گمانه زنی برای  ریاست بنیاد مسکن شدت گرفته است
گمانه زنی برای  ریاست بنیاد مسکن شدت گرفته است
پس از حاشیه های ایجاد شده در خصوص مدرک تحصیلی رییس فعلی بنیاد مسکن ، رایزنی ها برای انتصاب ریاست جدید این بنیاد شدت گرفته است.

پس از مطرح شدن نام محرابیان و ضرغامی در رسانه ها، اینک نام چهره های جدیدی برای ریاست این بنیاد در راهروهای وزارت راه و شهرسازی شنیده می‌شود.

مهدی جمالی‌نژاد (زاده ۱۳۴۸) دکترای برنامه ریزی شهری از دانشگاه اصفهان ، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از مهر ۱۳۹۷ است.

وی رئیس پیشین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و شهردار پیشین شهرهای اصفهان و یزد بوده‌است.

منوچهر خواجه دلویی  با مدرک تحصیلی مهندس عمران گرایش راه و ساختمان و سابقه ی جهادی در زمان جنگ، در سال ۶۷ به وزارت مسکن آمد و بعد از تجربه حرفه ای در حوزه هایی همچون مدیر عاملی سازمان عمران و بهسازی شهری، قائم مقامی وزیر و معاونت های مختلف وزارت مسکن، در سال ۸۴ با تشکیل معاونت جدیدی تحت عنوان معاونت امور مسکن و ساختمان، مسوولیت این حوزه را بر عهده گرفت.

ایشان همچنین مسولیئت معاونت توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان را در سوابق اجرایی خود دارد و هم اکنون رییس هیات مدیره هلدینگ ساختمانی ایجاد محیط وابسته به بنیاد مسکن می باشند.

سید امیرحسین گرکانی رییس فعلی پژوهشکده سوانح طبیعی بنیاد مسکن نیز یکی از گزینه های ریاست بنیاد مسکن هستند.

گرکانی که در حال حاضر عضو شورای مرکزی بنیاد مسکن نیز  هستند دارای مدرک تحصیلی دکترای معماری از دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات می باشند، ایشان سوابق مختلفی در واحدهای زیرمجموعه بنیاد مسکن دارند.

بررسی سوابق تحصیلی و تجربی این افراد  نشان می‌دهد که وزیر جدید راه و شهرسازی که خود از متخصصان این حوزه می‌باشد و عزم جدی دارد که اشتباه مسئولین قبلی این وزارتخانه در انتصاب رییس بنیاد مسکن،  این نهاد تخصصی و عمرانی را جبران نماید.

شهریور ماه سال گذشته در اقدامی عجیب از سوی بذرپاش وزیر راه و شهرسازی آقای غلامرضا صالحی با مدرک تحصیلی معادل کارشناسی مدیریت دولتی از دانشگاه پیام نور خمین با معدل ۱۰ جایگزین دکتر اکبر نیکزاد دکترای عمران سازه  شد.