حساب کسی‌ که به کارش آب می‌ بندد و کسی که کار خوب می‌ سازد از هم جداست
حساب کسی‌ که به کارش آب می‌ بندد و کسی که کار خوب می‌ سازد از هم جداست
محسن برمهانی در پشت صحنه سریال «چرخ گردون 2»حاضر شد و با تهیه‌ کننده و کارگردان این سریال و هنرمندانی از جمله علیرضا خمسه، حمید لولایی و کمند امیرسلیمانی و دیگر بازیگران به گفت‌ و گو نشست.

به گزارش روزنامه جمله، محسن برمهانی معاون سیما به همراه مجید اکبرشاهی رئیس مرکز سیمرغ و برخی از مدیران دیگر تلویزیون وارد صحنه فیلمبرداری فصل دوم «چرخ گردون» شدند، شروع‌ کننده صحبت‌ ها علیرضا خمسه که نقش غلام عدسی را در سریال «چرخ گردون» بازی می‌کند، بود، اظهار کرد: خیلی از مردم از ما درباره سریال‌ های موفق دهه ۶٠ و ۷٠ می‌ پرسند که چرا امروز وجود ندارد، ولو اینکه بسیاری از رسانه ها هم از بنده درباره آن سریال‌ های خیابان‌ خلوت‌ کن پرسیدند و اعتقاد دارم رقبا آمدند و دسترسی مردم به تماشای سریال‌ های مختلف در گونه‌ های متنوع بیشتر شده اما نمی‌ توانیم به انتظار و توقع مردم بی‌اعتنا باشیم، همان‌ طور که در کوچه و خیابان ما را می‌ بینند این انتظارات را مطرح می‌ کنند.
وی افزود: شبکه نسیم که مأموریت سرگرم‌ کنندگی و نشاط اجتماعی را برعهده دارد نباید تعطیل شود و باید همچنان برای مخاطب برنامه داشته باشد فلذا حرف ما این است که دوست داریم موقعیت بهتری در تلویزیون فراهم باشد، اگر به طور مثال برنامه «خندوانه» قرار نیست ساخته شود، چرا خبری از ساخت برنامه‌های دیگر در تلویزیون نیست و تلویزیون چه جایگزینی برای «خندوانه» داشته است.
در ادامه معاون سیما در بخشی از بازدید از پشت صحنه سریال «چرخ گردون» در پاسخ به صحبت های علیرضا خمسه، اظهار کرد: در تدارک ساخت چنین برنامه‌ هایی هستیم اما زمان بر است تا به یک طرح خوب برسیم فلذا بدون وجود شما هنرمندان، این امر میسر نیست و سازمان صداوسیما در حال حاضر به سمت ساخت کارهای سیتکامی و همچنین به سمت تله‌ تئاترها می‌ رود. وقتی اساتید پای کار می‌ آیند کارها اعتبار می‌ گیرند.
وی افزود: امیدواریم این کارها امتداد داشته باشد و زمانی جذاب می‌ شود که ارجاع روز داشته باشد فلذا اگر در المپیک مثلاً مدال گرفته‌ ایم یا مثلاً در تابستان به گرمای هوا و دیگر موضوعات روز اشاره شود، امیدواریم فصل سوم سریال «چرخ گردون» به روزتر باشد.
در ادامه خمسه درباره توجه به سریال‌های ۹٠ شبی و ساخت تله تئاترهای جدید که می‌ تواند به مصرف رسانه‌ ای مردم عمق ببخشد اتفاقات خوبی خواهد افتاد.
حمید لولایی بازیگر نقش کریم آشی یک شوخی درباره گرمای تابستان امسال داشت و اظهار کرد: آقای برمهانی ما امسال در جریان فصل دوم «چرخ گردون» که با گرمای بالای بالای ۴۳ درجه همراه بود به اندازه یک تریلی آب خوردیم.
از کار کودک غافل نشوید
نوبت به کمند امیرسلیمانی رسید و او که این روزها در «لالایی» یک بار دیگر با داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) همبازی شده به فقدان کار کودک سرگرم‌ کننده و جذاب در تلویزیون اشاره کرد و خاطرنشان کرد: از کار کودک غافل نشوید چرا که کار عمو پورنگ در تلویزیون همیشه مورد استقبال قرار می‌ گرفت از جمله اینکه بچه‌ ها الان دلخوشی‌ دیگری ندارند و به شخصه دلم می‌ سوزد که جای این نوع برنامه‌ ها در تلویزیون خالی است.
در ادامه معاون سیما درباره صحبت کمند امیرسلیمانی به پیگیری بازگشت داریوش فرضیایی (عموپورنگ) از سوی معاونت سیما، گفت: ما با مسلم آقاجانزاده و شبکه دو هم با آقای فرضیایی صحبت کردند که دوست داریم او دوباره با تلویزیون همکاری داشته باشد.
