« وصول نسبی اقساط حق بیمه» در بیمه تجارت‌نو راه اندازی شد
« وصول نسبی اقساط حق بیمه» در بیمه تجارت‌نو راه اندازی شد

مهمترین اصل شرکت بیمه تجارت‌نو در همه زمینه‌ها، رعایت اصل انصاف و رضایت‌مندی مشتریان است و تلاش شده در همه زمینه‌ها چه در حوزه پوشش بیمه‌ای، چه ارائه خدمات پس از فروش و چه در پرداخت خسارت، شرایطی را فراهم کند تا بیمه‌گذاران از این شرکت رضایت کامل داشته باشند. کاوسی مدیر بیمه‌های زندگی شرکت […]

مهمترین اصل شرکت بیمه تجارت‌نو در همه زمینه‌ها، رعایت اصل انصاف و رضایت‌مندی مشتریان است و تلاش شده در همه زمینه‌ها چه در حوزه پوشش بیمه‌ای، چه ارائه خدمات پس از فروش و چه در پرداخت خسارت، شرایطی را فراهم کند تا بیمه‌گذاران از این شرکت رضایت کامل داشته باشند.

کاوسی مدیر بیمه‌های زندگی شرکت بیمه تجارت‌نو با بیان مطلب فوق در خصوص بیمه‌های زندگی این شرکت اظهار داشت: هدف اصلی بیمه تجارت‌نو در حوزه بیمه‌های زندگی، کیفیت مناسب ارائه خدمات و ارتقاء سطح آن است.
در حوزه خدمات پس از فروش و پرداخت خسارت سعی شده است تا به بهترین روش، امور و نیاز بیمه شدگان و ذینفعان برطرف گردد.
بر اساس همین دیدگاه، اخیراً در بیمه نامه‌های زندگی بیمه تجارت‌نو، امکان جدیدی به نام «وصول نسبی اقساط حق بیمه» راه اندازی شده است.
وی در تشریح این طرح جدید گفت: موضوع پرداخت حق بیمه مشتریان به این صورت است که در روال و جریان سنتی، از مشتریان خواسته می شود که اقساط خود را با مبلغ و تاریخ مشخص به حساب شرکت واریز کنند. زمانی که بیمه گذار مبلغ قسط حق بیمه را دقیقا با مبلغ سررسید واریز نماید، تسویه مالی در سامانه بیمه‌گری ثبت شده و قسط مربوط از لیست بدهکاری آن بیمه گذار، خارج می شود.
در این روش بیمه‌گذار باید مبلغ قسط را دقیقا به همان میزان (نه مبالغ بیشتر یا پایین‌تر) واریز نماید. اگر مبلغ واریزی کمتر از قسط سررسید باشد، واریزی مشتری دریافت شده تلقی نمی‌شود و در حساب مشتری همچنان باز می‌ماند تا پرداخت جدیدی صورت گیرد و مبلغ سررسید پوشش داده شود.
به گفته وی، معلق ماندن مبلغ واریزی در اصطلاح عامه انصاف نبوده، چرا که با وجود پرداخت، سودی برای مبلغ پرداختی در حساب اندوخته بیمه نامه بیمه گذار منظور نمی‌شود، لذا شرکت بیمه تجارت‌نو امکان جدیدی را راه اندازی کرده تا پرداختی های بیمه گذاران که با مبلغ سررسیدی قسط مطابقت ندارد، در سامانه بیمه‌گری تطبیق مالی داده شده و در اندوخته بیمه نامه منظور شود.
کاوسی افزود: با این روش انصاف در حق مشتری بیشتر رعایت می شود. در عین حال نکته مهم این است که وقتی مبلغ در حساب افراد بنشیند به صورت روزشمار به حساب اندوخته ایشان به نسبت مبلغ به روز شده، سود هم تعلق می‌گیرد.
وی در خصوص وضعیت بیمه زندگی در ایران اظهار داشت: مهمترین رسالت بیمه زندگی پوشش‌های بیمه‌ای مشتریان است، که باید در کشورمان مورد توجه بیشتری قرار گیرد، چرا که این پوشش‌ها در طول زندگی به خریداران کمک می کند ضمن رفع دغدغه و نگرانی‌های آتی ایشان، پشتوانه مناسبی برای حوادث و پیشامدهای ناگوار باشد.
با این وجود در شرایط فعلی اقتصادی کشور، احتیاج به این بیمه نامه بیشتر از قبل احساس می شود، به این جهت که افراد سرپرست خانوار می‌توانند این اطمینان را برای آینده فراهم آورده و آرامش نسبی را برای اعضای خانواده خود
رقم بزنند.
وی معتقد است: با وجود تورم بالا در شرایط اقتصادی فعلی، ضمن قول و تعهد پرداخت سود تضمینی و امکان انعطاف در افزایش سالانه تعهدات و پوشش‌ها برای بیمه شدگان، تیم های حرفه‌ای سرمایه گذاری شرکت بیمه تجارت‌نو با برنامه‌ها و سرمایه گذاری مناسب و نیز پرداخت سود مشارکت در منافع می‌تواند در مجموع سودآوری مناسبی را نصیب بیمه‌گذاران خود کند.
مدیر بیمه‌های زندگی بیمه تجارت‌نو در خصوص وجه تمایز بیمه زندگی تجارت‌نو با سایر شرکت‌ها گفت: برای خرید بیمه زندگی دو جنبه وجود دارد. یکی موضوع پوشش هاست که افراد برای پوشش ریسک خود بیمه نامه را می خرند تا اطمینان و اعتماد بیشتری برای آینده خود و خانواده خود رقم بزنند. وجه دیگر آن سرمایه‌گذاری است. از جنبه سرمایه گذاری در بیمه زندگی شرکت بیمه تجارت‌نو نیز می توان گفت طی سال های اخیر این شرکت توانسته است با پرداخت سود‌های مشارکت مناسب، رضایت مشتریان را جلب نماید و امیدواریم سال‌های آتی نیز شاهد تداوم پرداخت سودهای مناسب برای بیمه گذاران بیمه های
زندگی باشیم.
کاوسی گفت:کارنامه شرکت بیمه تجارت‌نو در حوزه پرداخت خسارت بیمه‌های زندگی نیز موفق بوده و توانسته در کوتاه ترین زمان و با سرعت مناسب و با رعایت انصاف نسبت به پرداخت مطالبات خسارت بیمه شدگان و ذینفعان ایشان اقدام نماید.
نظرسنجی‌های انجام شده در این خصوص نیز گویای رضایت مشتریان بیمه‌های زندگی از شرکت بیمه تجارت‌نو در زمینه پرداخت خسارت و سود مشارکت در منافع بوده است.

