بازدید سفیر ایران در دمشق از یک کارخانه در حال ساخت ایرانی در سوریه
بازدید سفیر ایران در دمشق از یک کارخانه در حال ساخت ایرانی در سوریه

مهدی سبحانی، سفیر ایران در سوریه از یک کارخانه آرد در حال احداث در این کشور عربی بازدید کرد. سفارت ایران در سوریه در صفحه توییتر خود در این زمینه نوشت: «بازدید سفیر از کارخانه در دست احداث آرد در شهر «سلحب» سوریه این کارخانه با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز توسط یک شرکت فاخر […]

مهدی سبحانی، سفیر ایران در سوریه از یک کارخانه آرد در حال احداث در این کشور عربی بازدید کرد.
سفارت ایران در سوریه در صفحه توییتر خود در این زمینه نوشت: «بازدید سفیر از کارخانه در دست احداث آرد در شهر «سلحب» سوریه این کارخانه با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز توسط یک شرکت فاخر ایرانی در حال ساخت است و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است».

گفت‌وگوی تلفنی بلینکن و وزیر خارجه صهیونیستی درباره ایران
وزیر امورخارجه آمریکا و ‌همتای صهیونیستی او در یک گفت‌وگوی تلفنی درباره ایران رایزنی کردند.
آنتونی بلینکن و یائیر لاپید، وزیران امورخارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌گو و درباره موضوعات مختلف دوجانبه، بین‌المللی و منطقه‌ای رایزنی کردند.
بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، دو طرف درباره ایران و مقابله با آنچه نیروهای نیابتی آن عنوان شده است، گفت‌وگو کردند.
همچنین به نوشته روزنامه اورشلیم پست، قرار است یک هیات امنیتی رژیم صهیونیستی برای رایزنی درباره ایران و شرکت در نشست یک کار گروه درخصوص ایران به زودی به واشنگتن سفر کند.
ایال هولاتا، مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی سرپرستی این هیات را بر عهده دارد که افرادی از وزارت امورخارجه، موساد و ارتش رژیم صهیونیستی آن را همراهی خواهند کرد.
در دیدار هیات‌های صهیونیستی و آمریکایی همچنین قرار است نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که روز ششم ژوئن برگزار می‌شود، از جمله چگونگی اعمال فشار برای محکومیت تهران مورد بحث قرار گیرد.
به نوشته اورشلیم پست، آنتونی بلینکن و لاپید درباره احتمال سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی نیز گفت‌وگو کردند.

دیدار سفیران ایران در تاجیکستان و روسیه با وزیر امورخارجه
سفیران ایران در تاجیکستان و روسیه با وزیر امورخارجه دیدار و رایزنی کردند.
در دیدار محمد تقی صابری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که در آستانه سفر رئیس جمهور تاجیکستان به جمهوری اسلامی ایران انجام شد، سفیر کشورمان گزارشی از آخرین تحولات مناسبات دو کشور و رشد قابل توجه همکاری های اقتصادی و تجاری فی‌مابین و همچنین تفاهم‌نامه های نهایی شده برای تایید روسای جمهور دو کشور در دیدار روز یکشنبه ارائه کرد.
امیر عبداللهیان نیز در این دیدار با تصریح بر اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان خصوصا با توجه به مشترکات فرهنگی و زبانی فی‌مابین، بر ضرورت گسترش همکاری‌ها در حوزه های مختلف خصوصا در بخش تبادلات تجاری و اقتصادی تاکید کرد.
در این دیدار جزییات و محتوای سفر آقای امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان به تهران مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز که همزمان با سفر معاون نخست وزیر و رئیس طرف روسی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی به تهران سفر کرده است امروز در دیدار با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان گزارشی از برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور و مناسبات رو به رشد جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه ارائه کرد.
امیر عبداللهیان نیز در این دیدار اهمیت روابط فی‌مابین در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را مورد تصریح قرار داد و در زمینه پیگیری توافقات به عمل آمده در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، توصیه های لازم را مطرح ساخت.

باهنر: موافق اقدامات اقتصادی دولت هستم
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه من جزو موافقان اقدامات اقتصادی دولت هستم، گفت: قطعاً این جراحی اقتصادی سخت و خطیر خواهد بود اما باید به زودی انجام می‌شد.
محمدرضا باهنر طی سخنانی در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اصلاح هدفمندی یارانه‌ها، گفت: در یک ماه اخیر رویداد سیاسی یارانه‌ها را داشتیم. برخی موافق و برخی مخالف بودند. عده‌ای بر این نظر بودند که باید بعد از اتمام تورم شروع می‌شد.
وی با تاکید بر اینکه من جزو موافقان اقدامات اقتصادی دولت هستم، اظهار کرد: قطعاً این جراحی اقتصادی سخت و خطیر خواهد بود اما می‌بایست به زودی انجام می‌شد. حالا کارهایی هست که باید برای پیشگیری از مشکلات به شکل خردمندانه انجام شود، حمایت‌هایی باید صورت بگیرد.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین یادآور شد: زمانی که یک بشکه نفت ۵۰ دلار بود، در کشور سالیانه ۱۵۰ میلیارد دلار مصرف می‌کردیم. اکنون که قیمت نفت ۲.۴ برابر شده، در کشور سالیانه ۳۰۰ میلیارد دلار مصرف داریم.
باهنر تصریح کرد: این انرژی باید رفاه مردم را بالا ببرد و تولید را تقویت کند. با برنامه‌ریزی می‌توان ۳۰ درصد صرفه‌جویی کرد به طوری که نه به رفاه مردم صدمه بزند نه تولید.
وی با بیان اینکه خوشبختانه ، تاکید کرد: آقای رئیسی کار خطیری را شروع کرد. این کار نیاز به شجاعت بسیاری داشت چون ایران دیگر جای آزمون و خطا ندارد. اگر هرکدام از ما راهکار مناسبی داریم باید ارائه دهیم، نباید این برنامه دولت را تخریب کنیم.
وی با بیان اینکه دولت روحانی کشور را با تورم ۴۰ درصدی تحویل داد، گفت: خدا را شکر که آقای رئیسی در حال عبور از این آزمون است و امیدواریم از درصد تورم کم شود.