تشريح اهداف راهبردي هشتگانه  شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران
تشريح اهداف راهبردي هشتگانه  شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران

معاون وزير راه و شهرسازي، رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران، در نخستين هم انديشي مديران ستادي و فرودگاهي در سال ۱۴۰۱، «ايمني هوانوردي»، «امنيت فرودگاهي»، «ارتقاي کيفيت خدمات فرودگاهي»، «توسعه اقتصادي و کسب و کارهاي اقتصادي»، «توانمندسازي و آموزش و رفاه همکاران»، «نگهداري و توسعه زيرساخت هاي فرودگاهي»، «حاکميت […]

معاون وزير راه و شهرسازي، رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران، در نخستين هم انديشي مديران ستادي و فرودگاهي در سال ۱۴۰۱، «ايمني هوانوردي»، «امنيت فرودگاهي»، «ارتقاي کيفيت خدمات فرودگاهي»، «توسعه اقتصادي و کسب و کارهاي اقتصادي»، «توانمندسازي و آموزش و رفاه همکاران»، «نگهداري و توسعه زيرساخت هاي فرودگاهي»، «حاکميت قانون و انضباط اداري و مالي» و همچنين «مسئوليت اجتماعي و عدالت سرزميني» را از اهداف هشتگانه شرکت فرودگاهها نام برد و گفت: برنامه هاي شرکت فرودگاهها در قالب برنامه راهبردي شرکت با اهداف مذکور دنبال خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران؛ حمیدرضا سیدی در هم اندیشی مدیران ستادی و فرودگاهی شرکت فرودگاهها، با اشاره به اینکه محور اصلی این همایش پروازهای حج تمتع ۱۴۰۱ و تلاش همگانی برای انجام بهتر و آبرومندانه این پروازها است، از تلاش همکاران ستادی و فرودگاهی در سال ۱۴۰۰ با وجود بحران ویروس کرونا تشکر کرد و با اشاره به اینکه از نظر اقتصادی و کمبود منابع مالی، سال سختی را شروع کرده ایم، افزود: ان شالله با کمک یکدیگر تلاش می‌کنیم تا پروژه های نیمه تمام در فرودگاه ها را به اتمام برسانیم. برنامه اصلی ما رونق بخشیدن به کار فرودگاه و تداوم آن است.
سیدی سپس با اشاره به اهداف راهبردی هشتگانه شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت: بایستی با اولویت بندی و مستندسازی این اهداف، به سمت تحقق این اهداف برویم.
ایمنی هوانوردی»، «امنیت فرودگاهی»، «ارتقای کیفیت خدمات فرودگاهی»، «توسعه اقتصادی و کسب و کارهای اقتصادی»، «توانمندسازی و آموزش و رفاه همکاران»، «نگهداری و توسعه زیرساخت های فرودگاهی»، «حاکمیت قانون و انضباط اداری و مالی» و همچنین «مسئولیت اجتماعی و عدالت سرزمینی» اهداف هشتگانه بودند که معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از آنها نام برد.
سیدی از مدیران فرودگاهی خواست تا توجه کافی را به مقوله ایمنی هوانوردی که از الزامات ایکائو و همچنین سازمان هواپیمایی کشوری است، داشته باشند و همچنین تلاش لازم را برای استقرار برنامه جامع ایمنی انجام دهند.
وی با اشاره به مقوله امنیت فرودگاهی به عنوان دومین هدف راهبردی شرکت ایران فرودگاهی، از مدیران خواست تا بیشترین تلاش را روی حفاظت فیزیکی و سپس حفاظت های نرم افزاری انجام دهند.
ارتقای «کیفیت خدمات فرودگاهی» سومین هدف راهبردی بود که سیدی به آن اشاره کرد و در عین حال از آن به عنوان اولین رسالت فرودگاهی شرکت نام برد.
وی در این باره اظهار کرد: بایستی با رفتار مناسب و ارایه خدمات بر اساس امکانات موجود، رضایت حداکثری مسافران را به دست آوریم و این یکی از انتظارات خاص و مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی است. در این باره باید تمامی نقش آفرینان در صنعت فرودگاهی به ویژه شرکت های هواپیمایی را ملزم ساخت تا احترام به مسافر را رعایت کنند؛ به ویژه در زمان وقوع تاخیر از نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی بخواهید تا پاسخگوی مسافران باشند.
به گفته وی در این راستا قرار است شاخص های ارتقای خدمات فرودگاهی به صورت یک دستورالعمل به فرودگاه ها ابلاغ شود.
سیدی همچنین نظارت بر تمامی خدمات تاکسی فرودگاهی در راستای ارتقای خدمات فرودگاهی را از وظایف اصلی مدیران فرودگاهی برشمرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی «توسعه اقتصادی و کسب و کارهای اقتصادی» را  به عنوان‌ چهارمین هدف راهبردی شرکت نام برد و گفت: این هدف یکی از منابع اصلی برای درآمدزایی فرودگاههاست و با توجه به ضرورت درآمدزایی در صنعت فرودگاهی، یکی از اصلی ترین اهداف ما محسوب می شود.
سیدی گفت: مدیران فرودگاهی تلاش لازم را برای وصول مطالبات به ویژه از ایرلاین ها و هنگام بستن قرارداد با بهره برداران و… جدی تر انجام دهند.
“ توانمندسازی و آموزش و رفاه همکاران» پنجمین هدف راهبردی بود که رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران بر آن تاکید کرد و از احیای دوره های آموزشی به صورت مجازی و حضوری کم هزینه در فرودگاه های که امکانات دارند، خبر داد.
وی همچنین تلاش برای فراهم آوردن رفاه همکاران با توجه به چارچوب‌های قانونی را متذکر شد.
«نگهداری و توسعه زیرساخت فرودگاهی» ششمین هدف هدف راهبردی بود که سیدی در همایش مدیران ستادی و فرودگاهی از آن نام برد و گفت: فرودگاه فقط نشست و برخاست هواپیما و خود عوامل فرودگاهی نیست بلکه باید به توسعه و نگهداری زیرساخت‌ها توجه کافی کرد و منابع مالی زیرساخت‌ها نباید در بخش های دیگر هزینه شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره حاکمیت و انضباط اداری مالی به عنوان هفتمین هدف راهبردی شرکت نام برد و گفت: بایستی توجه کافی به مقررات و قوانین در این حوزه صورت گیرد و از ایجاد فضا و زمینه برای سوء استفاده به هر شکلی جلوگیری شود. در این راستا بایستی منافع حداکثری به ویژه هنگام واگذاری اماکن فرودگاهی، خریدها و اجرای پروژه‌ها مورد نظر قرار گیرد.
سیدی همچنین به هدف راهبردی هشتم با عنوان «مسوولیت اجتماعی و عدالت سرزمینی» با موضوع رعایت عدالت در تخصیص بودجه به تمامی فرودگاههای بزرگ و کوچک با توجه به نیاز و ظرفیت هایشان اشاره کرد.