نرخ سوخت شناور مرزی در مرز باشماق به ۹ هزار تومان بازگشت
نرخ سوخت شناور مرزی در مرز باشماق به ۹ هزار تومان بازگشت

    نرخ سوخت شناور مرزی کامیون‌های ترانزیت در مرز باشماق با مصوبه شورای تامین به همان نرخ ۹ هزار تومان بازگشت. جواد هدایتی گفت: تردد رانندگان کامیون‌های ترانزیت در مرز باشماق برقرار شده و با پاک سازی مسیر توسط نیرو‌های سازمان راهداری برقرار و هم اکنون پذیرش این کامیون‌ها آغاز شده است.   مسیر […]

 

 

نرخ سوخت شناور مرزی کامیون‌های ترانزیت در مرز باشماق با مصوبه شورای تامین به همان نرخ ۹ هزار تومان بازگشت.
جواد هدایتی گفت: تردد رانندگان کامیون‌های ترانزیت در مرز باشماق برقرار شده و با پاک سازی مسیر توسط نیرو‌های سازمان راهداری برقرار و هم اکنون پذیرش این کامیون‌ها آغاز شده است.

 

مسیر مرز باشماق پاکسازی شد

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری گفت: ارتفاع برف در برخی از مرز‌ها از جمله باشماق به ۱۰ متر رسیده بود و ما شاهد بارش برف در مرز عراق هم بودیم که این مسیر هم از یک سمت بازگشایی و تردد‌ها برقرار شده است. او می‌گوید این رانندگان به افزایش نرخ سوخت شناور مرزی بدون اطلاع رسانی از ۹ هزار تومان به ۱۰ هزار تومان معترض بودند و خواستار افزایش نرخ کرایه حمل کالا خود بودند که با مصوبه شورای تامین اعتبار هم اکنون نرخ سوخت شناور مرزی رانندگان کامیون ترانزیت در این مسیر به همان نرخ سابق ۹ هزار تومان بازگشته است. نرخ سوخت شناور مرزی، ۹۰ درصد قیمت سوخت (گازوئیل) در اولین جایگاه کشور مقابل است که محاسبه می‌شود. سخنگوی گمرک گفته بود، این کامیون‌ها حامل بار ترانزیتی به سلیمانیه بودند که با هدف چانه‌زنی برای افزایش کرایه حمل در آن منطقه متوقف شده بودند که با بارش سنگین برف مواجه شدند. طبق مصوبه شورای تامین استان و راهداری به هر کامیون سوخت خودرو و سوخت بخاری ارائه شد.
در روزهای گذشته تصاویری از گیر کردن چند کامیون در مرز باشماق در فضای مجازی منتشر شده بود که به گفته مسئولان این رانندگان در اعتراض به نرخ سوخت و افزایش کرایه حمل تحصن کرده بودند که به دلیل بارش برف و کولاک در مرز و گمرک، محور مسدود شد و امکان تردد وجود نداشت.

 

مدیرکل توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری:
جاده بهبهان – رامهرمز ایمنی لازم را دارد

صباغ‌زاده گفت: بر اساس استانداردهای تعریف شده در ایران و دنیا، محور بهبهان_رامهرمز از تجهیزات کافی برخوردار بوده است.
صباغ‌زاده گفت: جاده استاندارد باید علائم  راهنمایی رانندگی داشته باشد، اگر مه گیر است روشنایی آن تامین شود و حفاظ های میانی و کناری داشته باشد. محور بهبهان_رامهرمز توسط حفاظ میانی از هم جدا شده و سیستم روشنایی هم در آن وجود دارد و استاندارد های لازم را داشته است. به گفته مدیرکل توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری، خطا‌های انسان، نابسامانی محیط یا جاده و نقص فنی وسیله نقلیه سه عامل اصلی تصادفات جاده‌ای است.
صباغ زاده گفت: شرایط مه گرفتگی در این جاده بی سابقه بوده و شدت مه به اندازه ای بالا بوده که میدان دید راننده به ۱۰ تا ۱۵ متر کاهش پیدا کرده است.