در ادامه جواد مزدآبادی کارگردان سریال به تفاوت‌ های «چرخ گردون۱» با «چرخ گردون۲» اشاره و اظهار کرد: سعی کردیم هم از لحاظ ساختار، فیلمنامه و حتی شوخی‌ ها و کمدی‌ های موقعیت، به سمت خوشمزگی‌ و جذابیت بیشتر حرکت کنیم فلذا همه دغدغه مان را گذاشتیم تا هم به لحاظ شخصیت‌ پردازی و هم به لحاظ فیلمبرداری و قاب‌ بندی‌ ها، مخاطبان فصل دوم سریال را با کیفیت بهتر و مناسب‌ تری تماشا کنند.
در ادامه مهرداد ضیایی دیگر بازیگر شناخته شده تلویزیون که در سریال «چرخ گردون۱» هم حضور داشت با انتقاد از برخی کارهای بی‌ کیفیت تلویزیون،‌ گفت: برخی کارها همچون سریال «سرزمین مادری» با زحمت زیاد ساخته می‌ شوند اما مورد اجحاف قرار گرفتند فلذا گاهی اوقات برخی هستند که در کارها آب می‌ بندند اما گویی بین اینها تفاوت چندانی وجود ندارد.
در ادامه برمهانی با تقدیر از مهرداد ضیایی به خاطر یادآوری و نکته به جایی که اشاره کرد، اظهار کرد: به نکته خوبی اشاره کردید که قابل توجه و تأمل است اما حتما می‌دانید که الان رقبای بسیاری داریم، کارهای قدیم را برخی فقط به واسطه نوستالژی که دارند، می‌خواهند و خیلی کارهای الان بهتر از قبلی‌ ها است فلذا نظام ارزیابی وجود دارد، کسی‌ که کار خوب کند و با کیفیت بسازد حتما کارش در نظر گرفته می‌ شود و کسی‌ که به کارش آب می‌ بندد با کسی‌ که کار خوب می‌ سازد در نهایت حسابشان جداست.
سعید مرادی تهیه‌ کننده سریال نیز در پایان گفت: اساسا تهیه‌ کننده به غیر از قدردانی نباید چیزی بگوید فلذا از روزی که مرکز سیمرغ در دوران تحول صداوسیما شکل گرفت کار را با حمایت مرکز سیمرغ آغاز کردیم ولو اینکه این حال خوبی که در فضای این سریال وجود دارد به حمایت مرکز سیمرغ و تلویزیون برمی‌ گردد.
وی افزود: از روز اول در یک مسیر تسهیل‌ شده پیش رفتیم و اصلی‌ ترین اتفاق که مشوق بالا بردن کیفیت در فصل دوم سریال شده، حسن مدیریت رئیس مرکز سیمرغ و ارتباط مستقیمی که با مدیر گروه نمایشی مرکز سیمرغ بود. تهیه کننده این سریال به موضوعات اجتماعی روز که جزء داستان‌ های سریال «چرخ گردون۲» است از موضوع غزه تا انتخابات و شهید رئیسی در سریال وجود دارد.
مرادی در پایان گفت: تیم نویسندگان را تغییر دادیم و بازیگرانی به سریال اضافه شدند و این نوید را بدهم که ۳٠ الی ۴٠ درصد فضای با نشاط را اضافه کردیم فلذا از امیر تاجیک دعوت کردیم هم بازی می‌ کنند و هم تیتراژ سریال را می‌ خوانند، ناگفته نماند عوامل و هنرمندان سریال، ویترین ترازی است که در راستای کیفیت است و در پخش فصل اول در برهوت مخاطب ۱۲ درصد مخاطب داشتیم و از مرکز تحقیقات خواهید شنید که بالاتر از ۱۵ درصد مخاطب را در فصل دوم خواهیم داشت.
شایان ذکر است بازیگرانی همچون، رابعه اسکویی، کاظم نوربخش، ستاره حسینی، سید حسین موسوی، مهرنوش طوسی، فریده دریامج و امیر تاجیک به جمع بازیگران سریال اضافه شده‌ اند و همچنین بازیگرانی همچون حمید لولایی، علیرضا خمسه، کمند امیرسلیمانی، رامین ناصر نصیر، افشین سنگ‌ چاپ، مهرداد ضیایی، آتش تقی‌پور، اکبر رحمتی، شهین تسلیمی، یوسف ملک‌ زادگان، فرشاد حسینی موحد، فرزاد حاتمیان، محسن حسنی، به ایفای نقش می‌ پردازند و بازیگران جوانی همچون ماهک حسینی، آیدا ابراهیمی، سهیل میرزا آقایی که در چرخ گردون۱ حضور داشتند در این فصل هم ایفای نقش کرده اند.
به گزارش جمله، در پایان این دیدار یک پلان ویژه با حضور محسن برمهانی معاون سیما تصویر برداری شد.