بهره برداری از ۳۵۰ پروژه اصلاح نقاط حادثه خیز  در یک هفته اخیر 
بهره برداری از ۳۵۰ پروژه اصلاح نقاط حادثه خیز  در یک هفته اخیر 

مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در  دور جدید شناسایی و اصلاح نقاط پر تصادف طی هفته جاری تعداد ۳۵۰ پروژه با ماهیت رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز در سطح راه‌های کشور مورد بهره برداری قرار گرفته است. مجید صباغ زاده مدیرکل دفتر توسعه […]

مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در  دور جدید شناسایی و اصلاح نقاط پر تصادف طی هفته جاری تعداد ۳۵۰ پروژه با ماهیت رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز در سطح راه‌های کشور مورد بهره برداری قرار گرفته است.
مجید صباغ زاده مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به اقدامات سازمان راهداری در کاهش سوانح رانندگی اظهار کرد:‌ عوامل مختلفی در بروز سوانح رانندگی دخیل هستند که برای کاهش آن اقدامات گوناگونی می توان انجام داد تا بتوان به یک شرایط پایدار و ایمن دست پیدا کرد. با توجه به اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وظیفه نگهداری از راههای موجود را بر عهده دارد لذا در راستای حفظ وضعیت موجود و ارتقای آن دو دسته از اقدامات
انجام می شود.
وی افزود: دسته اول اقدامات پیشگیرانه که شامل بازدیدهای میدانی و رفع نواقص راه‌ها با استفاده از دانش فنی و نظرات کارشناسی منطبق بر آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های جاری است  و دسته دوم اقدامات واکنشی که بر اساس آمار تصادفات رانندگی نقاط پر تصادف شناسایی و عملیات اصلاحی لازم جهت رفع نواقص راه و تامین الزامات ایمنی و هندسی در صورت لزوم انجام می شود. در همین راستا و با توجه به نزدیکی به شروع سفرهای نوروزی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با اولویت راه‌های پرتردد نسبت به بازدیدهای میدانی اقدام و الزامات ایمنی در این مسیرها را بررسی و نواقص را بر طرف می کنند.
صباغ زاده با تاکید بر  شناسایی ۸۸۷ نقطه پر تصادف در سراسر کشور بیان کرد: در  دور جدید شناسایی و اصلاح نقاط پر تصادف و با توجه به محدودیت زمانی تا شروع سفرهای نوروزی و مطابق با دستور المعل ابلاغی کمیسیون ایمنی راه‌ها، ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به آشکارسازی نقاط شناسایی شده اقدام می کنند که طی هفته جاری تعداد ۳۵۰ پروژه با ماهیت رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز در سطح راه‌های کشور مورد بهره برداری قرار گرفته است.
مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه توضیح داد: تا کنون از تعداد ۱۵۸۵ نقطه شناسایی شده ۶۹۳ نقطه اصلاح و مابقی در دست اجرا است  همچنین با توجه به مصوبه اخیر نشست شماره ۱۲۶ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور و ابلاغ ریاست سازمان ، طی مکاتبات و بخشنامه‌هایی تحت عناوین ارتقای ایمنی محورها با هدف سفرهای نوروزی۱۴۰۲ و ایمن سازی ۸۰۰۰ کیلومتر از راهها ۱۰۰محور پرخطر شناسایی شده و بخشنامه های ابلاغی در این خصوص جهت بازدید ایمنی محورهای اولویت دار پرتردد آغاز و در مرحله اجرا و تامین الزامات ایمنی  قرار گرفته است.
صباغ زاده سرعت غیر مجاز ،‌عدم توجه به جلو و خواب آلودگی را عوامل موثر در وقوع سوانح رانندگی دانست و خاطرنشان کرد: مهمترین توصیه به همه مسافران رعایت سرعت مطمئنه است لذا با استراحت کامل و رعایت سرعت مجاز و مطمئن میتوان سفر خوبی را در پیش داشت.
وی با بر شمردن الزاماتی که باید قبل از سفر مورد توجه مسافرین قرار گیرد تصریح کرد: کنترل تجهیزات و سلامتی خودرو به خصوص در شرایط جوی متغیر و بارندگی‌های احتمالی و کنترل مواردی همچون ترمز، برف پاک کن ،بخاری  و همچنین کسب اطلاعات مسیر حرکت از مرکز مدیریت راهها و یا سامانه ۱۴۱ از الزامات قبل از شروع سفر است.