۵۰۰ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ها اصلاح شد
۵۰۰ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ها اصلاح شد

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ۵۹۰ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای در کشور داریم، گفت: بیش از ۵۰۰ نقطه آن ایمن‌سازی شده و ۲۲۴ نقطه هم در دست اصلاح است. داریوش امانی در مراسم هم اندیشی پلیس راهور و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه تصادفات در […]

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ۵۹۰ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای در کشور داریم، گفت: بیش از ۵۰۰ نقطه آن ایمن‌سازی شده و ۲۲۴ نقطه هم در دست اصلاح است.

داریوش امانی در مراسم هم اندیشی پلیس راهور و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه تصادفات در چند سال اخیر روند کاهشی در پی گرفت، اما اگر مراقبت نکنیم بار دیگر روند صعودی در پی می‌گیرد، اظهار داشت: گِله‌گی راهور از راهداری، خرابی راه، نیوجرسی، علائم ایمنی، گاردریل و دوربین‌هاست. اما ما ۲۲۱ هزار کیلومتر راه داریم که ۳۵ هزار کیلومتر راه شریانی و اصلی است.
وی ادامه داد: ۹۰ درصد اقتصاد جاده به این ۳۵ هزار کیلومتر بستگی دارد، شاخص جهانی می‌گوید سالانه ۴ تا ۶ درصد هزینه راه را برای نگهداری آن باید کنار گذاشت.
امانی افزود: با کمیسیون عمران مجلس جلسه داشتیم و گفتیم باید ۱۶۸ هزار میلیارد تومان (۴ درصد ارزش راه‌ها) برای نگهداری راه‌ها باید اختصاص داده شود.
وی خاطرنشان کرد: قرار شد ۲ درصد شود که به ۷۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافت، نهایتاً به ۴ هزار میلیارد تومان رسید.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه کل درآمد ما در سال گذشته به ۱۴ هزار میلیارد تومان رسید که ۴ هزار میلیارد تومان آن برای نگهداری راه‌ها در نظر گرفته شد. وی خاطرنشان کرد: امسال هم درآمدهای ما افزایش یافته اما هزینه‌هایمان هم افزوده شده است، به عنوان مثال هزینه روکش آسفالت امسال به کیلومتری ۲.۵ میلیارد تومان رسید. معاون وزیر راه گفت: عوارض آزادراهی افزایش یافت اما بلافاصله آن را برگرداندند. یا باید اعتبار برای نگهداری راه‌ها بگذاریم یا اینکه عوارض را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: در تفاهم اولیه ۵۹۰ نقطه حادثه خیز داشتیم که بیش از ۵۰۰ نقطه آن ایمن‌سازی شده و ۲۲۴ نقطه هم در دست اصلاح است. در نشست شورای عالی ایمنی اعلام کردیم اگر ۵ هزار میلیارد تومان به ما داده شود می‌توانیم یک ساله کل نقاط حادثه خیز را برطرف کنیم اما در ۶ ماهی که از جلسه گذشته، هنوز آن را اختصاص نداده‌اند. امانی اظهار کرد: در بحث قیر، سال گذشته در مجلس بحث اختصاص قیر به وزارت راه به سقف دوم بودجه یعنی نیمه دوم سال مصوب شد که در عمل استان‌های سردسیر را از دست دادیم و نتوانستیم تعمیر و نگهداری راههای این استان‌ها را انجام دهیم. مشکل دیگر این بود که قیری که اختصاص می‌دادند را هم نتوانستیم بخشی از آن را جذب کنیم. وی افزود: برای امسال هم در قانون بودجه قیر رایگان به وزارت راه اختصاص یافت اما از اول فروردین تاکنون نتوانستیم قیر تخصیصی را جذب کنیم. دیروز بعد از ۵ ماه نامه داده شد که بخشی از آن به سازمان راهداری داده شود.
معاون وزیر راه درباره درآمد سازمان راهداری از محل جرایم رانندگی اظهار داشت: سال گذشته باید هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از محل جریمه‌ها به سازمان راهداری می‌دادند. ۳۰۰ میلیارد تومان آن مصوب شد اما تنها ۵۰ میلیارد تومان به حساب راهداری واریز شد. اگر درآمدهای خود سازمان راهداری نبود همین چند سال جزئی اصلاح جاده‌ها را هم نمی‌توانستیم انجام دهیم. وی با بیان اینکه بعد از بحران آب، بحران راه خواهیم داشت، ادامه داد: مسئولیت دیگر سازمان راهداری، پایانه‌های مرزی که مدیریت متمرکز مرزها با ما است. همچنین در بخش ترانزیت هم مسئولیت داریم. ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی تعریف شده که ۹ هزار میلیارد تومان آن در حال اجرا است.

