افتتاح ۴۹ طرح مخابراتی با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتباردر دهه فجر
افتتاح ۴۹ طرح مخابراتی با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتباردر دهه فجر

    کرمانشاه – الهه فرهادی سرپرست مخابرات منطقه کرمانشاه اظهارداشت: به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در استان کرمانشاه ۴۹ پروژه مخابراتی با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید. حمیدرضا امیری در نشست خبری به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور خبرنگاران برگزار […]

 

 

کرمانشاه – الهه فرهادی

سرپرست مخابرات منطقه کرمانشاه اظهارداشت: به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در استان کرمانشاه ۴۹ پروژه مخابراتی با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

حمیدرضا امیری در نشست خبری به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور خبرنگاران برگزار شد گفت: استان کرمانشاه، داری پتانسیل‌های مرزی و بین المللی است و شرکت مخابرات استان علی رغم مشکلات بسیار از نظر شاخص‌های زیر ساخت، فیبر نوری و… رتبه خوبی در کشور دارد.
امیری درخصوص پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر اظهارداشت: این پروژه‌ها شامل نصب و راه‌اندازی هشت سایت جدید، تکمیل، پوشش و ارتقاء تکنولوژی ۲۰ سایت، ۴ سایتswap gsm to Mci ، یک لینک Dwdw، ایجاد ۵ دستگاه کافو نوری، ایجاد ۳ پروژه فیبر فوری ۳۴ کیلومتری در سطح استان، ۴ مورد نصب و راه‌اندازی Ftth و بازسازی شبکه ۴ روستا با استفاده از فیبر نوری و مینی کافو با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال است.
امیری با بیان اینکه امسال ۸۰ میلیارد تومان در حوزه زیرساخت و توسعه شبکه مخابراتی در استان هزینه کرده‌ایم گفت: راه‌اندازی ۱۳ سایت جدید تلفن همراه، ارتقاء ۶۰ سایت همراه به ۳Gو ۴G، ایجاد ۱۲۰ کیلومتر فیبر نوری شهری، توسعه شبکه کابل فیبر نوری خانگی در ۵ نقطه استان و چند شهرک صنعتی و واگذاری ۱۶ هزار پورتADSL از اقدامات انجام شده است.
سرپرست مخابرات منطقه کرمانشاه با اشاره به سرقت تجهیزات مخابراتی در استان گفت: امسال ۱۰ میلیارد تومان هزینه بازسازی این تجهیزات شده و طبق آمار سرقت تجهیزات مخابراتی در استان کرمانشاه کمتر از میانگین کشوری است. امیری با بیان اینکه مخابرات استان کرمانشاه در حوزه زیرساخت‌های فیبر نوری جزو استان‌های مطرح در کشور است گفت: تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون پورت شامل فیبر نوری و VDSI به مردم استان واگذار خواهد شد.
امیری در ادامه از وجود ۸ سایت بلاتکلیف در شهر کرمانشاه خبرداد و گفت: متاسفانه مردم استان در برابر نصب دکل‌های موبایل بدلیل شایعاتی مبنی بر تاثیر سوء دکل‌های مخابراتی بر سلامت مقاومت می‌کنند که همین امر موجب کندی اینترنت و اختلال در آنتن‌دهی تلفن همراه در برخی از محلات استان بخصوص محله فرهنگیان فاز دو گردیده است.
وی خاطرنشان کرد: به مردم عزیز استان اطمینان می‌دهم که میزان این تشعشعات از حد مجاز بسیار پایین‌تر بوده و تاکنون هیچگونه گزارش اثبات شده‌ای در رابطه با آثار زیان بار تشعشعات دکل‌های موبایل در منابع علمی جهان منتشر نشده است.
سرپرست مخابرات منطقه کرمانشاه گفت: اکثر نقاط مرزی استان تحت پوشش شبکه مخابراتی هستند، هرچند در برخی نقاط گپ‌هایی وجود دارد.
امیری در خصوص وضعیت پوشش مخابراتی جاده‌های استان هم گفت: در این زمینه مشکلی نداریم و اگر مشکلی وجود داشته باشد جریمه می‌شویم.
وی با بیان اینکه همه جاده‌های استان الزامات رگولاتوری را پاس کرده‌اند تصریح کرد: جاده‌های اصلی و فرعی همگی تحت پوشش آنتن دهی بوده، هرچند ممکن است جاده‌های فرعی گپ‌هایی داشته باشند.
امیری همچنین خاطرنشان کرد: در سال آینده تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان از پوشش مخابراتی بهره‌مند خواهند شد.
وی در پاسخ به پرسشی درخصوص سهم کاربران استان از اینترنت ۳Gو ۴G گفت: هم اکنون یک میلیون و ۹۰ هزار سیم کارت ۴G در استان فعال است و بیش از ۲۲ هزار سیم کارت ۳G داریم که باید ۴G شوند.
سرپرست شرکت مخابرات منطقه کرمانشاه در پایان از طلب بیش از ۴۰ میلیارد تومانی این شرکت از مشترکین حقیقی و حقوقی خبرداد و گفت: مخابرات منطقه کرمانشاه بیش از ۴۰ میلیارد تومان از مشترکین خود طلب دارد که بیش از ۱۰ میلیارد تومان آن مربوط به مشترکین خانگی و بقیه به سازمانها و ادارات مربوط می‌شود.