شکایت بیت امام (ره) از حسین دهباشی
شکایت بیت امام (ره) از حسین دهباشی

  بیت امام راحل از حسین دهباشی مستندساز به دلیل انتشار توئیتی حاوی اتهامی ناروا به یادگار امام مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد خمینی شکایت قضایی کرد. در پی انتشار توییتی از حسین دهباشی که حاوی اتهامی ناروا درباره علت رحلت یادگار امام(ره) بود، بیت بنیانگذار جمهوری اسلامی از وی شکایت قضایی کرد.   […]

 

بیت امام راحل از حسین دهباشی مستندساز به دلیل انتشار توئیتی حاوی اتهامی ناروا به یادگار امام مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد خمینی شکایت قضایی کرد. در پی انتشار توییتی از حسین دهباشی که حاوی اتهامی ناروا درباره علت رحلت یادگار امام(ره) بود، بیت بنیانگذار جمهوری اسلامی از وی شکایت قضایی کرد.

 

کشورهای مستقل می‌توانند تحریم‌ها را بی اثر کنند

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت توسعه و تعمیق روابط تهران- هاوانا اظهارداشت: کشورهای مستقل با ارتقای سطح روابط و تامین نیازمندی‌های یکدیگر می‌توانند تهدید و تحریم‌های سلطه گران جهانی را خنثی و بی اثر کنند.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی، روز شنبه پس از دریافت استوارنامه «آلبرتو گونزالس کاساس» سفیر جدید جمهوری کوبا با اشاره به اینکه ضد امپریالیستی و ضد ظلم دو ملت ایران و کوبا را به هم نزدیک کرده است،‌ گفت: باید روابط نزدیک دو کشور در همه حوزه‌ها از جمله بخش‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی در راستای منافع دو ملت ارتقا یابد.
رئیس جمهور با بیان اینکه «تحریم» و «تهدید» به ابزار جدید سلطه‌گران علیه ملت‌های مستقل تبدیل شده است،‌ اظهارداشت: در چنین شرایطی لازم است کشورهای مستقل با استفاده از ظرفیت‌ها و تامین نیازمندی های یکدیگر در مسیر بی اثر کردن تحریم‌ها گام هایی بردارند.
رئیسی با اشاره به اصول انقلاب‌ها و جنبش های آزادیبخش در مناطق مختلف جهان گفت: از امام خمینی(ره) آموخته‌ایم که از مقاومت ملت‌ها در مقابل بی عدالتی و ظلم حمایت کنیم و بر این اساس ارتقای روابط با ملت هایی که در مسیر مبارزه با سلطه گران هستند از سیاست های قطعی جمهوری اسلامی ایران است. «آلبرتو گونزالس کاساس» سفیر جدید جمهوری کوبا نیز دراین دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود با بیان اینکه تهران و هاوانا از نظر سیاسی از رابطه برادرانه و مستحکمی برخوردار هستند، اظهارداشت: کوبا تمایل دارد سطح روابط اقتصادی و تجاری خود را با ایران متناسب با مناسبات سیاسی افزایش دهد.

 

قدردانی اردوغان از رئیسی

رئیس جمهور ترکیه با انتشار پیامی، از تماس تلفنی ابراهیم رئیسی و احوالپرسی او تشکر و قدردانی کرد.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر از تماس تلفنی ابراهیم رئیسی همتای ایرانی خود تشکر کرد.
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان روز گذشته به صورت تلفنی با اردوغان صحبت کرد و جویای احوال او و همسرش شد. رئیس جمهور ترکیه و همسرش اخیرا به کرونا مبتلا شده‏اند.
اردوغان در پیام خود نوشت: من از محبت و دعای رئیس جمهور، آقای رئیسی قدردانی می کنم و به همه مردم ایران درود می فرستم.
پوتین: روسیه و فرانسه مواضعی بسیار نزدیک در زمینه توافق هسته‌ای دارند
رئیس جمهور روسیه پس از دیدار با همتای فرانسوی‌اش گفت، درباره وضعیت توافق هسته‌ای گفت‌وگو کرده‌اند و مواضع مشترکی در این زمینه دارند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از دیدار با امانوئل مکرون همتای فرانسوی‌اش گفت موضع آن‌ها در زمینه توافق هسته‌ای بسیار نزدیک به هم است. پوتین درباره دیدار با مکرون گفت: ما درباره وضعیت پیرامون توافق هسته‌ای و احیای برجام[توافق هسته‌ای] که در سال ۲۰۱۵ انجام شد و در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت نیز به تایید رسید، گفت‌وگو کردیم. ما این عقیده مشترک را داریم که لازم است به تلاش‌های دیپلماتیک ادامه دهیم و به دنبال رسیدن به راهکارهایی در راستای حفظ این سند مهم باشیم.
رئیس جمهور روسیه همچنین بیان کرد: ما موافق بودیم که مواضع‌مان در این زمینه بسیار نزدیک است یا به قول دیپلمات‌ها انطباق‌ دارند.

 

خط و نشان کشیدن جمهوری‌خواهان آمریکا برای بایدن در زمینه توافق با ایران

گروهی از جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا در نامه‌ای به رئیس جمهور این کشور هشدار دادند از اجرایی شدن هر گونه توافق با ایران، در صورتی که به تایید کنگره نرسد، ممانعت خواهد شد. گروهی متشکل از ۳۳ سناتور جمهوری‌خواه کنگره آمریکا روز دوشنبه به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هشدار دادند، مادامی که دولت او به کنگره اجازه بررسی و رای‌گیری درباره مفاد هر گونه‌ توافق هسته‌ای جدید با ایران را ندهد، تلاش خواهند کرد مانع اجرایی شدن این توافق شوند.
این گروه به رهبری تد کروز که از مخالفان دیرینه توافق هسته‌ای بوده است، در نامه‌ای به بایدن گفتند، برای اطمینان یافتن از این که دولت او با انجام دادن هر گونه توافق با ایران به قوانین آمریکا پایبند است، «طیف کاملی از گزینه‌ها و اهرم‌های فشار در دسترسند.» کروز و دیگر سناتورها به بایدن گفتند از اجرای هرگونه توافق جدید، در صورتی که او به تعهدات قانونی‌اش عمل نکند که هدف نظار کنگره بر بازبینی وتغییرات در توافق هسته‌ای را در بر دارند، با جدیت ممانعت خواهد شد.

شمخانی: بدون خروج واشنگتن از توهمات کنونی، مسیر مذاکرات وین هموار نمی‌شود

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: بدون خروج واشنگتن از توهمات کنونی، مسیر مذاکرات وین هموار نمی‌شود. علی شمخانی در توییتی نوشت: دولت فعلی آمریکا تاکنون با تداوم سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران تلاش کرده اهدافی را که او با قلدری نتوانست محقق کند با ارائه وعده‌های بی‌پشتوانه تامین کند. بدون خروج واشنگتن از توهمات کنونی، مسیر مذاکرات وین هموار نمی‌شود.