ایمنی و امنیت دو هدف اصلی و راهبردی هوانوردی بین المللی هستند
ایمنی و امنیت دو هدف اصلی و راهبردی هوانوردی بین المللی هستند

معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری ایران با بیان اینکه امروز مفهوم واژه حراست تغییر کرده است، گفت: اکنون حراست دیگر به حفاظت از حریم فیزیکی فرودگاه محدود نیست و این حوزه تا هزاران کیلومتر خارج از مرزها گسترش پیدا کرده است. رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها […]

معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری ایران با بیان اینکه امروز مفهوم واژه حراست تغییر کرده است، گفت: اکنون حراست دیگر به حفاظت از حریم فیزیکی فرودگاه محدود نیست و این حوزه تا هزاران کیلومتر خارج از مرزها گسترش پیدا کرده است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دفتر حراست و امنیت فرودگاهی و معاون حفاظت پرسنلی دفتر حراست و امنیت فرودگاهی که روز شنبه در شرکت فرودگاه ها برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مباحث مهم در حوزه حراست، بحث امنیت سایبری است چراکه این موضوع نه تنها در فرودگاه بلکه در آسمان نیز صنعت هوانوردی را تهدید می کند.
وی ادامه داد: تامین امنیت سایبری چه در فرودگاهها و چه در آسمان، یکی از برنامه های راهبردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است و بر همین اساس نقش حراست و امنیت فرودگاهی در این حوزه کلیدی است و لذا تمامی حوزه های هوانوردی در بحث امنیت همکار و یار و حراست هستند.
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ در خصوص تغییرات بوجودآمده در اداره کل حراست شرکت گفت: فعالیت این حوزه در ابتدا محدود به حفاظت فیزیکی بود اما امروز ایکائو بحث امنیت را پس از ایمنی به عنوان حوزه مهم صنعت هوانوردی معرفی و برای آن دستورالعمل های متعددی صادر کرده است.
سیدی ضمن قدردانی از تلاش های سرپرست سابق دفتر حراست و امنیت فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: امروز کسی را تکریم می کنیم که از سربازان گمنام امام زمان(عج) و فردی پر تلاش، آرام و بسیار دوست داشتنی بود.
وی افزود: مسئولیت ها فرصتی هستند که به سرعت در حال گذرند و باید از هر لحظه آن برای خدمت کردن بهره برد.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خصوص مدیرکل جدید دفتر حراست و امنیت فرودگاهی عنوان کرد: این مدیر از جوانان متخصص و متعهد به نظام است که می تواند در سال های آینده با تعامل تمامی حوزه های هوانوردی، فرهنگ امنیت را توسعه دهد. مدیرکل خدمات اجتماعی حراست کل کشور نیز با بیان اینکه صیانت اساس کار حراست گفت: مفهوم صیانت اگر بدرستی اجرا شود، بدون شک از فساد جلوگیری خواهد شد.
حسن پور اظهار کرد: اینکه حراست با فرد فاسد برخورد کند هنر نیست بلکه هنر این است که زمینه بروز فساد وجود نداشته باشد و به هیچ وجه فساد رخ ندهد.
وی گفت: حراست باید در هر دستگاه، شرکت و نهاد نقشی اثرگذار دارد.
حسن پور خاطرنشان کرد: مجموعه حراست باید محیط قابل اعتماد برای کارکنان و فضایی بسیار ترسناک برای مفسدان و متخلفان باشد .
مدیرکل خدمات اجتماعی حراست کل کشور با بیان اینکه در حیطه وظیفه خود باید مرد میدان باشیم، گفت: حراست به صورت شبانه روزی و بی امان باید با فساد مبارزه علمی، دقیق و مبتنی بر آگاهی داشته باشد.
حسن پور گفت: با توجه به دانش و نیروی جوانی مدیرکل جدید دفتر حراست و امنیت فرودگاهی شرکت فرودگاه ها، منتظر اقدامات مثبت و تاثیرگذار این مسئول در راستای ایجاد توسعه حراست این مجموعه هستیم.
é لزوم افزایش تعامل میان لایه های امنیتی صنعت هوانوردی
مدیرکل جدید دفتر حراست و امنیت فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: صنعت هوانوردی برخلاف سایر صنایع از لایه های امنیتی گوناگونی تشکیل شده و برای رسیدن به نقطه امنیت مطلوب می بایست تعامل و هم افزایی بین این لایه ها افزایش پیدا کند.
اکبر حسنی اظهار کرد: امنیت پایدار کشور بخاطر تدابیر رهبر معظم انقلاب و نیز تلاش های سربازان گمنام امام زمان بوده و بابت آن باید همواره شاکر پروردگار باشیم.
وی ضمن تاکید بر لزوم ایجاد تعامل حداکثری میان دستگاه های امنیتی صنعت هوانوردی گفت: تعامل به معنای مشارکت و هم پوشانی حداکثری است و این صنعت باید با سرعت به مراتب بیشتری جهت تحقق این مهم گام بردارد. مدیرکل دفتر حراست و امنیت فرودگاهی شرکت فرودگاه ها با اشاره به لزوم ارتقای امنیت سایبری گفت: سال های گذشته امنیت شبکه از اهمیت بالایی برخوردار بود اما اکنون عمده تمرکز جنگ ها بر حوزه سایبری معطوف شده و در جنگ سایبری زیرساخت ها مورد هدف قرار می گیرد.
حسنی گفت: بدون شک تاکنون اقدامات مطلوبی در حوزه امنیت صورت گرفته و امروز برای بروزرسانی و ارتقای آن باید رویکردهای جدیدی طراحی شود.
وی در پایان تاکید کرد: در زمان جنگ ارسال و تحلیل مختصات دقیق از سوی دیده بان ها ضامن موفقیت بود و این در حالی است که امروز حراست در تمام دستگاه‌ها و صنایع بخصوص صنعت هوانوردی نقش همان دیده بان را ایفا می کند.