 

 

گردش مالی سفته الکترونیکی ریسک درصنعت بیمه را افزایش می دهد

یک کارشناس ریسک صنعت بیمه، اظهارکرد: استفاده ازسفته الکترونیکی در صنعت بیمه از نظر اینکه یک اقدام نوآورانه بوده کاری پسندیده است و صنعت بیمه باید به سمت بازارهای با محوریت دیجیتال برود اما بیمه مرکزی می تواند با نظارت هوشمند به شرط اینکه این فرآیند هیچگونه مطالباتی را برای شرکت ها ایجاد نکند این مساله را هدایت کند.عبدالرضا عیسوندحیدری، گفت: سفته الکترونیکی در یک نگاه به عنوان یک فرصت برای بیمه گذاران خرد و شرکت های بیمه ای است یعنی افرادی که تمایل به خرید بیمه نامه های اختیاری دارند اما توان مالی آن را ندارند از این پلتفرم استفاده کنند.وی، با بررسی سناریوهای مورد انتظار از جهت ریسک این موضوع، تصریح کرد: مساله ای که برای صنعت بیمه و اعتباردهنده که بانک است وجود دارد این است که گردش مالی سفته الکترونیکی بیمه می خواهد به سمت بانک بیاید و بانک را با ریسک اعتباری مواجه خواهد کرد.این کارشناس ریسک صنعت بیمه، ادامه داد: مشتری، مبلغ حق بیمه را به صورت قسطی به بانک پرداخت می کند و ممکن است به دلیل شرایط تورمی بعد از پرداخت چند قسط اول، مشتری قادر به پرداخت ما بقی اقساط نباشد، بنابراین بانک با مشتری روبرو می شود که چندین قسط بدهکاراست.عیسوند حیدری، خاطرنشان کرد که از طرفی هم ممکن است که پول به صنعت بیمه با تاخیر پرداخت شود بنابراین سر فصل مطالبات شرکت های بیمه ای بالاتر می رود و شرکت ها با ریسک اعتبار مواجه می شوند که در ادامه منجر به ریسک نقدینگی می شود.وی، با بیان اینکه شرکت بیمه به دلیل اینکه روزانه خسارت پرداخت می کند به صورت روزانه هم به نقدینگی نیاز دارد، گفت: یک شرکت هزینه های جاری دارد و همچنین امکان باز خرید بیمه نامه های عمر هم وجود دارد و باید نقدینگی داشته باشد تا از فرصت های بازار سرمایه استفاده کند، بنابراین با کمبود نقدینگی، با چالش روبرو خواهد شد.این کارشناس ریسک صنعت بیمه، اظهار کرد: سازو کاراستفاده از سفته الکترونیکی در صنعت بیمه باید به گونه ای باشد که پلتفرم فقط یک واسط باشد نه اینکه یک حساب واسطی ایجاد شود و مبلغ حق بیمه با تاخیر به شرکت بیمه برسد.عیسوند حیدری، با بیان اینکه ریسک اعتبار و نقدینگی منجربه ریسک فرآیندمی شود، گفت: یعنی شرکت بیمه به دلیل عدم نقدینگی کافی نمی تواند خسارت را پرداخت کند و خسارت ها را طولانی می کند.این کارشناس ریسک صنعت بیمه، اذعان داشت که اگر در استفاده از پلتفرم ها پول با تاخیر به شرکت بیمه پرداخت شود برای صنعت بیمه که کسب و کار سودآوری ندارد، قسطی فروشی توصیه نمی شود.عیسوند حیدری، افزود: با کاهش نقدینگی شرکت های بیمه ای بازهم افراد جامعه آسیب می بینند و افرادی که نقدی خرید کرده اند نمی توانند خسارت خود را به موقع دریافت کنند.وی، گفت: بیمه مرکزی می تواند با نظارت هوشمند به شرط آنکه این فرآیند هیچگونه مطالباتی را برای شرکت بیمه ای ایجاد نکند به شرکت ها اجازه ورود به این حوزه را بدهد.

 

