سامانه درگاه ملی بار و سامانه یکپارچه نوبت دهی در راستای هوشمند سازی حمل ونقل کشور با هدف مدیریت توزیع بار، در آینده نزدیک اجرایی و عملیاتی می شود. به گزارش بازار، عارف رومینا معاون دفترحمل ونقل کالای سازمان راهدای و حمل ونقل جاده ای ایران، گفت: این سامانه هوشمند برای توزیع عادلانه و بهینه بار […]
سامانه درگاه ملی بار و سامانه یکپارچه نوبت دهی در راستای هوشمند سازی حمل ونقل کشور با هدف مدیریت توزیع بار، در آینده نزدیک اجرایی و عملیاتی می شود.
به گزارش بازار، عارف رومینا معاون دفترحمل ونقل کالای سازمان راهدای و حمل ونقل جاده ای ایران، گفت: این سامانه هوشمند برای توزیع عادلانه و بهینه بار در کشور است.
رومینا، افزود: سامانه درگاه ملی بار کشور یکی از سامانه های موثر در بخش حمل ونقل کشور است به آن دلیل که ۸ درصد GDP – جی دی پی (تولید ناخاص داخلی) کشور مربوط به بخش حمل ونقل است. او تصریح کرد: این سامانه هوشمند برای توزیع عادلانه و بهینه بار در کشور است و طرح آزمایشی این سامانه امسال (بهمن) افتتاح می شود.
به گفته او، در این طرح آزمایشی ابتدا کالاهای لوازم خانگی را شامل می شود. معاون دفترحمل ونقل کالای سازمان راهدای، گفت: این سامانه که خدمات محور است، تمامی بارها در این سامانه قابل روئیت است و براساس قرارداد به شرکت ها و یا رانندگان باهدف توزیع در کشور واگذار می شود. بگفته او، این سامانه که سبب تسهیل توزیع بار وکالا در کشور می شود، مبدا و مقصد حمل کالا، به صورت کد پستی و مکان (لوکیشن)
مشخص است.
عارف رومینا، سامانه نوبت دهی اعلام بار مجازی را طرحی دیگر معرفی کرد و گفت: این سامانه نیز تا پایان امسال رونمایی می شود. او افزود: البته این سامانه هم اکنون در برخی از پایانه های بار کشور فعال است و در این طرح شرکت ها و رانندگان از طریق نرم افزار کار نوبت دهی خود را
انجام می دهند.
معاون دفترحمل ونقل کالای سازمان راهدای، همچنین، مدیریت فنی برخط (آنلاین)، رگلاتوری حمل ونقل، پاک نظام پرداخت برخط کرایه، سامانه الکترونیکی رتبه بندی رانندگان، شرکت ها وناوگان حمل ونقل، پایش تردد ناوگان موسوم به سپهتن و نیز داده کاوی و دیتا مالینگ را از دیگر سامانه های در دست مطالعه و اجرا در این سازمان برشمرد و گفت : این سامانه ها با هدف خدمات محوری و شهروندمداری ونیز باز تنظیم مقرارت در حوزه حمل ونقل
پیگیری می شود.