مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات خدمات بیمه سلامت به بیمه شدگان در حوزه های مختلف را تشریح کرد. محمد مهدی ناصحی گفت: بیمه سلامت ایران نزدیک به ۳ دهه است که فعالیت می کند، طبق قانون تمامی بیمه ها باید در کشور تحت نام بیمه سلامت تجمیع شوند؛ البته این قانون هنوز به […]
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات خدمات بیمه سلامت به بیمه شدگان در حوزه های مختلف را تشریح کرد.
محمد مهدی ناصحی گفت: بیمه سلامت ایران نزدیک به ۳ دهه است که فعالیت می کند، طبق قانون تمامی بیمه ها باید در کشور تحت نام بیمه سلامت تجمیع شوند؛ البته این قانون هنوز به طور کامل محقق نشده است.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه بیمه سلامت بزرگترین بیمه حوزه سلامت کشوراست افزود: این بیمه بیش از ۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را در ۵ صندوق بیمه ای تحت پوشش دارد، بزرگترین صندوق بیمه ای روستاییان و عشایر است که در مراکز دولتی ۹۰ درصد هزینه های بستری و ۷۰ درصد هزینه های سرپایی توسط بیمه پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه دومین صندوق بیمه همگانی است تصریح کرد: در این صندوق نزدیک به ۱۷ میلیون نفر تحت پوشش هستند، همچنین بیمه کارکنان دولت شامل تمامی کامندان دولت است، صندوق سایر اقشار از خانواده معظم شهدا، کمیته امداد، بهزیستی، خانواده زندانیان و حتی اتباع می توانند در این صندوق قرار گیرند و صندوق ایرانیان که مجموع افراد این صندوق ها ۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است.
ناصحی تاکید کرد: دردولت سیزدهم بیش از ۶ میلیون نفر بدون پرداخت هزینه در ابتدای سال تحت پوشش بیمه سلامت به صورت رایگان قرار گرفتند، این فرصتی بود که خوشبختانه با هدف کاهش هزینه های جیب مردم و دسترسی به درمان فراهم شد، البته برای سایر دهک ها که باید از آزمون وسع استفاده کنند، فرصت ۳ ماهه ای فراهم شد که افراد فاقد بیمه به صورت رایگان بیمه شوند.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، در خصوص اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی اظهار داشت: این قانون در مجلس به تصویب رسیده است، از سال ۱۳۹۹ و پس از آن در ۱۴۰۰ در قوانین بودجه ای در نظر گرفته شد و بیمه سلامت به عنوان مجری پیشتاز در اجرای آن موفق عمل کرده است .وی گفت: در حال حاضر عمده استان ها مانند یزد ۱۰۰ درصد نسخ به صورت الکترونیکی صادر می شود، بدون شک این طرح برای مردم و حوزه سلامت فواید بسیاری دارد.
ناصحی درباره حمایت از زوجین نابارور افزود: تمامی خدمات تشخیصی و درمانی در حوزه ناباروری تحت پوشش بیمه است، خوشبختانه استان یزد در این زمینه پیش گام بوده و از پیشرفته ترین روش ها در این استان برای درمان ناباروری استفاده می شود.
برای بیمه شدگان در این بیماری ۹۰ درصد هزینه های بستری و هزینه های سرپایی پرداخت می شود.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه مادران باردار تحت پوشش بیمه قرار می گیرند ادامه داد: همچنین فرزندان آنها نیز تا ۵ سالگی تحت پوشش قرار می گیرند.
وی با تاکید بر حمایت از بیماران صعب العلاج گفت: برای این بیماران نیز به دنبال کاهش پرداختی ها از جیب مردم هستیم و در هفته های آینده اقدامات خوبی در این زمینه صورت می گیرد.
به لحاظ اعتباری بلاعوض ۵ هزار میلیارد تومان و ۲ هزار میلیارد تومان نیز به صورت تسهیلات ۴ درصدی در کنار صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج وجود دارد.
آغاز به کار رسمی بزرگترین و مهمترین طرح فرهنگی صنعت بیمه کشور؛
خانه فرهنگ بیمه ایران در سبزه میدان تهران گشایش یافت
خانه فرهنگ بیمه ایران، به عنوان بزرگترین و مهمترین طرح فرهنگی صنعت بیمه کشور در ساختمان تاریخی شعبه بازار بیمه ایران در سبزه میدان تهران گشایش یافت.