راه‌اندازی قراردادهای آتی و آپشن شمش طلا تا پایان سال جاری

مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالا نسبت به راه اندازی قرادادهای آتی و آپشن شمش طلا تا پایان سال جاری خبر داد.
رحمان آراسته، در نشست بازار مشتقه در ایران، چالش‌ها و راهکارها با بیان اینکه می‌توان به معاملات بازار مشتقه امیدوار بود، گفت: معاملات خوبی که در حوزه آپشن به ویژه در بورس کالا در حال وقوع است ما را به آینده این بازار امیدوار کرده است؛ چرا که رصد قیمت‌ها و حجم معاملات انجام شده نشان می‌دهد بازار به بلوغ رسیده است.
او تصریح کرد: در بحث کالایی بورس کالا معاملات آتی را از سال ۸۷ و با آتی طلا آغاز کرد و اگرچه در ابتدای امر این بازار گمنام و ناشناخته بود، اما به مرور نقدینگی وارد این بازار شد و توانستیم رکورد معاملات بازار سرمایه را به لحاظ ارزش بشکنیم.
آراسته ادامه داد: بورس کالا خود را مکلف می‌دانست که به سمت دارایی‌های مختلف و ابزارهای متنوع در حوزه بازار مشتقه برود و در همین راستا و به موازات سکه به سمت فیوچرز زعفران رفتیم و زنجیره‌ای از ابزارهای مالی را در این دارایی پایه راه اندازی کردیم و به لحاظ حجم معاملات تجربه موفقی بود که شکل گرفت و حتی رکوردهای خوبی به ثبت رسید. برای نمونه در بحث آپشن زعفران بیش از ۶۰۰ هزار موقعیت باز وجود دارد.
وی با بیان اینکه یکی از محاسن بورس کالا نبود محدودیت در بحث سامانه و زیرساخت‌ها است، اظهار کرد: سامانه‌های بورس کالا یک سامانه بومی است که تسویه و معاملات در همان فضا انجام می‌شود. از سوی دیگر در حوزه ریسک هم باید گفت ریسک بازار را تقریبا بورس کالا خودش مدیریت می‌کند.
آراسته با اشاره به راه اندازی صندوق‌های سرمایه گذاری طلا و موفقیت این ابزار در بازار اظهار کرد: ارزش معاملات و بلوغ مشتریان نوید آینده‌ای روشن برای این ابزار را می‌دهد. برنامه‌هایی برای گواهی سپرده و فیوچرز شمش طلا داریم و انتظار می‌رود بازار خوبی برای آن شکل بگیرد.
وی با تاکید این نکته که مشکل مالیاتی گواهی سپرده تقریبا حل شده است، افزود: برنامه ریزی شده گواهی سپرده پیوسته مس کاتد و آتی آن راه اندازی شود. همچنین راه اندازی معاملات گواهی سپرده و آتی محصولاتی نظیر آلومینیوم، قیر، محصول‌های پتروشیمی و فلزات و همینطور صندوق‌های فلزات اساسی از دیگر برنامه هاست و با راه اندازی آن‌ها انتظار بازار پویایی را خواهیم داشت.
آراسته ادامه داد: مجوز دو صندوق چند کالایی از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ شده است که به نوعی به بازار آتی کمک شود. درمجموع برنامه ما این است که از ابزارها برای حمایت و رونق بخشی به بازار آتی استفاده کنیم.او بزرگترین چالش بازار مشتقه را عدم شناخت حتی برای خواص بازار سرمایه عنوان کرد.

