معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به بسترهای آموزشی مناسب در این دانشگاه گفت: با حضور نیروهای متختصص در دانشگاه علومپزشکی از آموزش نسل اول، دوم و سوم دانشگاههای جهان عبور کرده و در حال رسیدن به سطح دانشگاههای نسل چهارم هستیم.دکتر سیاوش وزیری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: زیر مجموعه […]
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به بسترهای آموزشی مناسب در این دانشگاه گفت: با حضور نیروهای متختصص در دانشگاه علومپزشکی از آموزش نسل اول، دوم و سوم دانشگاههای جهان عبور کرده و در حال رسیدن به سطح دانشگاههای نسل چهارم هستیم.دکتر سیاوش وزیری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دارای ۱۰ دانشکده و مجتمع آموزشی عالی مانند دانشکده پرستاری و مامایی کرمانشاه و سنقر؛ دانشکده داروسازی، دندانپزشکی، پزشکی، علوم توانبخشی، علوم تغذیه و صنایع غذایی، دانشکده بهداشت و پیراپزشکی و مجتمع عالی اسلام آبادغرب است که برای اولین بار از نیمه دوم امسال ” بهمن ماه ” دانشجو می پذیرد.دکتر وزیری افزود: زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه؛ هفت بیمارستان خدماتی- آموزشی بالینی دارد که در سطح شهر کرمانشاه فعالیت می کنند و ۲ بیمارستان امام خمینی (ره) شهرهای اسلام آبادغرب و سنقر کلیایی نیز برای ارتقاء به آموزشی – بالینی در دست اقدام برای کسب مجوز هستند؛ زیرا هر بیمارستان درمانی امکان ارتقا به آموزشی را ندارد بلکه باید تجهیزات و شرایط خاص آموزشی بخصوصی داشته باشند.معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۱۵۳ دانشجو شامل سه هزار و ۲۵۱ دانشجو دختر و ۲ هزار و ۹۰۲ دانشجو پسر در دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تحصیل می کنند.دکتر وزیری افزود: از این تعداد دانشجو ۲ هزار ۹۲۸ نفر در مقطع دکترای عمومی، هزار و ۹۴۲ نفر دانشجوی کارشناسی ناپیوسته، ۱۷۸ کارشناسی پیوسته، ۵۱۲ نفر کارشناسی ارشد، ۱۰۴ دانشجوی دکترای تخصصی، هشت نفر دانشجوی پژوهشی، ۴۳۲ دانشجوی تخصصی بالینی، ۲۴ دانشجوی MBBS و یک متخصص فلوشیپ فوق تخصص است.وی همچنین از تحصیل ۶۴۶ دانشجو بین المللی در دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه خبرداد و افزود: ۱۱۸ دانشجو خارجی عمدتا از کشور عراق و پاکستان در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحصیل می کنند و دانشگاه کرمانشاه از این حیث بعد از دانشگاه تهران و بهشتی در رتبه سوم قرار دارد.دکتر وزیری با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دارای رشته های متنوع پزشکی است بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ۲۰ رشته پزشکی و کارشناسی پیوسته و ۶ رشته پزشکی ناپیوسته، ۲۹ رشته کاردانی، پنج رشته لیسانس پزشکی، ۱۲ رشته دکترای پژوهشی، ۲۱ رشته تخصصی بالینی، ۲ رشته فوق تخصصی و یک رشته فلوشیپ دارد.معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به تحصیل بیش از شش هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: متاسفانه با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه ایم و سرانه فضای آموزشی در تمام دانشکدههای این دانشگاه حدودا نصف استانداردهای کشوری است.دکتر وزیری با تاکید بر لزوم ساخت هرچه سریعتر پردیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: با توجه به سرانه پایین فضای آموزشی، نیاز است هرچه سریعتر این پردیس ساخته شود تا بتوانیم به استانداردها در این زمینه نزدیکتر شویم.وی با اشاره به برنامه های توسعه آموزشی و ارتقاء کیفیت برنامه های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از راه اندازی مرکز آموزش مجازی در این دانشگاه خبرداد و افزود: در حال حاضر پیگیر ارتقای این مرکز به “دانشکده مجازی” هستیم.وی در پایان تصریح کرد: طبق بررسی های صورت گرفته هم اکنون ۲۰ درصد محتواهای آموزشی ما قابلیت ارائه به صورت مجازی را دارد.
در ادامه این نشست دبیر امور هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اظهارداشت: این دانشگاه در حال حاضر ۵۴۵ عضو هیات علمی دارد که از این تعداد رتبه ۲۷۰ نفر از اعضای هیات علمی “پایه” قلمداد می شوند و ۲۶۶ عضو هیات علمی بالینی و ۹ عضو هیات علمی گروه های عمومی مانند معارف و زبان است.دکتر مسعود صادقی افزود: براساس تقسیم بندی دیگر از ۵۴۵ عضو هیات علمی؛ ۴۹۹ عضو هیات علمی آموزشی و و ۴۶ عضو هیات علمی پژوهشی است که بیشتر به امر تحقیق و پژوهش بعد آموزش می پردازند.وی گفت: از این تعداد عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه؛ ۶۰ نفر استاد تمام و ۱۲۰ نفر در مرتبه دانشیار هستند که در مقایسه با دیگر دانشگاه ها، تراز علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را بالاتر از میانگین کشور قرار داده است.دبیر امور هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در پایان از جذب ۲۷ عضو هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در سال جاری خبرداد و افزود: برنامه داریم در راستای توسعه و ارتقاء کیفیت آموزشی در سال آینده نزدیک ۵۲ عضو هیات علمی دیگر را جذب کنیم.