در آیین بسیار ساده و کم تشریفات افتتاح این پروژه بزرگ فرهنگی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، حسن شریفی مدیرعامل و رییس هیات مدیره بیمه ایران در سخنانی کوتاه با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، تبریک هفته دولت به کارمندان و همکاران و ابراز قدردانی از پیشکسوتان شرکت، تاسیس خانه فرهنگ بیمه ایران را اقدامی ممتاز و بسیار خاص در حوزه فعالیت های بیمه ایران خواند و گفت: در طول شش_هفت ماه اخیر بحث های مرتبط با اقدامات فرهنگی و گسترش این نوع فعالیت ها به صورت جدی در دستور
کار قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: برای اینجانب اگر چه جلسات مرتبط با امور فنی، بررسی اطلاعات و آمار و عملیات بیمه گری بسیار مهم است و اخیرا هم اعلام شد که در پنج ماهه امسال به موفقیت چشمگیر و غرور آفرین تولید ۱۴ هزار میلیارد تومان حق بیمه نایل شده ایم، اما جلسه افتتاح این خانه فرهنگ حلاوت و شیرینی ویژه ای برای من داشت که وصف ناشدنی است.شریفی با اشاره به ضرورت تکریم پیشکسوتان و بازنشستگان شرکت، راه اندازی خانه فرهنگ را در جهت توسعه همدلی و انسجام در جامعه این عزیزان و دیگر همکاران خانواده بزرگ بیمه ایران دانست و افزود: با گشایش خانه فرهنگ و موزه بیمه ایران شناسنامه تاریخ پرافتخار بیمه ایران در یک قالب دیده خواهد شد و با حضور پررنگ اعضای محترم کانون بازنشستگان در این خانه، اقدامات فرهنگی گسترده و موثری در جهت تکریم عزیزان پیشکسوت صورت خواهد گرفت.بنا به این گزارش، مراسم گشایش رسمی خانه فرهنگ بیمه ایران با تلاوت آیات قرآن مجید، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و پخش کلیپی زیبا با موضوع تاریخچه تاسیس و فعالیت های هشتاد و هفت ساله بیمه ایران و نیز پخش گزارشی تصویری از فرآیند راه اندازی خانه فرهنگ، با حضور آقایان سید محمد ناصر مبرقعی عضو هیات مدیره، اعضای شورای معاونین، احمد صفرزاده معاون فنی، عبدالصمد خدامی معاون حقوقی و هماهنگی امور استان ها، شعب و نمایندگی ها رمضان پور سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع، شمس الله سلامی سرپرست معاونت برنامه ریزی و نوآوری، مهدی متقی پور سرپرست اداره کل امور پشتیبانی و اعضای کانون بازنشستگان بیمه ایران آقایان زاهدنیا، فراهانی، هنرخواه، گرکانی، پیک آزادی، مهدی پور و گلچینیان در ساختمان سابق شعبه بازار بیمه ایران
برگزار شد.
در ادامه، داود سیاح سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین المل بیمه ایران که خانه فرهنگ زیر نظر آن فعالیت خواهد کرد، در سخنانی با تشکر از علیرضا کاوسی راد پیشکسوت بیمه ایران که ایده اولیه طرح احداث خانه فرهنگ و مسئولیت راه اندازی آن در حال حاضر بر عهده ایشان است و نیز قدردانی از تمامی همکارانی که در تکمیل و توسعه این طرح مشارکت و همکاری داشته اند، اظهار کرد: بیمه ایران به عنوان طلایه دار صنعت بیمه در کشور که موفق به اخذ گواهی قدمت و ثبت در خاطرات جمعی از جانب کمیسیون ملی یونسکو شده، بیش از همیشه نیازمند آن بوده است که در چارچوب ایفای تعهد به مسئولیت های اجتماعی خویش و همسو با اهداف فرهنگی دولت سیزدهم، نقشی موثر در عرصه فرهنگی صنعت بیمه ایفا کند.وی افزود: به همین منظور، پروژه «تاسیس خانه فرهنگ بیمه ایران» برای نیل به این آرمان بزرگ کلید خورد. با این حساب، برای نخستین بار در صنعت بیمه کشور، این طرح با مشارکت اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، دفتر آموزش و پژوهش، معاونت برنامه ریزی و نوآوری، اداره کل امور پشتیبانی و . . . به مرحله اجرا گذاشته شد.سیاح گفت: برای خانه فرهنگ بیمه ایران کارکردهای متنوعی تعریف شده است که تاسیس موزه بیمه ایران، راه اندازی کتابخانه بیمه ایران و طرح تهیه و تدوین تاریخ شفاهی بیمه ایران از جمله مهمترین
این کارکردها است. در ادامه مراسم، سید محمد ناصر مبرقعی عضو هیات مدیره بیمه ایران در سخنانی گفت: شکرگزار خداوند منان هستیم که امروز یکی از رویدادهای بسیار مبارک در تاریخ پر افتخار بیمه ایران رقم خورد. اینجانب یقین دارم این رویکرد معنوی در طراحی و اجرای تاسیس خانه فرهنگ بیمه ایران از مصادیق کار نیک و ماندگار است.