é جابه‌جایی ۱۲۰ میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای
به گفته امانی ۵۱۵ میلیون تن سال گذشته جابجایی بار در جاده‌ها اتفاق افتاد که نسبت به سال قبل از آن ۸ درصد رشد داشت. از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در بخش ترانزیت افزایش صد درصدی ترانزیت جاده‌ای را شاهد بوده‌ایم. ۶۰ میلیون تن کالای اساسی نیز با ناوگان جاده‌ای جابجا شد. همچنین سال گذشته ۱۲۰ میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای جابجا شده‌اند. این در حالی است که فرسودگی ناوگان خصوصاً ناوگان باری را داریم.
وی به تورم قطعات یدکی خودروهای سنگین لاستیک و روغن اشاره و تصریح کرد: این تورم سبب شده تا لوازم یدکی قیمت ثابت و مشخصی نداشته باشد و قیمت‌ها برای رانندگان اذیت کننده است.
معاون وزیر راه به عمر متوسط بالای ۲۵ سال ناوگان ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد و افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون تنها ۲۰ هزار دستگاه ناوگان باری برون شهری نوسازی شده‌اند؛ نوسازی را باید دولت از منابع داخلی خود با سپرده گذاری در بانک‌ها و اعطای تسهیلات ارزان قیمت به عنوان وجوه اداره شده به رانندگان انجام می‌داد اما بر اساس بند (ث) ماده ۳۰ قانون احکام دائمی توسعه نوسازی از محل واردات ناوگان سه سال کار کرده اروپایی با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شود. این فرایند ۵ آیتم داشت که شامل تأمین ارز با منشأ خارجی، ارائه گواهی سازمان ملی استاندارد، گواهی خدمات پس از فروش، اسقاط خودرو فرسوده در برابر واردات کامیون سه سال کارکرد و نهایتاً مجوز سازمان محیط زیست می‌شود.
امانی افزود: در حالی که ۴ دهه گذشته تنها ۲۰ هزار کامیون فرسوده نوسازی شده بود اما با ورود بخش خصوصی به واردات کامیون‌های سه سال ساخت، در حال حاضر طی یک سال اخیر ۲۶ تا ۲۷ هزار دستگاه ثبت سفارش شده که از این تعداد ۱۷ هزار کامیون وارد گمرک شده است. ۱۰ هزار و ۷۰۰ کامیون وارداتی ترخیص شده، ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه شماره و پلاک گذاری شده و مابقی منتظر شماره گذاری هستند. دولت تنها خدماتی که داد تخفیف گمرکی بود.
وی گفت: نگهداری راه‌ها هم همینطور است و باید به بخش خصوصی داده شود. دولت نمی‌تواند این حجم جاده را نگهداری کند. در دنیا نگهداری راه‌ها از سه محل عوارض سوخت، عوارض راه‌ها و عوارض ناوگان انجام می‌شود که ما هم اینها را در قانون داریم. اما وقتی مانند درآمد قانون جرایم آن را به ما نمی‌دهند چه کار کنیم؟

é امسال ۳۵ درصد از زائران با حمل و نقل عمومی جاده‌ای به عتبات مشرف می‌شوند
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به مدیریت سفرهای اربعین اشاره کرد و یادآور شد: در اربعین امسال پیش بینی کرده‌ایم ۵ میلیون زائر به عراق بروند. در کارگروه حمل و نقل ستاد اربعین پیش بینی شده که ۶۰ هزار مسافر هوایی و ۳۰۰ هزار زائر ریلی مشرف شوند که کمتر از ۱۰ درصد زائران است. مابقی با حمل و نقل جاده‌ای به مرزها می‌روند.
امانی افزود: سال ۱۳۹۹ تنها ۳۳ درصد زائران با حمل و نقل عمومی جاده‌ای به مرزها جابجا شدند و سپس به شهرهای خود بازگشته‌اند. این در حالی است که در آن سال، ساماندهی روغن موتور و لاستیک به عنوان ابزار تشویقی در اختیار ما بود. اما امسال صمت، ابزار تشویقی را به راهداری نداد. به گفته وی ۸ هزار دستگاه ناوگان مسافر جاده‌ای امسال به بخش جابجایی زائران داده می‌شود. همچنین ۶ هزار دستگاه ناوگان در اختیار کارخانجات ذیل وزارت صمت است که در حال مذاکره هستیم تا به این بخش منتقل شوند. پیش بینی ما این است که امسال ۳۵ درصد از زائران با حمل و نقل عمومی جاده‌ای به عتبات مشرف شوند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: با توجه به گرمای امسال در مرزهای مهران و شلمچه نصب سایه‌بان و مه‌پاش در دستور کار است. همچنین گشت خودروهای راهداری یک هفته قبل از اربعین به صورت ۲۴ ساعته در جاده‌ها حاضر می‌شوند.