 

اجرای عملیات خط کشی ۴۸۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی مازندران
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از خط کشی۴۸۰ کیلومتر از راه های ارتباطی مازندران از ابتدای سال تا به امروز خبر داد.
مهندس اسماعیل فولادی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ضمن اعلام این مطلب افزود: نهضت ایمن سازی جاده های مازندران ( راه های اصلی ، فرعی و روستایی ) با شتاب مضاعف در حال اجراست.
وی اظهار داشت: خط کشی راه ها که از مقرون به صرفه ترین نوع علائم ایمنی محسوب می گردند مستقیما” در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می نمایند.
مهندس فولادی یکی از اهداف اجرای خط کشی در سطح محورها را تعیین محدودیتهای حرکت برای هریک از کاربران عنوان و خاطر نشان ساخت: محورهای ارتباطی هراز ، کندوان ، سوادکوه ، کیاسر، حمزه کلا- خشرودپی ، جواهرده،۲هزار و ۳هزار تنکابن، ساری-جویبار، ساری-دریا، نور –چمستان ، نیروگاه ،بابل-بهنمیر ،احمد چاله پی بابل ، آمل-محمود آباد ،محمود آباد –نور،کمربندی فریدونکنار و جاده قدیم بابل-آمل ، ساری –سورک،جاده فرودگاه برخی از محورهایی بوده که عمليات خط كشي در آنها صورت پذيرفت.وی در ادامه به عملیات گسترده روکش آسفالت در سطح محورهای استان اشاره و ادامه داد: با توجه به اجرای عملیات روکش آسفالت در سطح محورهای مواصلاتی ، این اداره کل به منظور افزایش ایمنی محور ، هدایت وسایل نقلیه ، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی ، عملیات اجرای خط کشی محورهای مذکور را بلافاصله در دستور کار خود قرار می دهد. گفتنی است مازندران دارای ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی ، فرعی و روستایی است.

 

 

تکرار رکورد سال گذشته تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور

گزارش عملکرد آماری، پایش و کنترل آماری ۲ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ در بخش دریایی از تخلیه و بارگیری ۲۴ میلیون تن کالا در بنادر کشور و افزایش ۱۵۳ درصدی جابه‌جایی مسافران دریایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گزارش عملکرد آماری، پایش و کنترل آماری ۲ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ وزارت راه و شهرسازی در بخش دریایی از افزایش میزان جابه‌جایی مسافر حکایت دارد.
بر اساس این گزارش، میزان عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری کشور در ۲ ماهه سال جاری ۲۴ میلیون تن بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۲۴ میلیون تن) تغییر محسوسی نداشته است. در این راستا با بررسی روند ۱۰ ساله عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری مشخص می‌شود که بیشترین میزان عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری در ۲ ماهه سال ۱۳۹۶ و به میزان ۲۶ میلیون تن ثبت شده است. همچنین گزارش عملکرد آماری از وضعیت جابه‌جایی مسافر (ورودی- خروجی) در ۲ ماهه اول امسال نشان می‌دهد که تعداد مسافر ورودی و خروجی از بنادر در این مدت ۸.۳ میلیون نفر بوده است. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۵.۱ میلیون نفر) ۱۵۳ درصد و نسبت به آمار مدت مشابه در سال ۱۳۹۸ بیست درصد افزایش را در زمینه جابه‌جایی مسافران دریایی نشان می‌دهد. در این خصوص با بررسی روند ۱۰ ساله عملیات جابه‌جایی مسافر دریایی مشخص می‌شود که بیشترین میزان عملیات جابه‌جایی مسافر در ۲ ماهه سال ۱۳۹۸ و به میزان ۲.۳ میلیون نفر ثبت شده است.