وی افزود: با عنایت به پایبندی مجموعه مدیریتی و خانواده بزرگ بیمه ایران به اجرای دقیق برنامه های فرهنگی و هنری پیش بینی شده در اسناد بالا دستی، خانه فرهنگ بیمه ایران بی تردید در آینده نزدیک یکی از سرآمدترین خانه های فرهنگ کشور خواهد بود.مبرقعی با اشاره به نیت های پاکی که در طول تاریخ بیمه ایران پشتوانه کارهای عظیم پیشکسوتان شرکت بوده است، گفت: نسل کنونی ما هم باید همین احساس خوب و پاک را به نسل های بعدی منتقل کند. اگر با این نگاه به خانه فرهنگ نگاه کنیم، خصلت بنیانگذاری بیمه ایران ادامه خواهد یافت و این امر به طور قطع برای اهالی صنعت بیمه کشور نیز جذاب و کاربردی خواهد بود.سخنران پایانی این مراسم به نمایندگی از کانون بازنشستگان عباس گلچینیان بود. وی ضمن تکریم زحمات صورت گرفته برای افتتاح خانه فرهنگ با اشاره به سابقه حضور خود در شعبه بازار لزوم راه اندازی شعبه ای در قلب مرکز تجاری کشور را مطرح و از مدیرعامل بیمه ایران درخواست نمود فرصت مغتنم این حضور به فراموشی سپرده نشود.این گزارش حاکیست، مراسم با بازدید حاضران در جلسه از کتابخانه خانه فرهنگ بیمه ایران که دارای ۱۲ هزار جلد کتاب است و گالری اسناد تاریخی به پایان رسید.
برگزاری نشست قانون مالیاتی پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان سندیکای بیمهگران به میزبانی بیمه ملت
نشست مشترک کارگروه مالی سندیکای بیمهگران و بیمه ملت با دعوت کارگروه مالی سندیکا از معاونان مالی و اداری، مدیران مالی و کارشناسان مالیاتی شرکتهای صنعت بیمه و مهمانان بیمه مرکزی با حضور مهدی کشاورز بهادری عضو موظف و دبیر هیئت مدیره بیمه ملت، علی کرمی معاون سندیکای بیمه گران ایران، صادق کیان معاون مدیرکل فناوری اطلاعات بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانههای فروشگاهی و سامانه مؤدیان بزرگ سازمان امور مالیاتی کشور و مدیران سازمان امور مالیاتی روز گذشته به میزبانی بیمه ملت در مرکز همایشهای این شرکت برگزار شد.در این نشست، محمد برزگر رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانههای فروشگاهی و سامانه مؤدیان بزرگ سازمان امور مالیاتی کشور به بررسی قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مؤدیان و اهمیت آن در صنعت بیمه پرداخت و گفت: یکی از اقدامات سازمان مالیاتی در جهت ساماندهی فعالیتهای اقتصادی و شفاف سازی درآمدها، تصویب قانون پایانههای فروشگاهی و راه اندازی سامانه مؤدیان است که این قانون از آبان ماه ۱۳۹۸ در راستای تسهیل عملیات خرید و فروش، گزارشگری مالیاتی و همچنین شفاف سازی درآمد مؤدیان تصویب شده و برای صاحبان کسب و کارها و راهاندازی سامانه مربوط به آن، تکالیف جدیدی را برای مؤدیان ایجاد کرده است.وی تصریح کرد: هدف از این قانون، ساختارسازی برای ثبت سیستمی اطلاعات و پرداخت مالیات منصفانه است که براساس آن تمام اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول این قانون موظف به ثبت نام در سامانه مؤدیان هستند.برزگر در ادامه بر لزوم وجود شناسه کالا و خدمات تاکید کرد و گفت: این سامانه راه ارتباط غیرحضوری مؤدیان با سازمان مالیاتی است که این ارتباط از طریق حساب کاربری (کارپوشه) یکتای تعریف شده برای هر مودی از سوی سازمان امکانپذیر است.محمد برزگر در بخش پایان سخنانش به توضیحاتی در زمینه هوشمندسازی نظام مالیاتی و قانون پایانههای فروشگاهی در سایر کشورها، استانداردهای پایانه فروشگاهی و قوانین مهم صدور صورتحساب در این پایانهها و نحوه ورود به حسابرسی مالیاتی مؤدیان عضو سامانه پرداخت.پس از اظهارات رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانههای فروشگاهی و سامانه مؤدیان بزرگ سازمان امور مالیاتی کشور ، اعضای شرکت کننده در این نشست به منظور تشریح بیشتر به پرسش و پاسخ پرداختند.