 

دفاع خودروسازان از کیفیت کیسه های هوای خودروها

در ادامه برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر معاون کیفیت ایران‌خودرو گفت: تمام استاندارهای لازم را چک می‌کنیم و بعد اجازه تحویل خودرو به مشتری را می‌دهیم. ۱۰۰ درصد مطمئنیم عملکرد کیسه هوای خودروهای ما در شرایط تعریف‌شده عملکرد درستی دارد. همچنین معاون کیفیت سایپا گفت: در تصادف بهبهان ۲۳ خودرو از تولیدات سایپا بود که ۱۶ خودرو تولیدِ قبل از سال ۹۱ بوده و کیسه هوا نداشته است. کیسه هوای ۷ خودروی دیگر هم بازنشده چون تصادف‌ آنها شدید و از جلو نبوده است.
صبح روز دوشنبه ۲۰ دی تصادف زنجیره‌ای در کیلومتر ۱۰ جاده بهبهان – رامهرمز رخ داد که در یک لاین این جاده ۵۰ دستگاه خودرو و در لاین دیگر ۹ دستگاه خودرو با یکدیگر برخورد کردند.

 

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دریانوردان اعلام کرد؛
حمایت قاطع انجمن صنفی دریانوردان
از جذب نیروی متخصص توسط سازمان بنادر

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دریانوردان با تاکید بر حمایت صددرصدی این انجمن از رویکرد سازمان بنادر در جذب نیروی انسانی متخصص در حوزه دریایی و بندری،‌ گفت: ضرورت دارد این اتفاق مثبت از سوی مجلس شورای اسلامی حمایت شود.
کاپیتان آرمان جهان بیگلری در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در رابطه با ضرورت بکارگیری نیروی انسانی متخصص در حوزه دریایی و بندری و لزوم موافقت مجلس با درخواست سازمان بنادر نسبت به جذب و بورسیه کردن دانشجو در دانشگاه‌های داخلی کشور در رشته های علوم و فنون دریایی و بندری از منابع داخلی خود، اظهار داشت: سرمایه گذاری روی نیروی انسانی مقوله بسیار مهمی است و رویه‌ای که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به منظور تربیت و جذب نیروی تخصصی دریایی و بندری در داخل کشور مدنظر قرار گرفته بسیار ارزشمند است.

 

ضرورت جذب و بورسیه کردن دانشجو در دانشگاه‌های معتبر داخلی

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دریانوردان ادامه داد: باید با مراکز آموزشی استاندارد و معتبر داخلی مذاکرات مربوطه در راستای جذب دانشجو صورت گیرد و با توجه به نیازسنجی صورت گرفته و فراهم کردن امکانات لازم در این راستا سرمایه‌گذاری مناسب صورت گیرد که خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردی در این زمینه پیشگام شده است و انجمن صنفی دریانوردان از رویکرد این سازمان صددرصد حمایت می‌کند. وی با تاکید بر اینکه کشور ما از ظرفیت فوق‌العاده‌ای در حوزه نیروی انسانی برخوردار است، عنوان کرد: ضرورت دارد، تربیت و جذب نیروی انسانی متخصص در حوزه دریایی و بندری توسط سازمان‌ بنادر و دریانوردی و سایر ارگان‌های دریایی مورد حمایت مجلس شورای اسلامی باشد.

 

تخصصی شدن نیروها؛ شاخصی بسیار مهم در قدرت رقابت تجاری ایران

بیگلری با اشاره به اینکه تخصصی شدن نیروها به طور حتم شاخصی بسیار مهم در قدرت رقابت تجاری ایران با کشورهای منطقه و بین‌الملل در حوزه دریایی و بندری است، تاکیدکرد: با توجه به اینکه نیروهای دریایی و بندری در کشورهای عضو همکاری خلیج فارس عمدتا غیربومی و از کشورهای هند و پاکستان هستند،‌ باید از ظرفیت نیروی انسانی کشور در این راستا به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شویم. وی افزود: در حال حاضر با توجه به حجم واردات و صادرات کشور مشکل کمبود اسکله نداریم و از تجهیزات و ظرفیت مناسبی در حوزه دریایی و بندری برخوردار هستیم، لذا در صورت گشایش‌های اقتصادی در سطح کلان اقتصاد ایران زیرساخت‌های دریایی و بندری کشور نیازمند توسعه است و قطعا پویایی حمل و نقل دریایی ایران می‌تواند دستاوردهای اقتصادی بسیاری را برای کشور به همراه داشته باشد.