ایرانیها دوباره به دریا بازگردند معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه کشتی توقیف شده ایران در یونان آزاد شد، گفت: دریانوردان ایرانی با وجود تحریمها و مخاطرات متعدد با شجاعت و رشادت به فعالیت خود ادامه دادهاند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علیاکبر صفایی […]
ایرانیها دوباره به دریا بازگردند
معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه کشتی توقیف شده ایران در یونان آزاد شد، گفت: دریانوردان ایرانی با وجود تحریمها و مخاطرات متعدد با شجاعت و رشادت به فعالیت خود ادامه دادهاند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علیاکبر صفایی در مراسم روز جهانی دریانورد، با بیان اینکه دریانوردان ایرانی طی سالهای گذشته با وجود تحریمها و مخاطرات متعدد با شجاعت و رشادت به فعالیت خود ادامه دادهاند، تصریح کرد: کشور به ۵ هزار نیروی افسر در بخش کشتیرانی نیاز دارد لذا با توسعه بخش آموزش میبایست برای رفع این نیاز اقدام کرد.
وی درباره آموزش دریانوردان اظهار کرد: با وجود ظرفیتهای خالی در دانشگاههای دریایی کشور از این ظرفیتها به خوبی استفاده نمیشود، دریانورد باید برای زمان بازگشت به خشکی مدرکی تحصیلی برای تداوم فعالیت خود در بخشهای مربوطه در اختیار داشته باشد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از فرماندهان نیروهای دریایی سپاه و ارتش خواست که از ظرفیتهای آموزشی این دو نیرو برای تربیت دریانورد استفاده شود.
é ساخت و خرید ۱۵۰ فروند شناور
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به نوسازی و توسعه ناوگان دریایی، افزود: در حال حاضر در جهت توسعه و نوسازی ناوگان به ساخت و خرید ۱۵۰ فروند شناور در سال نیاز داریم تا تجارت دریایی کشور پویا باقی بماند همچنین کشتیرانی ملی یکی از ابزارها و مولفههای اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است که ضرورت دارد، نسبت به توسعه آن اقدام کرد. صفایی با اشاره به بازیابی کریدور شمال-جنوب با توجه به نیاز روسیه، گفت: در این راستا در دریای خزر باید ناوگان در بخشهای مختلف به ویژه کشتیهای رو-رو افزایش ظرفیت پیدا کند.
é نیروهای نظامی دریایی کشور، امنیت شناورها را تامین می کنند
وی با اشاره به توقیف نفتکش ایرانی توسط یونان، اظهار کرد: کشتی ایرانی توقیف شده در یونان در حال حرکت به سمت کشتی خارجی برای دریافت محموله نفتی خود به صورت کشتی به کشتی است.
صفایی با اشاره به آغاز دزدیهای دریایی طی سالهای اخیر به حضور اقتدار آمیز نیروهای دریایی سپاه و ارتش در جهت رفع این مساله اشاره کرد و گفت: هم اکنون نیروهای نظامی دریایی کشور امنیت تمام شناورهای داخلی و خارجی را تامین میکنند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: پس از سانحه سانچی که فاجعه بسیار بزرگی برای جامعه دریانوردی و همه مردم ایران بود، مشکل اصلای که به وجود آمد این است که فرزندان ما دیگر علاقهای به دریا ندارند. اما باید شرایطی ایجاد کنیم که ایرانیها دوباره به دریا بازگردند.
وزیر راه و شهرسازی:
۶۲ میلیون اطلاعات در سامانه املاک و اسکان ثبت شد
وزیر راه وشهرسازی گفت: اکنون ۶۲ میلیون اطلاعات در سامانه املاک و اسکان ثبت شده است و تلاش داریم تا اطلاعات در این سامانه تکمیل شود.
رستم قاسمی اظهار داشت: بر اساس قانون، مردم مکلف هستند اطلاعات را در سامانه املاک و اسکان ثبت و خود اظهاری داشته باشند اما این اتفاق نیفتاد.
وی افزود: بر اساس قانون با کسانی که در این سامانه ثبت نام نکنند برخورد می شود.