رئیس کل بیمه مرکزی در نشست شورای سرمایهگذاری نهاد ناظر:
هوشمندسازی نظام سرمایهگذاری دغدغه صنعت بیمه را به حداقل میرساند
تحول جدی در رویکردها و نظام سرمایهگذاری و هوشمندسازی آن میتواند دغدغه صنعت بیمه را در آینده نزدیک به حداقل برساند.
مجید بهزادپور در جمع اعضای شورای سرمایهگذاری با اعلام این مطلب افزود: شیوههای نوین سرمایهگذاری و آخرین یافتههای علمی و فنی باید در بخش سرمایهگذاریهای نهاد ناظر و همچنین صنعت بیمه به کار گرفته شود.
رئیس کل بیمه مرکزی، سرمایهگذاری هدفمند را زمینهساز رضایت بیمهگذاران در فرایند پرداخت خسارت دانست و تصریح کرد: هماندیشی و همافزایی با اعضای این شورا که نخبگان عرصه سرمایهگذاری به شمار می آیند، می تواند کمیها و کاستیهای مدل سرمایهگذاری را اصلاح کند.
وی کارکرد شورای سرمایه گذاری بیمه مرکزی را فراتر از یک مجموعه مشورتی عنوان کرد و افزود: اعتقادی به تصمیم فردی نداریم و شورا باید با تحلیلهای دقیق و برنامهریزی منسجم در قامت تصمیمسازی به نهاد ناظر صنعت بیمه کمک کند.
رئیس شورای عالی بیمه، شش ماه باقیمانده تا پایان سال را فرصت مناسبی برای نظمبخشی به مجموعه سرمایهگذاری بیمه مرکزی دانست و افزود: نوگرایی و تغییر رویکرد سرمایهگذاری با توجه به شاخصهایی نظیر خسارتهای پرداختی توسط صنعت بیمه یک ضرورت آشکار است.
بهزادپور با تشریح کیفیت و ترکیب سهامداری بیمه مرکزی در زمینههای گوناگون نظیر بازار سرمایه، بانک، ساختمان و نظایر آن، خاطرنشان کرد: توجه به بازارهای اولیه میتواند شرایط مطلوبتری را برای بخش سرمایهگذاری فراهم کند.
مدیرعامل بیمه آسیا و سفیر ایران در مسکو با یکدیگر ملاقات کردند
مسعود بادین نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا و کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با یکدیگر گفتگو کرده و در ارتباط با فعالیت صنعت بیمه ایران در این کشور تبادل نظر کردند.
مدیرعامل بیمه آسیا و جمعی از مدیران عامل شرکت های بیمه و مدیران بیمه مرکزی ج.ا.ایران در سفر به روسیه با سفیر ایران در این کشور
دیدار کردند.
این گزارش می افزاید، در این دیدار کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو ظرفیت ها و ویژگی های بازار بیمه روسیه را تشریح کرد و از شرکت های بیمه ایرانی خواست تا حضوری پررنگ و تاثیرگذار در این بازار داشته باشند.
مسعود بادین مدیرعامل بیمه آسیا و رئیس هیئت رییسه سندیکای بیمه گران نیز در این ملاقات با ارائه گزارشی از فعالیت ها و توانمندی های شرکت های بیمه، آمادگی ایران جهت حضور فعال در بازار بیمه روسیه را مورد تاکید قرار داد.
گفتنی است، هیئتی متشکل از برخی مدیران عامل شرکت های بیمه و مدیران بیمه مرکزی جهت بررسی و ارزیابی بازار بیمه در روسيه، به این کشور سفر کردند.در این سفر، هیات ایرانی با برخی شرکت های بزرگ بیمه ای روسیه مذاکراتی را به عمل آوردند که نتایج مثبتی در پی داشت.