é سپهتن باری راه اندازی می‌شود
امانی در پایان با اشاره به راه اندازی سامانه سپهتن با کمک پلیس راهور برای ناوگان مسافری گفت: هفته آینده سامانه ناوگان باری که مقدمات آن انجام شده راه اندازی می‌شود ضمن اینکه طی برنامه‌ای با حضور رئیس جمهور طرح آغاز رفع تمام نقاط حادثه خیز جاده‌ها طی یک سال آینده، کلید خواهد خورد.

 

 

رئیس سازمان هواپیمایی خبر داد؛
ساخت هواپیمای بومی تا ۳ سال آینده

معاون وزیر راه از ساخت هواپیمای بومی تا سه سال آینده خبر داد.
کاپیتان محمد محمدی بخش معاون وزیر راه با بیان اینکه قیمت پرواز تهران-نجف، تهران-بغداد، رفت و برگشت ۶ میلیون تومان است، گفت: قیمت‌ها نسبت به دی ماه پارسال افزایشی نداشته و سازمان هواپیمایی بر قیمت‌ها نظارت دارد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در برنامه زنده تلویزیونی درباره اهم اقدامات سازمان هواپیمایی در یکسال اخیر بیان کرد: بعد از تشکیل دولت سیزدهم، حکمی از سوی رییس جمهوری درباره انتظارات از بخش هوایی ابلاغ شد. در این حکم رئیس جمهور هیئت دولت بندهایی را ابلاغ کردند موضوعات که به عنوان ابر چالش مواجه بودیم احصا شد و برای برون رفت از این مشکلات برنامه و تدارک ویژه ای دیده شد.
وی افزود: اولین رویکرد این بود که اعتماد عمومی را به صنعت هوایی برگردانیم. به دلیل شرایط کرونا مردم کمتر از هواپیما استفاده می‌کردند، به لطف خدا واکسن توسط بخش هوایی بسیار سریع با دستور رئیس جمهور وارد شد. این یک اقدام اولیه در بخش هوایی بود. بعد از آن شروع مسافرت‌های هوایی بود و ساماندهی ناوگان هوایی بود که بعد از دو سال کرونایی با انجام واکسیناسیون مسافرت‌های هوایی بیشتر شد. محمدی بخش بازگرداندن ناوگان زمین‌گیر به صنعت هوایی را از دستاوردهای دولت اعلام‌کرد و گفت: قریب به ۲ میلیون مسافر را در سال نوروز امسال در پروازهای داخلی و خارجی جابجا کردیم.
معاون وزیر راه با بیان اینکه کلمه «تحریم» در بخش هوایی کلمه سبکی است، گفت: در وضع کنونی یک جنگ تمام عیار علیه صنعت هوایی شکل گرفته است.
و ی افزود همه مولفه‌هایی که متصور بودند برا اینکه این بخش فعال نباشد یا زمین بخورد و یا به فعالیتش ادامه ندهد، همه مولف‌های مورد نظر را قراردادند و کار ی نبود که در بخش هوایی انجام ندهند به لطف خدا و برکت خون شهدا و تدابیری که اندیشیده شد با موضوع نهضت تعمیر قطعات و با ارتقای جایگاه سطح سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان یک سازمان حاکمیتی از سوی ایکایو که شرایط را برای تعمیرات ارتقا داد را به عنوان دستاورد داریم.
معاون وزیر خاطر نشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان به این حوزه وارد شدند و تولید محصولات و دفاتر طراحی و ساخت شد به گونه‌ای که ما امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که هیچ هواپیما و موتوری برای تعمیر به خارج از کشور نمی‌رود و حتی میزبان کشورهای صاحب تکنولوژی دنیا برای تعمیر قطعات هواپیما هستیم.
وی تاکید کرد: با همه محدودیت‌هایی که داشتیم خوب یاد گرفتیم روی پای خود بایستیم و در این جنگ تمام عیار مبارزه کنیم.
محمدی بخش درباره موضوع توانایی ایران در ساخت هواپیما افزود: با ابلاغ رییس جمهوری چند برنامه داریم برای موضوعات جدید، یکی نهضت تعمیر قطعات است. امروز از ۳۳۵ فروند هواپیمایی که داشتیم امروز با نهضت تعمیر قطعات ۱۷۵ فروند به چرخه بازگشته است که رقم قابل توجهی است و در تلاش هستیم تا بخش دیگری را هم به چرخه برگردانیم نکته دوم اینکه بتوانیم هواپیمای دست دوم خریداری کنیم، این روش را سالهاست ادامه می‌دهیم. اما مسیری که راهگشاست موضوع ساخت هواپیمای بومی است.

