جایگزینی برای گاز ایران نداریم
جایگزینی برای گاز ایران نداریم

وزارت برق عراق اعلام کرد که درحال حاضر جایگزینی برای گاز ایران ندارد. به گزارش السومریه نیوز، احمد موسی، سخنگوی رسمی وزارت برق عراق در یک نشست خبری تاکید کرد که این کشور هیچ جایگزینی برای گاز ایران ندارد. وی با اشاره به کاهش صادرات گاز ایران به عراق و راه اندازی ابتکارعملی در راستای […]


وزارت برق عراق اعلام کرد که درحال حاضر جایگزینی برای گاز ایران ندارد.
به گزارش السومریه نیوز، احمد موسی، سخنگوی رسمی وزارت برق عراق در یک نشست خبری تاکید کرد که این کشور هیچ جایگزینی برای گاز ایران ندارد.
وی با اشاره به کاهش صادرات گاز ایران به عراق و راه اندازی ابتکارعملی در راستای حمایت دولت از انرژی در این کشور گفت: برای تنوع منابع گازی و کاهش وابستگی به طرف ایرانی تلاش می کنیم.

عراقچی: حمایت و دعای خیرمان همراه باقری و همکارانش است
دبیر شورای راهبردی روابط خارجی در پستی اینستاگرامی از علی باقری و مذاکره کنندگان کشورمان در وین حمایت کرد.
سید عباس عراقچی دبیر شورای راهبردی روابط خارجی در اینستاگرام خود نوشت: دکتر باقری و همکارانش در مذاکرات وین ماموریت سختی را دنبال می کنند. حمایت کامل و دعای خبر همه با ایشان است.
همانطور که مقام معظم رهبری در ٢۵ فروردین امسال فرمودند: “امیداریم ان‌شاءالله مسئولین کشور در این زمینه [مذاکرات وین] هم کاملا با چشم باز، با دل محکم و با توکل به خدا و با ذکر «حسبناالله و نعم الوکیل» ان‌شاءالله جلو بروند، ‏توفیقات الهی شامل حالشان بشود و ملت را خرسند و خوشحال کنند”.
شمخانی: آغاز اجرای موافقتنامه ۲۵ ساله ایران و چین موفقیتی راهبردی برای تهران است
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان آغاز اجرای موافقتنامه ۲۵ ساله میان ایران و چین را موفقیتی راهبردی برای تهران دانست.
علی شمخانی در توییتی نوشت: آغاز اجرای موافقتنامه ۲۵ ساله میان ایران و چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان آن هم در شرایطی که آمریکا همچنان با یکجانبه‌گرایی و تداوم فشار حداکثری بدنبال محروم کردن ایران از تعاملات اقتصادی با دنیاست، موفقیتی راهبردی برای تهران محسوب می‌شود.

بهادری جهرمی: منتظر خبرهای خوب باشید
سخنگوی دولت محور جلسه رییس جمهوری با مدیران بانک‌های دولتی و بانک های خصوصی را تغییر به نفع مردم دانست.
علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «‌‏ ‌تغییر به نفع مردم محور جلسه امروز رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت با مدیران عامل کلیه بانک‌های دولتی و خصوصی است؛ منتظر خبرهای خوب باشید.»
سفر سردار قاآنی به عراق
منابع عراقی اعلام کردند که فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به عراق سفر کرده است.
به گزارش السومریه نیوز، سازمان الحشد الشعبی عراق شب گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد نجف شد.
در این بیانیه آمده است که سردار قاآنی در این سفر رسمی به زیارت مرقد امیرالمومنین (ع) در نجف و مزار شهید صدر و شهید ابومهدی المهندس و شهدای دیگر در وادی السلام رفته است.

برگزاری نمایشگاه فرش دستباف ایرانی
در توکیو
سفارت ایران در توکیو با همکاری شرکت چیودا میزبان نمایشگاه دو روزه فرش دستباف ایرانی در توکیو بود.
در این نمایشگاه که در محل سفارت برگزار شد، بیش از ٣٠٠ تخته فرش نفیس از شهر های قم، تبریز و کاشان و همچنین تابلو فرش‌هایی در ابعاد گوناگون برای بازدید علاقه مندان به هنر و خلاقیت بافندگان ایرانی به نمایش گذاشته شد.
تعداد قابل توجهی از مدیران شرکت های ژاپنی از بازدیدکنندگان این نمایشگاه بودند. شرکت چیودا با چندین فروشگاه از بزرگترین توزیع کنندگان فرش دستباف ایرانی در ژاپن می باشد.
طی چند سال گذشته سفارت کشورمان در توکیو میزبان تجار ایرانی مقیم ژاپن نیز در برگزاری نمایشگاه فرش ایران بوده است.

گاردین: احتمال توافق در وین وجود دارد
یک روزنامه انگلیسی در گزارشی با بررسی چالش‌های موجود بر سر راه مسیر هیات‌های مذاکره‌کننده در وین، با استناد به اظهارات افراد نزدیک به جریان مذاکرات، تاکید کرد که احتمال رسیدن به یک توافق بر سر احیای برجام، وجود دارد.
به گزارش ایسنا، روزنامه گاردین در گزارشی درباره پیشرفت در مذاکرات وین نوشت: شمارش معکوس برای پایان مذاکرات شش ‌ماهه در وین درباره آینده توافق هسته‌ای آغاز شده است. هیچ ضرب‌الاجلی به صورت رسمی تعیین نشده است اما برخی طرف‌های برجام می‌گویند که اگر هیچ پیش‌رفتی ظرف کمتر از دو هفته انجام نشود، روند مذاکرات به پایان خواهد رسید و خلائی خطرناک از خود بر جای خواهد گذاشت.
روزنامه گاردین در ادامه می‌نویسد، دولت آمریکا با اظهاراتی که اخیرا داشته و مرتبا از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای انتقاد کرده و آن را «اشتباهی فاجعه‌بار» خوانده است، در حال زمینه‌سازی برای مقصر نشان دادن دولت قبلی آمریکا است.
با این حال، این روزنامه می‌افزاید: کسانی که از نزدیک در جریان مذاکرات هستند، می‌گویند از نظر آن‌ها رسیدن به یک توافق محتمل است اما مسئله این است که از دیدگاه غرب، احتمالا گستره این توافق محدود خواهد بود.