تکمیل و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از پروژه‌های  نیمه‌ تمام دریایی و بندری دستور کار ۱۴۰۱
تکمیل و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از پروژه‌های  نیمه‌ تمام دریایی و بندری دستور کار ۱۴۰۱

    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، تکمیل و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از پروژه‌های نیمه‌ تمام را یکی از سیاست های اصلی دولت و مهمترین دستور کارهای سازمان بنادر در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد. علی اکبر صفایی با اشاره به پروژه های بندری و دریایی در دستور کار اظهارداشت: تکمیل و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از […]

 

 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، تکمیل و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از پروژه‌های نیمه‌ تمام را یکی از سیاست های اصلی دولت و مهمترین دستور کارهای سازمان بنادر در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد.

علی اکبر صفایی با اشاره به پروژه های بندری و دریایی در دستور کار اظهارداشت: تکمیل و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از پروژه‌های نیمه‌ تمام به عنوان یکی از سیاست های اصلی دولت، در دستور کار جدی سازمان بنادر قرار گرفته و تا اتمام این طرح ها، پروژه جدیدی تعریف نخواهد شد و پروژه‌های زیربنایی بنادر هرچه سریع‌تر در مسیر بهره‌برداری قرار می گیرد.
وی با تاکید بر اینکه توجه حداکثری به توان تولید و تأمین داخلی و نیز حمایت از بخش‌ خصوصی برای سرمایه ‌گذاری در بنادر و پسکرانه آن‌ها در دستورکار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد، گفت: استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی برای ارتقای تجهیزات فنی، خدمات دریایی و بندری و همچنین بومی‌سازی ساخت تجهیزات مورد نیاز صنایع دریایی کشور رویکرد جدی وزارت راه و سازمان بنادر است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم سیاستگذاری و اتخاذ تصمیمات راهبردی حمل‌ و نقل دریایی کشور با مشارکت نخبگان و بر پایه دانش و پژوهش انجام شود، اظهار داشت: در همین راستا هیات اندیشه ورز با حضور جمعی از نخبگان، خبرگان، فعالان و صاحب نظران حمل ونقل و اعضای جامعه دریایی و بندری کشور در سازمان بنادر و دریانوردی تشکیل شده است و برنامه حوزه دریایی هماهنگ با سیاست‌های کلی نظام و متناسب با برنامه توسعه، تدوین می شود.
صفایی با اشاره به اینکه توسعه اقتصاد دریامحور یکی از برنامه های راهبردی دولت سیزدهم است، اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی قصد دارند با همکاری سایر دستگاه های ذیربط و همراهی مجلس شورای اسلامی، اجرای راهبرد توسعه دریامحور در کشور را از سطح شعار خارج کنند.
وی ادامه داد: در راستای نقش آفرینی موثر در فعال کردن کریدورهای منطقه ای و بین‌المللی و نیز در جهت اجرای سیاست های دولت سیزدهم، تقویت روابط با کشورهای همسایه و توجه جدی به تسهیل تجارت با این کشورها در شمال و جنوب کشور، در دستور کار جدی سازمان بنادر فرار گرفته است.

تمایل بخش خصوصی ازبکستان
به سرمایه گذاری در بندر چابهار
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ملاقات‌ها و دیدارهای خوبی با مقامات و سفرای کشورهای همسایه طی سه ماه گذشته انجام شده است، گفت: بخش خصوصی ازبکستان علاقمند به سرمایه گذاری در بندر چابهار و پسکرانه‌های بنادر شمالی و جنوبی ایران است.  صفایی ادامه داد: فعال‌سازی ترانزیت کالا از غرب چین به کمک حمل‌ونقل ریلی ازبکستان و حمل دریایی در خزر و بندر امیرآباد مدنظر قرار گرفته و خط منظم کانتینری بین بندر چابهار و بنادر غرب هندوستان (ناواشیوا و کاندلا) برقرار شده است، بر این اساس طی هر ۱۰ روز یک کشتی کانتینری حامل کالاهای ترانزیتی، از مبدا هند به بندر چابهار اعزام می‌شود و برنامه داریم سایر کشورها را نیز به این محور اضافه کنیم.

توسعه ناوگان رو-رو در دریای خزر
در دستور کار
وی با اشاره به اینکه دولت قرقیزستان برای سرمایه‌گذاری و ترانزیت کالاهای خود از طریق بندر شهیدرجایی علاقه‌مند است، عنوان کرد: در همین راستا، توسعه ناوگان رو-رو در دریای خزر در دستور کار سازمان بنادر قرار دارد.