é ساخت هواپیمای بومی تا سه سال آینده
وی در ادامه تصریح کرد: امروز در حوزه‌های مختلف هوافضا سرآمد و در لبه تکنولوژی هستیم. استفاده از ظرفیت و زیر ساخت‌هایی که در جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است با هماهنگی‌های متمرکزی که ایجاد شد و کنسرسیومی که با محوریت وزارت دفاع و وزارت راه و شهرسازی و وزارت صنعت و معدن تشکیل شده و در حال سیاست گذاری است و قاطع می‌گوییم ساخت هواپیما امکان پذیر است و قابل دسترسی است و به زودی جوانان ایرانی خبرهای خوبی برای مردم خواهند داشت دارند.
وی گفت: اشکالاتی در نحوه اجرا وجود داشت که آسیب شناسی و بازنگری انجام شد، شرکت دانش بنیان را به این مجموعه اضافه شدند و استانداردهای بخش غیر نظامی را هم در کنار این موضوع قرار دادیم و با یک سرعت خوبی در مجموعه وزارت دفاع این کار را انجام می‌دهیم.
معاون وزیر ابراز امیدواری کرد اولین محصول را در کمتر از ۳۶ ماه آینده به مردم ارائه خواهیم کرد.
محمدی بخش گفت: اگر در دنیا صاحب تکنولوژی شویم قطعاً همه تحریم‌ها به خودی خود برداشته می‌شود.

é فرودگاه نجف و بغداد جزو گران‌ترین فرودگاه‌های دنیا هستند
محمدی بخش درباره وضعیت پروازهای اربعین تصریح کرد: با شرایط موجود با ورود همه هواپیماهای عملیاتی باز هم نیاز عرضه و تقاضا برابر نیست. آزادسازی نرخ در برنامه پنجم و ششم تصویب شد اما برای رعایت حال مردم سازمان هواپیمایی کشور ورود پیدا کرد و قیمت‌ها را ۱۵ درصد کاهش دادیم. تا امروز هم قیمت‌ها را کنترل کردیم. قیمت‌ها نسبت به دی ماه پارسال افزایشی نداشته است و سازمان هواپیمایی بر قیمت‌ها نظارت دارد.
معاون وزیر راه گفت: فرودگاه نجف و بغداد جزو گران‌ترین فرودگاه‌های دنیا هستند، به ازای هر مسافر دو و نیم میلیون تومان به صورت ارز باید به فرودگاه پرداخت کنیم. سال گذشته در سفر به عراق رایزنی کردیم که اعلام شد فرودگاه خصوصی است. علیرغم این وضعیت نرخ ۶ میلیون تومان را از بازده بیستم تا ۳۱ شهریور تصویب و اجازه فروش چارتری ندادیم و خود ایرلاین‌ها مستقیماً خواهند فروخت.

é قیمت پرواز تهران -نجف، تهران- بغداد ۶ میلیون تومان
معاون وزیر راه گفت: قیمت پرواز تهران -نجف، تهران- بغداد، رفت و برگشت ۶ میلیون تومان است.
به گفته محمدی بخش، اکنون ۱۵۰ پرواز هفتگی به عتبات داریم، البته تخلفات هم وجود دارد و با آن برخورد کردیم که بیشتر چارتر کننده و آژانس بودند.
وی همچنین گفت: قیمت بلیت پروازهای هوایی به دلار متوقف شد و اتباع خارجی با نرخ مصوب داخلی پرواز می‌کنند. محمدی بخش درباره گلایه مردم از فروش چارتری افزود: فروش چارتری مدلی از اقتصاد هوانوردی است اما نباید این موضوع به همه صنعت استیلا پیدا کند، درباره کنترل آن برنامه‌ریزی می‌کنیم.