 

جزئیات مراحل واریزی صندوق توسعه ملی به بورس

براساس آخرین آمار، از ۱۲ هزار میلیارد تومانی که صندوق توسعه ملی تعهد داشت تا به صندوق تثبیت بازار سرمایه پرداخت کند، ۵۰۰۰ میلیارد تومان واریز و ۷۰۰۰ میلیارد تومان باقی مانده است که البته فرایند واریزی تا اتمام تعهد صندوق توسعه ملی ادامه دارد.
حدود دو سال قبل که چراغ‌های قرمز روی بازار سرمایه سایه انداخته بود، راهکارهای مختلفی برای آرام شدن تلاطم این بازار اتخاذ شد که یکی از آن‌ها، تزریق یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه بود.
بر این اساس مقرر شد معادل ریالی ۵۱۰ میلیون دلار به صورت تدریجی در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری شود که این مبلغ به نرخ سامانه معاملات الکترونیک (ETS) حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان است.
در این راستا تاکنون صندوق توسعه ملی طی پنج مرحله مبالغ مختلفی را به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز کرده است. نخستین واریزی در پنجم آذرماه سال ۱۳۹۹ و به میزان ۱۰۰۰ میلیارد تومان بود. ۲۶ اردیبهشت سال ۱۴۰۰، ۱۰۳۴ میلیارد تومان به عنوان دومین واریزی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه صوزت گرفت. ۳۰ دی ماه سال گذشته نیز سومین مرحله از پنجمین مرحله و آخرین مرحله واریزی در سال ۱۴۰۰ و به مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان انجام شد.
در سال جاری نیز واریزی طی دو مرحله و در تاریخ‌های یازدهم اردیبهشت‌ماه به مبلغ ۱۳۰۰ میلیارد تومان و هشتم تیرماه به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان انجام شده است.
بنابراین و طبق توافق اولیه از ۱۲ هزار میلیارد تومانی که صندوق توسعه ملی باید پرداخت می‌کرد، ۵۰۰۰ میلیارد واریز و ۷۰۰۰ میلیارد تومان باقی مانده است.
از این ۷۰۰۰ هزار میلیارد تومان باید ۳۰۰۰ میلیارد تومان از محل مطالبات صندوق توسعه ملی از سازمان امور مالیاتی و مابقی نیز از منابع در اختیار صندوق پرداخت شود که این فرایند بر اساس قرارداد منعقده ادامه دارد.

 

 

مدیرعامل بیمه سینا:
کار تیمی؛ محور فعالیت‌های بیمه سینا در دوره جدید
مدیرعامل بیمه سینا با تأکید بر محوریت کار تیمی در پیشبرد فعالیت‌ها، گفت: همه ارکان در شعب و ستاد باید خود را جزئی از تیم بدانند و در این راستا تلاش کنند.
عبداله سلطانی ثانی در جمع مدیران ارشد بیمه سینا با اشاره به ظرفیت بالای سرمایه انسانی در بخش‌های مختلف این شرکت اظهار داشت: باید نسبت به نیروی انسانی اعتماد داشته باشیم و به نحو شایسته از آنها استفاده کنیم.نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه سینا با بیان اینکه از این پس، سنجش فعالیت‌ها با شاخص‌های دقیق صورت می‌گیرد، اضافه کرد: برای تحقق این موضوع، تعدادی شاخص قابل سنجش در نظر می‌گیریم و تمامی اقدامات را بر اساس آنها ارزیابی و پایش می‌کنیم.وی افزود: هر مسئولیتی که به ما واگذار می شود به عنوان امانت نزد ما قرار دارد، بنابراین باید به درستی این امانت را حفظ و نگهداری کنیم.دکتر سلطانی بر لزوم کار تیمی در سازمان تأکید کرد و افزود: وظیفه همه اعضای تیم، رفع مشکلات مشتریان است و اگر بخشی از سازمان به طور ناموزون کار می‌کند همه وظیفه دارند به آن بخش کمک کنند.وی ابراز امیدواری کرد، با استفاده از قابلیت‌های سازمانی و برنامه‌ریزی دقیق به اهداف مورد نظر دست یابیم.

نمایندگان شریک تجاری واستراتژیک ما هستند
عبدالصمد خدامی معاون حقوقی و هماهنگی امور استانها شعب و نمایندگی های بیمه ایران درهمایش بررسی عملکرد، انتخابات شورای راهبردی نمایندگان و تقدیر از نمایندگان برتر شعبه نمایشگاه که با حضور قاسم رمضان پور سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع و جمعی از مدیران ستادی در محل باشگاه ایران زمین برگزار شد، گفت : نمایندگان شریک تجاری واستراتژیک ما هستند.خدامی در این همایش با اشاره به جمله ” کوچک زیباست ،اظهار داشت: از دهه هفتاد میلادی، شوماخر جمله ” کوچک زیباست ” را مطرح کرد. با گذشت زمان مفهوم این جمله خود را بیشتر نشان
می دهد.وی در ادامه افزود: بوروکراسی اداری در سازمان های بزرگی مانند بیمه ایران، منجر به عدم انعطاف سازمان در مقابل تغییرات محیطی و توجه به ساختار انسانی و همچنین پیچیده تر شده وظایف و کاهش انگیزه های کارکنان می شود. حتی ممکن است، در برخی موارد بر عملکرد سازمان تاثیر منفی داشته و مانعی برای رسیدن به اهداف سازمان شود. باتوجه به تجربیات و شواهد، داشتن شرکت با عرض وطول کم وچابک بسیار اثر بخش تر است .وی در ادامه افزود: در حال حاضر فضای بسیار خوب وصمیمی در شرکت حاکم شده و بدون نیاز به نیروهای بیرون سازمان و با استفاده از توانمندی وتخصصی که در همکاران داخل وجود دارد، فرصت خوبی برای شکوفایی ایده هایی که سال ها در ذهن ما بوده، فراهم شده است .خدامی تاکید کرد: نیروی انسانی شرکت وهمکاران نماینده از اهمیت وجایگاه بالایی برخوردار هستند. به همین جهت فضایی مانند اتاق فکر و تالار گفتگو فراهم شده تا حداقل ماهی یکبار در قالب کمیته و کارگروه تخصصی صحبت های همکاران و نمایندگان در آن مطرح و در صورت مکان اجرایی شود.
گفتی است در ابتدای این مراسم، مصطفی رستمی مدیر شعبه نمایشگاه، گزارشی از عملکرد شعبه در سال ۱۴۰۰ ارائه نمود ودر پایان به ۷ نفر ازنمایندگان برتر شعبه، لوح تقدیر اهدا گردید. همچنین انتخابات شورای راهبردی نمایندگان از دیگر برنامه های این
همایش بود.