کمبود ماموران پلیس راهور در پایتخت وجود دارد
کمبود ماموران پلیس راهور در پایتخت وجود دارد

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تعداد معابر کلانشهر تهران قابل مقایسه با تعداد ماموران پلیس نیست و با وجود کمبود نیرو، ماموریت ها با بالاترین کیفیت انجام می شود. سردار محمدحسین حمیدی در پاسخ به این سوال که برخی شهروندان معتقدند حضور ماموران پلیس راهور در معابر پرترافیک خیلی کم رنگ است، اظهار داشت: […]

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تعداد معابر کلانشهر تهران قابل مقایسه با تعداد ماموران پلیس نیست و با وجود کمبود نیرو، ماموریت ها با بالاترین کیفیت انجام می شود.
سردار محمدحسین حمیدی در پاسخ به این سوال که برخی شهروندان معتقدند حضور ماموران پلیس راهور در معابر پرترافیک خیلی کم رنگ است، اظهار داشت: به هرحال وسعت ماموریت های عوامل پلیس راهور در کلانشهر تهران بسیار زیاد است و با توجه به این حجم باید تعداد ماموران را چندین برابر افزایش داد.
وی تاکید کرد: با توجه به داشته ها، از میزان ماموریت های عوامل پلیس راهور رضایت دارم.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در ۲ سال اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل و مراکز آموزشگاه های پایتخت تعطیل شد، افزود: تعطیلی مراکز آموزشی بار ترافیکی را بشدت کاهش داد و در زمان اوج ویروس کرونا این میزان حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داشت اما با گشایش دوباره مراکز آموزشگاهی و فعالیت عادی آنها، شاهد ترافیک سنگین صبحگاهی و عصرگاهی در پایتخت هستیم.
وی با بیان اینکه ترافیک سنگین ربطی به حضور و یا عدم حضور عوامل پلیس راهور ندارد، افزود: بازگشایی مدارس و دانشگاه ها حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد میزان ترافیک را در پایتخت افزایش داد و در وضعیت عادی شاهد حجم بالای تردد کارمندان، دانشجویان و دانش آموزان هستیم.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: با اینکه بهترین روش برای کاهش ترافیک، استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله مترو است اما ناوگان مترو نیز توان پاسخگویی به این حجم از مسافران را ندارد و برخی شهروندان ترجیح می دهند با وسایل شخصی به محل کار و تحصیل بروند.
وی با بیان اینکه در نشست های شورای حمل و نقل ترافیک استان تهران بر توسعه حمل و نقل عمومی در کلانشهر تهران تاکید شده است، افزود: شهرداری تهران در این زمینه مشغول فعالیت است اما این اقدام نیاز به زمان دارد و در شرایط فعلی ناچار هستیم با روش های دیگر به نوعی ترافیک را مدیریت کنیم.
سردار حمیدی با بیان اینکه اجرایی شدن طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات یکی از روش های مناسب برای مدیریت ترافیک بود، گفت: این طرح امسال برای اولین بار در تهران اجرایی شد که امیدواریم با تصمیم دولت تا پایان سال ادامه داشته باشد.
وی افزود: طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات، این امکان را به کارمند می دهد که بین ساعت هفت تا ۹ صبح به محل کار برود و موجب شد حدود ۱۰ درصد ترافیک صبحگاهی تهران کاهشی باشد.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ، گفت: اگر این طرح اجرا نمی شد شاهد ترافیک سنگین تری در پایتخت بودیم اما به هرحال از مردم می خواهیم که حتی المقدور برای رفتن به محل کار یا انجام امور شخصی از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
وی یکی دیگر از علل ترافیک سنگین تهران را تردد بی شمار موتورسیکلت ها اعلام کرد و گفت: موضوع ساماندهی موتورسیکلت سواران نیز از سوی پلیس راهور بشدت دنبال می شود و در این زمینه نیز باید برخی دستگاه ها با پلیس همکاری داشته باشند. / ایرنا