در اجرای ماده ۵۴ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم، همه سرپرستان خانوار باید اطلاعات ملکی و اقامتی خود را در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت کنند. رستم قاسمی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تاثیر آن در کاهش اجاره بها گفت: طرح نهضت ملی مسکن با دستور رییس جمهور آغاز شده است .
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در کشور قرار است در دولت سیزدهم، چهار میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن، ساخته شود و بر این اساس در هر دو سال ۲ میلیون واحد مسکونی ساخته می شود.
وی با اشاره به کلنگ زنی و اجرای عملیات ساخت واحدهای مسکونی در شهرستان اسفراین خراسان شمالی افزود: تلاش ما بر این است که امسال تمام واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در شهرستان کلنگ زنی و عملیاتی شود.
وی گفت: در اسفراین پروژه های نهضت ملی مسکن به لحاظ موقعیت ساخت و کیفیت ساخت، خوب است و امید می رود بخشی از واحدهای مسکونی تا دهه فجر و بخشی تا پایان سال افتتاح شود.
وزیر راه شهرسازی گفت: در سطح کشور هم برنامه بر این است که واحدهای مسکونی در قالب این طرح زودتر کلنگ زنی و آغاز شود تا بتوانیم وعده دولت را برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در مدت چهار سال محقق کنیم.
مدیرعامل شرکت راهآهن خواستار شد؛
ارتقای بودجه راهآهن برای هوشمند سازی و توسعه خطوط ریلی
مدیرعامل شرکت راهآهن گفت: ارتقای بودجه راه آهن برای هوشمند سازی و توسعه خطوط ریلی ضرورت دارد و ما به دنبال تأمین منابع برای تکمیل مسیرهای شبکه ریلی هستیم.
سید میعاد صالحی در جلسه علنی روز (سه شنبه ۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون عمران در خصوص سانحه ریلی قطار مسافری مشهد-یزد اظهار داشت: بلافاصله بعد از این سانحه و با دستور وزیر راه و شهرسازی بنده در محل سانحه حضور پیدا کردم و رسیدگی به مصدومان و انتقال آنها به بیمارستان و همچنین انتقال سایر مسافران به مقصدهای موردنظرشان در دستور کار قرار گرفت.
وی بیان کرد: از رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون عمران مجلس در خصوص پیگیریهایی که در این خصوص داشتند، تقدیر و تشکر میکنم. لازم است نمایندگان مجلس شورای اسلامی اهتمام لازم برای توسعه هوشمندسازی حمل و نقل ریلی و ارتقای سطح ایمنی در حوزه حمل و نقل را داشته باشند تا از تکرار این سوانح جلوگیری شود.مدیرعامل شرکت راه آهن تصریح کرد: براساس بررسیهای میدانی عدم رعایت سرعت مجاز و همچنین انسداد غیرمجاز مسیر حرکت قطار توسط بیل مکانیکی از عوامل اصلی وقوع این سانحه بوده است. همچنین واگذاری مسئولیت راهوری قطار به کمک اتومبیل ران هم یکی از عوامل وقوع این حادثه بوده است.صالحی تأکید کرد: علاوه بر خطای انسانی، عوامل دیگری مانند عقب ماندگی انباشته شده در حوزه راه آهن و عدم هوشمند سازی حمل و نقل ریلی هم به چشم میخورد که اصلاح اساسنامه توسعه راه آهن و ارتقا سطح آموزش نیروی انسانی و به روز رسانی مقررات عمومی سیر و حرکت ضرورت دارد.
وی با بیان اینکه ما به دنبال تأمین منابع برای تکمیل مسیرهای شبکه ریلی هستیم، گفت: استفاده از فناوریهای نوین و هوشمند سازی شبکه حمل و نقل برای کاهش خطای انسانی و ارتقا ایمنی خطوط ریلی ضرورت دارد.
مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: حتماً بازسازی و بهسازی خطوط ریلی هم به صورت جدی پیگیری خواهد شد. برای تحقق این مسائل لازم است بودجه راه آهن تقویت شود. ما امکان ویژه ای برای توسعه ترانزیتی داریم و در تلاش هستیم با انعقاد یک سری تفاهم نامه از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم.