ایجاد اورژانس در بیمارستانها با هدف رسیدگی اولیه به بیمار در سریعترین زمان است اما شواهد نشان می دهد کندی خدمات رسانی به بیماران در بیمارستانهای قزوین باعث افزایش نارضایتی شده است. لحظات اولیه حضور در بیمارستان برای یک بیمار لحظات بسیار استرس زا و پر التهابی است و میتوان استیصال و نیاز به رسیدگی […]
ایجاد اورژانس در بیمارستانها با هدف رسیدگی اولیه به بیمار در سریعترین زمان است اما شواهد نشان می دهد کندی خدمات رسانی به بیماران در بیمارستانهای قزوین باعث افزایش نارضایتی شده است.
لحظات اولیه حضور در بیمارستان برای یک بیمار لحظات بسیار استرس زا و پر التهابی است و میتوان استیصال و نیاز به رسیدگی را به راحتی در چهره بیمار و یا همراهان او دید.
بیماری که دچار سانحه شده و یا پدر و مادری که با فرزند خود به اورژانس مراجعه میکنند بدون شک اولین خواسته آنها رسیدگی در سریعترین زمان ممکن بیمار خود است.
این در حالی است که شاید بیمار با مراجعه به درمانگاههای خصوصی و سطح شهر تحت رسیدگی فوری و بهتری قرار بگیرد اما وضعیت بیمه، مالی و همچنین سطح رسیدگی به بیمار باعث میشود بیمار به بیمارستان و در نهایت به اورژانس مراجعه کند.
این در حالی است که گویا حال این روزهای اورژانس در قزوین نیز خوب نیست و نارضایتیها از سطح و سرعت رسیدگی به بیماران در اورژانس نیز همچون عمر بیمارستانهای استان رو به افزایش است.
از سویی وجه تمایز اورژانس با سایر مراکز درمان، ارائه خدمات پزشکی در کمترین زمان ضمن تشخیص فوری مسئله است به همین دلیل در شرایطی که افراد نیازمند خدمات درمانی در لحظات حیاتی هستند حین تماس گیری با اورژانس یا مراجعه اعلام نیاز میکنند.
در این میان هستند مراجعینی که بنا به شرایط درمانی خدمات لازم را دریافت نکرده و نسبت به میزان خدمات دهی یا تسریع امور ناراضی هستند.
میزان ارائه خدمات پزشکی در بیمارستان تخصصی قدس کم بود
شعبانی یکی از مراجعین به اورژانس بیمارستان قدس که بیمارستان تخصصی اطفال است در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت اورژانس این بیمارستان، اظهار کرد: چند شب پیش به دلیل تب بالای فرزندم و با این نگاه که بیمارستان تخصصی است بهجای مراجعه به درمانگاه به بیمارستان قدس مراجعه کردم. وی تاکید کرد: در حالی که همه ما از اورژانس انتظار رسیدگی فوری داریم، متأسفانه بیش از ۳۰ نفر در نوبت پذیرش توسط پزشک بودیم.
این شهروند قزوینی بیان کرد: پس از دو ساعت و در حالی که کودک در تب میسوخت نوبت به ما رسید و مشاهده کردیم که تنها یک پزشک عمومی مشغول ویزیت این همه بیمار است.
وی با بیان اینکه کمبود پزشک فرایند رسیدگی به بیمار را طولانی میکند، تصریح کرد: من در ساعتهای اولیه بامداد به اورژانس مراجعه کردم اما وقتی از بیمارستان باز میگشتم زمان اذان صبح بود. شعبانی عنوان کرد: احساس من این است که خود اورژانس نیاز به رسیدگی دارد و باید دانشگاه علوم پزشکی برای رفع مشکلات آن اقدامی عاجل بکند.
وی بیان کرد: این حق همه شهروندان است که علی رغم وجود درمانگاههای خصوصی و در نبود پزشک متخصص در هر ساعت از شبانه روز به بیمارستان تخصصی حوزه کودک مراجعه کند و به دنبال ویزیت فرزند خود توسط پزشک متخصص باشد اما متأسفانه آنچه در بیمارستان قدس میبینیم نافی این حق مسلم است.
é انتظار، ویژگی اورژانس قزوین
بهرامی یکی دیگر از شهروندانی است که به تازگی برای درمان جراحت شدید دست خود به اورژانس یکی از بیمارستانهای قزوین مراجعه کرده بود. وی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مدتی پیش بر اثر یک بریدگی بسیار عمیق در انگشتم و در حالی که احتمال قطع شدن انگشت وجود داشت به اورژانس یکی از بیمارستانهای قزوین مراجعه کردم اما در نهایت بیش از ۷۰ دقیقه با خونریزی شدید در نوبت ماندم.
این شهروند با بیان اینکه بیمار وقتی به اورژانس مراجعه میکند انتظار رسیدگی سریع دارد، تصریح کرد: من در شرایطی که خونریزی شدید داشتم و انگشتم احتمال قطع شدن و مردگی بود بیش از یک ساعت منتظر ماندم.
این شهروند تاکید کرد: همه اورژانس را به داشتن سرعت عمل بالا برای رسیدگی به امور میشناسند حال آنکه اگر بنا باشد این بخش از بیمارستان نیز نوبت دهی شود دیگر چه وجه تمایزی بین درمانگاه و اورژانس خواهد داشت.
é امکان ارجاع به درمانگاه برای همه شهروندان وجود ندارد
وی مطرح کرد: اگرچه امکان مراجعه به درمانگاه وجود دارد اما امکان صرف هزینه بخیه و درمان برای عموم افراد در درمانگاه وجود ندارد.
بهرامی در پایان گفت: با توجه به اینکه افرادی که به اورژانس مراجعه میکنند دچار درد و نگرانی هستند به یقین رسیدگی به مسائل آنها در اسرع وقت مطالبه جدی مردم است.
é در تلاش سرعت بخشیدن به امور پزشکی هستیم
ابوالفضل ابراهیمی در گفتوگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در بیمارستان قدس در شیفت شب از ساعت ۸ دو پزشک عمومی در بخش اورژانس بیمارستان حاضر هستند اما برای سرعت بخشیدن به پنل و رسیدگی به امور مراجعین جلساتی برگزار شده است که امیدواریم به زودی سرعت خدماتدهی افزایش پیدا کند.
مدیر نظارت و اعتبارات درمان استان قزوین بیان کرد: در تمام بیمارستانها اولویت بندی اولیه معاینه بیمار و تشخیص سطحبندی وجود دارد که بر اساس شرایط بیمار تعیین وضعیت انجام میشود. وی با بیان اینکه در بیمارستان رازی نیز در بدو ورود بیماران اورژانسی اولویت بندی انجام میشود، عنوان کرد: بیماران قلبی، ریوی و سی پی آر جز سطح یک، بیمارانی که شرایط حیاتی آنان مختل بوده یا دچار خونریزی فعال هستند در سطح دو، بیمارانی که دچار گرفتگی قفسه سینه و مشکوک به سکته قلبی هستند در سطح ۳ و سایر بیماریها در سطح ۴ یا ۵ قرار دارند.
é اولویت بندی اولیه در تمام بیمارستانها وجود دارد
این مسئول عنوان کرد: در تمام بیمارستانها از جمله بیمارستان تأمین اجتماعی اولویت بندی (تریاژ) اولیه وجود دارد و بازدید از این بیمارستانها ماهی یک بار انجام میشود اما اگر در این میان اگر افرادی نسبت به فرآیند ناراضی بوده یا در این میان با مشکلی مواجه شدند میتوانند با سامانه تلفنی ۱۹۰ تماس گرفته و شکایات خود را ثبت کنند. وی با بیان اینکه به شکایت مردم در سامانه ۱۹۰ رسیدگی میشود، گفت: در بیمارستانهایی نظیر رجایی که مراجعین در شرایط خاصی قرار دارند اولویت بندی در دو بخش انجام شده و در بخش دوم پزشکان متخصص به ارزیابی بیماران میپردازند. هرچند ابراهیمی از وجود دو پزشک برای رسیدگی به بیمار در بیمارستان قدس و یا اولویت بندی آنها برای بهره مندی از درمان سخن گفت اما بخش اعظمی از گفتههای مراجعین به بیمارستانها ناقض این گفته است. به نظر میرسد این روزها حال اورژانس در بیمارستانهای قزوین خوب نیست و مشکلاتی همچون کمبود پزشک باعث به وجود آمدن این مشکلات شده است.
اگرچه اورژانس در شرایط مختلف حوادث نقش اثرگذاری داشته اما با توجه به اینکه شرایط مردم حین ارجاع به اورژانس متفاوت است از این نهاد انتظار میرود در راستا تسریع امور و درک شرایط بیمار بیش از پیش نقش آفرینی داشته باشد.
مدیرکل بهزیستی استان تاکید کرد؛
اجرای پویش قربان تا غدیر در مجموعه بهزیستی سمنان
مدیرکل بهزیستی استان سمنان از اجرای پویش قربان تا غدیر در استان خبر داد و گفت: هدف از این پویش جذب مشارکتهای مردمی در راستای بهبود و ارتقاء سطح زندگی مددجویان تحت حمایت است.
محمود منطقی از اجرای پویش قربان تا غدیر در استان خبر داد و بیان کرد: هدف از این پویش جذب مشارکتهای مردمی در راستای بهبود و ارتقا سطح زندگی مددجویان تحت حمایت است.
وی افزود: این پویش به مناسبت ایام دهه ولایت همزمان با ادارات کل بهزیستی سایر استانها در استان سمنان نیز برگزاری میگردد و هدف از این پویش را جذب مشارکتهای مردمی در راستای بهبود و ارتقا سطح زندگی مددجویان تحت حمایت در این ایام بیان داشتند.
مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: محورهای اجرای پویش را تهیه و توزیع گوشت قربانی، پرداخت کمک هزینه، تهیه اقلام و بستههای معیشتی، تهیه وسایل بهداشتی، درمانی و دارویی است برای مثال به همت اداره مشارکتهای مردمی بهزیستی استان در سال گذشته پویش خرید بخاری و پوشاک زمستانه برای مددجویان تحت پوشش سازمان اجرا شد. منطقی افزود: این پویش با توجه به آغاز فصل سرما و با هدف تأمین هزینه خرید بخاری و پوشاک زمستانه برای افراد نیازمند تحت حمایت بهزیستی استان در اواخر پاییز ۱۴۰۰ برگزار و مبلغ دو میلیارد ریال اقلام زمستانه تهیه و بین مددجویان تحت حمایت توزیع شد. وی افزود: پویش «پول ترقه من» که به مناسبت چهارشنبه سوری سال ۱۴۰۰ با هدف جلب مشارکتهای نقدی خیرین به منظور تأمین اقلام و مایحتاج ضروری عیدانه مددجویان برگزار شد همچنین پویش عیدانه سین هشتم سخاوت نیز به مناسبت فرا رسیدن سال نو با هدف تأمین معیشت و ضروریات مددجویان و معلولین سازمان از تاریخ ۲۴ اسفند ماه تا پنجم فروردین ماه از دیگر پویشهای برگزار و هفت میلیارد ریال کمک مردمی در این پویشها جمع آوری شد. مدیرکل بهزیستی استان سمنان از برنامههای بهزیستی استان در ایام رمضان امسال را واریز کمک هزینه سبد کالا به حساب توان خواهان تحت حمایت و برنامههای افطاری در مراکز و مؤسسات خیریه با رعایت کلیه پروتکلهای بهداشتی بیان و افزودند: میزان جلب و جذب مشارکتهای مردمی سال گذشته در مراکز دولتی، غیر دولتی و خدماتی در به مجموع ۲۳ میلیارد ریال بوده است. منطقی میزان جذب مشارکتهای نقدی و غیر نقدی مراکز دولتی و مؤسسات خیریه در پویش ضیافت همدلی سال گذشته را ۱۴ میلیارد ریال دانست .
ارزیابی عملکرد سه ماهه شهرداری بندر بوشهر؛
سه انتصاب در شهرداری
در نشست شورای اداری شهرداری بندر بوشهری ضمن ارزیابی عملکرد سه ماهه مجموعه، سه مدیر جدید معارفه شدند.
به گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر، در این نشست مدیران بخشهای مختلف در توضیحاتی عملکرد سه ماهه خود را تشریح و راهکار و پیشنهاداتی را با هدف پیشبرد هر چه سریعتر امور به شهردار بندر بوشهر ارائه کردند. در این نشست امیر حسین احمدپور توسط حسین حیدری شهردار بندر بوشهر به عنوان مدیر جدید مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر معارفه شد. در این آیین همچنین سید مهدی هاشمی به عنوان مدیر پایانه مسافربری شهرداری بندر بوشهر و مصطفی شمسا به عنوان سرپرست مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بوشهر معارفه گردیدند همچنین به پاس عملکرد قابل قبول و رضایت بخش سازمان مدیریت پسماند، از فرشید کارمزد رئیس سازمان مدیریت پسماند با اهداء لوح از سوی شهردار بندر بوشهر تقدیر شد. حسین حیدری شهردار بندر بوشهر نیز در جمع بندی پایانی نشست شورای اداری خواست تا مدیران با تلاش جهادی و انقلابی زمینه رضایت هر چه بیشتر شهروندان را فراهم کنند.
استاندار بوشهر:
صنایع پائیندستی حوزه انرژی در استان بوشهر تقویت میشود
استاندار بوشهر گفت: با برنامهریزی صورت گرفته و ارائه حمایتهای مورد نیاز، صنایع پائیندستی حوزه انرژی در استان بوشهر تقویت میشود.
احمد محمدیزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای توسعه زیر ساختها در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر اقدامات گستردهای صورت گرفته و طرحهای مهمی در دست اجرا است. وی با اشاره به وسعت سه هزار و ۲۰۰ هکتاری منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر بیان کرد: این منطقه در جوار خلیج فارس قرار گرفته و ۱۳ کیلومتر مرز دریایی دار که ظرفیت بسیار مهمی محسوب میشود.
استاندار بوشهر از راهاندازی شهرک تخصصی صنایع پایین دستی پتروشیمی در منطقه ویژه شمال استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: در سفر استانی رئیس جمهور به بوشهر ۱۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساختهای لازم در این منطقه تخصیص یافت.
