آنقدر زمینه فعالیت وجود دارد که نیاز به تاسیس شرکتهای جدید است.
اکرامی، معتقد است که ظرفیت بازار بیمه کشور تکمیل است و شرکتهای بیمهای موجود هم زیاد هستند و شاید تنها نیاز به تاسیس شرکت اتکایی وجود داشته باشد که این نیازهم با تاسیس شرکتهای تخصصی اتکایی برطرف خواهد شد.
مدیرعامل شرکت بیمه امید، خاطرنشان کرد که ادغام شرکتهای بیمهای از وظایف نهاد ناظراست که مسئولیت این موضوع هم برعهده آن است و باید به این موضوع هم توجه شود.
اکرامی، با بیان اینکه ایجاد وادغام شرکتهای بیمهای و ایفای تعهدات از وظایف بیمه مرکزی است، گفت: قانون مشخص کرده که اگر یک شرکت بیمه ورشکست شود، بیمه مرکزی، بیمه ایران وصندوق تامین خسارتهای بدنی باید به تناسب نسبت به پرداخت تعهدات آن شرکت ورشکسته اقدام کنند .
وی، تصریح کرد: چند شرکت هستند که درسالهای گذشته با زیان انباشته مواجه هستند که همین شرکتها تغییرات مدیریتی هم داشتند ومتاسفانه نتوانستند خود را بازیابی کنند و هنوزهم در زیان انباشته هستند.
دستورالعمل معاملات آتی به بورس انرژی ایران ابلاغ شد
نایب رییس هیئتمدیره سازمان بورس گفت: ابلاغ دستورالعمل معاملات آتی در بورس انرژی منجر به افزایش سطح پیشبینی پذیری و افزایش سوددهی و شفافیت بیشتر شرکتهای تولیدکننده حاملهای انرژی میشود.
محسن خدابخش معاون نظارت بر بورسها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ابلاغ دستورالعمل معاملات آتی در بورس انرژی منجر به افزایش سطح پیشبینی پذیری در خصوص فراوردههای هیدروکربوری و به دنبال آن افزایش سوددهی و شفافیت بیشتر شرکتهای تولیدکننده حاملهای انرژی میشود. وی اضافه کرد: زیرساختهای مقرراتی بورس انرژی برای این معاملات فراهم شده و هماکنون این شرکت در حال تجهیز زیرساختهای فنی خود برای اجراییکردن بازار آتی است. خدابخش درباره مزایای این امکان در معاملات بورس انرژی گفت: یکی از برنامههای بورس انرژی ایران در راستای پاسخگویی به نیازهای سرمایهگذاران راهاندازی بازار معاملات قراردادهای آتی بود که پیشنهادات بورس انرژی بررسی و تصویب شد.
به گفته وی اکنون با ابلاغ این دستورالعمل و آغاز به کار معاملات آتی در بورس انرژی امکان بهرهمندی عرضهکنندگان، خریداران و سرمایهگذاران از این بازار فراهم میشود و متقاضیان میتوانند از منافع ناشی از کشف قیمت در بورس انرژی بهرهمند شوند. معاون نظارت بر بورسها و ناشران سازمان بورس با اشاره به کارکردهای بسیاری که بازار آتی برای عرضهکنندگان و خریداران دارد، اضافه کرد: پوشش ریسک نوسانات قیمت کالاها با نوسانات بالای قیمتی، تضمین معاملات توسط اتاق پایاپای و درنتیجه کاهش ریسک نکول، دوسویه بودن بازار و وجود اهرم از مهمترین نکات این بازار است. نایب رییس هیئتمدیره سازمان عنوان کرد بورس انرژی ایران همواره بهدنبال گسترش ابزارهای مرتبط با حوزههای فعالیتی خود بوده و پیشنهادهایش را به سازمان ارائه میکند و سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در راستای توسعه ابزارهای جدید پس از بررسی، ابزارهای مناسب را به تصویب رسانده است. خدابخش گفت: معاملات آتی، معاملاتی پیچیده و همراه با ریسکهایی بالاتر از خرید و فروش سهام است که لازم است سرمایه گذاران به آن توجه داشته باشند.
وی در پایان راهاندازی بازار آتی در بورس انرژی را فرصتی تاریخی برای وزارت نفت، شرکتهای تابعه آن و صاحبان صنایع پالایشی و پتروشیمی دانست تا بتوانند از ظرفیتهای این بازار برای مدیریت و پوشش ریسک، شفافیت و افزایش سودآوری استفاده کنند.
بیمه آسیا اپلیکیشن جدید خود را رونمایی کرد
نرم افزار” آسیا برتر” سامانه ای است که در راستای ارائه خدمات متنوع و با کیفیت بیمه ای به مردم و همچنین دسترسی آسان و سریع به پوشش های مورد نیاز بیمه ای طراحی شده است.
نرم افزار “آسیا برتر” و در مرحله نخست، امکان استعلام قیمت و صدور بیمه نامه شخص ثالث به صورت برخط ایجاد شده و به تدریج امکان صدور بیمه نامه سایر رشته های بیمه ای، میز الکترونیکی خسارت و خدمات بیمه ای درمان تکمیلی در این بستر الکترونیکی فراهم می شود. بنابر این گزارش، با توجه به نقش و جایگاه مهم پیام رسان ها در زندگی مردم به ویژه بعد از شیوع ویروس کرونا ، قابلیت پیام رسانی به صورت متنی، صوتی و تصویری برای تبادل مدارک مربوط به صدور بیمه نامه و پرداخت خسارت در این نرم افزار وجود دارد. کیف پول بیمه ای، برگزاری کلاس های آموزشی، جلسات برخط و اشتراک گذاری فیلم های آموزشی و تبلیغاتی، ایجاد گروه، کانال فروش، آموزش و آزمون، مدیریت پروژه، کارگروه، مخزن جلسه و نظر سنجی از دیگر امکانات این اپلیکیشن است. این گزارش تصریح می کند ، هدف از ایجاد این نرم افزار، جمع آوری مجموعه ای از ظرفیت ها و ایجاد باشگاه مشتریان برای ارائه خدمات بیمه ای مورد نیاز مشتریان و بیمه گذاران بیمه آسیا است.