é آیین نامه حقوق مسافر اصلاح و ابلاغ می‌شود
وی با بیان اینکه آیین نامه حقوق مسافر در آینده‌ای نزدیک اصلاح و ابلاغ می‌شود و گفت: افزایش قیمت بلیت با توجه به رشد قیمت دستمزد و مولفه‌های دیگر نیازمند مصوبه شورای عالی است که پس از بحث و بررسی ابلاغ خواهد شد
معاون وزیر راه از احتمال افزایش قیمت بلیت هواپیما به دلیل نرخ رشد دستمزد خبر داد و گفت: از افزایش تاخیر و نقص فنی در پروازها عذرخواهی می‌کنیم. در بخش پاسخ دهی تأخیرها ضعیف عمل شده، باید موضوع را صادقانه با مسافر در میان بگذاریم. مدیران فرودگاهی موظفند علت تاخیر را اعلام و مردم نیز به گفته کارشناسان اعتماد کنند.
به گفته محمدی بخش، اکثر تأخیرها به ایمنی و شرایط آب و هوایی و محیطی ارتباط دارد.
وی افزود: در صورت بروز تاخیرات پی در پی در برنامه‌ریزی تجدید نظر و برنامه‌های کنونی شرکت‌ها را با کاهش پروازها مدیریت می‌کنیم و پروازهای خارجی شرکت‌های پر تاخیر را کاملاً از برمی‌داریم.
محمدی بخش گفت: برای ارتقای سطح خدمات مراکز آموزشی ارتقا یافته در حوزه شبیه ساز، خلبانان ۶ ماه یک‌بار آموزش می‌بینند، کادر پرواز و نفرات فنی مهندسی در عالی‌ترین سطح هستند و ایکایو به راحتی به ایران گواهینامه داده است.
به گفته رییس سازمان هواپیمایی، با دیپلماسی فعال در حوزه هوایی به کشورهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای پروازها شروع شده است، پروازهای اروپا، آسیای میانه، جنوب شرق و آمریکای لاتین به صورت مستمر پرواز داریم و در پروازهای عبوری و بین المللی رکورد زده و نسبت به سال گذشته یک میلیون و صد هزار نفر تعداد مسافر هوایی در ماه افزایش یافته است.
محمدی بخش ضمن قدردانی از عوامل و دست‌اندرکاران عملیات حج گفت: با توجه به محدودیت‌های عربستان و با یک ایرلاین و زمان بندی‌های خاص حج، حجاج رضایت ۹۸ درصدی را داشتند.

é با بازنگری جدی در حوزه قرارداد وارد مذاکره خواهیم شد
معاون وزیر راه درباره وضعیت هواپیماهای برجامی افزود: از مجموع ۹ فروند «ای تی ار» اکنون فقط دو فروند سرخط است که به دلیل عدم تعهد کشورهای اروپایی مشکلات زیادی برای ما ایجاد کردند و در وضعیت خوبی نیستند. علی رغم همه موضوعات و بدعهدی ما اعلام کردیم که با بازنگری جدی در حوزه قرارداد وارد مذاکره خواهیم شد.
وی افزود: به گفته کارشناسان خرید مناسبی در هواپیماهای «ای تی ار» اتفاق نیفتاد اما ایرباس‌ها هواپیماهای مناسب بودند که الان پرواز می‌کنند.

 

 

 

مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم:
عرضه بلیت ۶ میلیونی اربعین فقط از طریق سایت شرکت انجام می‌شود
مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم با اشاره به اینکه عرضه بلیت پروازهای اربعین فقط از طریق سایت شرکت انجام می‌شود، گفت: تابع تصمیم وزیر راه درباره نرخ ۶ میلیون تومانی پروازهای اربعین هستیم و نگاه اقتصادی به سفر زوار اباعبدالله نداریم.
به گزارش ایرنا از شرکت هواپیمایی قشم، «رامین حمزۀ» با اشاره به اختصاص هواپیماهای پهن پیکر توسط شرکت هواپیمایی قشم برای سفرهای اربعین، اظهار داشت: انتقال زوار امام حسین (ع) را وظیفه خود می‌دانیم و در این ایام به دنبال درآمدزایی از این سفرهای زیارتی نیستیم.
حمزۀ با تأکید بر اختصاص صندلی پروازی کافی به پروازهای اربعین، تصریح‌کرد: شرکت هواپیمایی قشم،‌ تابع تصمیم وزیر راه و شهرسازی مبنی بر نرخ مصوب ۶ میلیون تومانی پروازهای اربعین در مسیر رفت و برگشت است؛ در بازه زمانی مشخص شده، بلیت پروازهای ما فقط از طریق سایت شرکت به آدرس (https://www.qeshm-air.com/) و با نرخ مصوب به زوار عرضه می‌شود.
وی تأکید کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده، در ایام اربعین بلیت چارتری به نجف و بغداد نخواهیم داشت‌.
مدیرعامل هواپیمایی قشم اضافه کرد: دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در همه پروازهای هواپیمایی قشم اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری مازندران:
۹۷ پروژه راهداری در مازندران افتتاح می‌شود
مدیرکل راهداری مازندران گفت: همزمان با هفته دولت ۹۷ پروژه راهداری در استان افتتاح می‌شود و ۱۰۰ کیلومتر مربوط به آسفالت راه روستایی است.
حسن جهانیان در حاشیه افتتاح آسفالت راه روستایی به خشواش، کپین و لویجان اظهار داشت: بیش از ۱۱۰۰ خانوار این روستاها پس از سال‌ها از مسیر مناسب وآسفالته بهره مند شدند. وی از افتتاح ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی درقالب ۹۷ طرح هفته دولت دراین استان خبر داد و افزود: برای ساخت وروکش آسفالت جدید دراین روستاها بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
وی اضافه کرد، یکی ازمهمترین راه روستایی که در چند سال اخیر درحوزه راه‌های روستایی مازندران افتتاح می‌شود، راه روستایی منطقه خشواش درشهرستان آمل بوده که با پیگیری‌های صورت گرفته افتتاح شد.
نماینده مردم شهرستان آمل درمجلس شورای اسلامی گفت، در چند ماه گذشته با پیگیری‌های جدی نمایندگان مجلس، سهمیه قیر یارانه‌ای برای جبران عقب ماندگی‌های حوزه راه‌های روستایی وشهری به استان‌ها اختصاص داده شد. رضا حاجی‌پور افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته راه روستایی به منطقه خشواش و اختصاص بخشی از قیریارانه وکمک ۴ میلیارد تومانی خودیاری اهالی روستاهای این مسیر واعتبار ۲۶ میلیارد تومانی دولت، به طور کامل وحتی در داخل روستاها نیز آسفالت شد. وی اضافه کرد، پیش بینی می‌شود با اختصاص قیر یارانه به حوزه شهرهای کوچک و نیز روستاهایی که نیاز به روکش آسفالت وآسفالت کامل دارد، تحول خوبی درحوزه راه‌های روستایی وشهری صورت گیرد.

عملکرد آماری۴ ماهه ابتدای ۱۴۰۱ وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل‌ونقل هوایی؛
پروازهای بین‌المللی نسبت به سال۱۴۰۰ رشد ۱۶۷ درصدی داشت
بررسی عملکرد ۴ ماهه اول امسال وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل‌ونقل هوایی نشان از رشد ۱۶۷ درصدی پروازهای بین‌المللی ورشد ۲۹۷ درصدی اعزام و پذیرش مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، عملکرد ۴ ماهه خود در سال جاری در مدهای مختلف حمل‌ونقل را منتشر کرده است. عملکرد ۴ ماهه این وزارتخانه در بخش حمل‌ونقل هوایی بر اساس داده‌ها و اطلاعات منتشر شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حکایت از افزایش عملکرد این حوزه دارد.
براساس عملکرد اعلام شده، تعداد نشست و برخاست در پروازهای داخلی و بین‌المللی در ۴ ماهه سال جاری به ‌ترتیب ۹۶ هزار فروند و ۸ هزار فروند بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (داخلی ۱۰۴ هزار فروند و بین‌المللی ۳ هزار فروند) به ترتیب ۸ درصد کاهش و ۱۶۷ درصد افزایش داشته است.
بر اساس گزارش منتشر شده؛ میزان اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای داخلی و بین المللی در ۴ ماهه سال جاری به ترتیب ۱۰۸۳۳ هزار نفر و ۱۰۱۲ هزار نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (داخلی ۸۰۶۲ هزار نفر و بین‌المللی ۲۵۵ هزار نفر) به ترتیب ۳۴ درصد و ۲۹۷ درصد افزایش داشته است. با بررسی روند ۱۰ ساله اعزام و پذیرش مسافر هوایی مشخص می‌شود که بیشترین میزان اعزام و پذیرش مسافر پروازهای داخلی و بین المللی به ترتیب در ۴ ماهه سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به میزان ۱۴.۸ و ۱.۵ میلیون نفر ثبت شده است.