وی با اشاره به اینکه طی دو سال دو هزار میلیارد ریال هزینه میشود ادامه داد: با تبار ۱۳۸ میلیارد تومان و مشارکت شش پیمانکار عملیات زیرساختی در منطقه ویژه شمال استان بوشهر اجرایی شده است که طی پنج ماه تکمیل خواهد شد.
محمدیزاده با اشاره به حمایت از شرکتهای تولید، اشتغالزا و دانشبنیان در استان بوشهر افزود: حرکت گستردهای برای جذب سرمایهگذاران در این منطقه آغاز شده و کارگروههای تخصصی در استان برای تسهیل در فرآیند سرمایهگذاری تشکیل شده است.
وی با اشاره به انجام بلوکبندی تخصصی برای سرمایهگذاری در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بیان کرد: مراجعه سرمایهگذاران برای مشارکت در طرحهای تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان افزایش یافته است.
معاون استاندار بوشهر خبر داد؛
ظرفیت تولید برق در خارگ افزایش مییابد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر از تلاش برای تقویت تجهیزات درمانی در جزیره خارگ خبر داد و گفت: ظرفیت تولید برق در خارگ افزایش مییابد.
محمد هادی رستمیان در گفتوگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از نیروگاه خارگ و بخش توسعه با ظرفیت ۱۰ مگاوات بازدید شد که بخش توسعه به ظرفیت حداقل ۱۰ مگاوات به صورت مرحلهای از مردادماه تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
وی اضافه کرد: ۹ واحد ۴.۵ مگاواتی جدید توسط سرمایهگذار بخش خصوصی و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به کارفرمایی برق منطقهای فارس به ظرفیت تولید خارگ اضافه خواهد شد. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر بیان کرد: واحدهای فعلی که دچار فرسودگی هستند از مدار خارج میشوند تا پایداری برق جزیره خارگ حاصل شود. وی اضافه کرد: در شرایط فعلی چهار واحد دیزل و یک توربین گازی که دارای قدمت زیادی هستند تولید برق خارگ را انجام میدهند.
é تقویت تجهیزات درمانی
رستمیان خاطرنشان کرد: همچنین امروز از بیمارستان خلیج فارس، مرکز خدمات جامع سلامت شبانهروزی خارگ و مرکز خدمات سلامت دهان و دندان خارگ بازدید شد.
وی افزود: دستگاه اتوآنالایزر (دستگاه آزمایش) و کمبود تختهای بیمارستانی از جمله کمبودهای این مراکز درمانی بود که پیگیریهای لازم در این خصوص صورت گرفت و به زودی تأمین خواهد شد تا مردم خارگ در این بخش دغدغهای نداشته باشند.
é تعمیر و تجهیز مجتمع فرهنگی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر تصریح کرد: مجتمع فرهنگی جزیره خارگ که از سال ۱۳۸۴ ساخته شده، متأسفانه در سایه بیتوجهیها وضعیت مطلوبی ندارد.
وی تاکید کرد: در این راستا مدیرکل ارشاد استان قول داد هرچه سریعتر نسبت به تعمیر و تجهیز این مکان فرهنگی جهت استفاده هنرمندان جزیره خارگ اقدام کند.
مدیرعامل آب منطقهای آذربایجان غربی:
۴۶حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان غربی مسدود شد
مدیرعامل شرکت آب منطقهای آذربایجان غربی از پر و مسلوب المنفعه شدن ۴۶ حلقه چاه غیرمجاز طی سه ماهه گذشته در استان خبر داد.
مجید دستگاهی در این زمینه با بیان اینکه طی سه ماهه ابتدایی سال جاری تعداد ۴۶ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان پر شده است، گفت: در سال گذشته این آمار برابر ۳۱ حلقه بوده است. مدیرعامل آب منطقهای آذربایجان غربی از وجود بیش از ۱۹ هزار و ۱۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان خبر داد و افزود: تعداد ۳۱ هزار و ۲۲۲ حلقه چاه فاقد پروانه بهره برداری در سطح استان وجود دارد که در انتظار تعیین تکلیف هستند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین تعداد ۱۹ هزار و ۹۶۰ چاه غیرمجاز در سطح استان حفاری شده که انسداد آنها بر اساس اهداف سالانه ابلاغی طرح تعادل بخشی در دستورکار است.
مدیرعامل آب منطقهای آذربایجان غربی با اشاره به جمع آوری دستگاههای حفاری غیرمجازی که معمولاً شبانه فعالیت میکنند، اظهار کرد: در دو ماهه ابتدایی سال جاری تعداد ۳۱ دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز در سطح استان توقیف و به پارکینگ منتقل شده است که بر اساس حکم قضائی عمل خواهد شد.