برنده‌ترین بازنده
برنده‌ترین بازنده
سریال «بازنده» ساخته «امین حسین‌پور» در ژانر درام جنایی در یازده قسمت تولید و توسط پلتفرم فیلیمو عرضه شد و امروز که خوانندگان در حال خواندن این سطور هستند، قسمت پایانی آن نیز پخش شده‌است.

روزنامه «جمله» در ادامه قصد دارد این اثر را معرفی کند و تا حد امکان می‌کوشد از واکاوی قصه‌ی آن دور باشد. بااین‌حال به‌دلیل اینکه ممکن است ناخوادآگاه نکات کلیدی قصه را عیان سازد، برای احترام به مخاطب پیشنهاد می‌کنیم ابتدا این سریال را تماشا کنید و سپس این متن را مطالعه کنید.
بازنده با تمام تقلیدهای افراطی که از سینمای غرب داشت، جزو روزنه‌های امیدواری ارتقای هنر هفتم در کشور قابل طبقه‌بندی است. شاید زمانی که آگاه شویم این فیلم براساس رمان زوج همسایه
(The Couple Next Door)  از «شاری لاپنا» ساخته شده است کمی از حوزه‌ی ایده‌پردازی در سینما ناامید شویم، با‌این‌حال باید اعتراف کرد حسین‌پور امر اقتباس را هم به شیوه بسیار هنرمندانه انجام داده‌است. قصه تا لحظه انتهایی فیلم، دارای کشش و جذابیت است و دست نویسنده از ابتدا رو نیست. تقابل قشر مرفه جامعه با فرودست در رابطه کاوه با خانواده همسرش، تقابل عدم عشق در زندگی سرشار از خیانت ونوس در برابر جستجوی عشق ارغوان، تنش و تقابل نیازها و ویژگی‌های زن و مرد در ارتباط ارغوان و کاوه، از جمله تنش‌ها و خلاء‌های اجتماعی است که در داستان فیلم به شکل هنرمندانه به آن‌ها پرداخته شده‌است. دغدغه عشق به فرزند که محوری‌ترین تفکر اثر است نیز در تعارضی که میان نگاه حامید کیانی و کاوه بدرلو به فرزنداشنان وجود دارد، به‌خوبی پرداخت شده‌است و آخرین جملاتی که کیانی در اتاق اعتراف کنار گوش کاوه می‌گوید را حتی شاید بتوان یکی از نقاط ضعف فیلم دانست؛ نکته‌ای که مخاطب خود به آن اشتهار دارد و کاملا آن را درک کرده‌است و نباید مثل توصیه بهداشتی انتهای برنامه‌های کودک بازگو شود. بااین‌حال به مزیت‌های بازنده، قابل چشم‌پوشی است. یکی دیگر از نقاط ضعف بازنده که ابتدای متن نیز اشاره کوتاهی به آن داشتیم، تقلید بسیار زیاد و افسارگسیخته از زندگی غربی است. صحنه‌پرداز و کارگردان اثر گویی به قدری در گیرودار اقتباس از رمان زوج همسایه بوده‌اند که پاک فراموششان شده اصلا پیکره بافت شهری چون ساختمان‌ها و کلانتری‌های پلیس آگاهی در ایران به چه شکل است. فضاسازی‌ها و طراحی‌های لباس به‌شدت غربزده‌اند و همین امر کمی همزادپنداری جامعه ما را با این سریال مشکل می‌کند؛ بااین‌حال مفاهیم بنیادینی که در خلال تنش‌ها و تقابل‌های اثر که آن‌ها را ذکر کرده‌ایم به مخاطب یادآوری می‌شود، اصولی انسانی و مافوق مرز هستند که به‌طور کلی از بازنده، یک سریال موفق می‌سازد.
در خلاصه داستان این سریال آمده‌است: یک ماه از پرونده دختر گم شده‌ای می‌گذرد. کارآگاه حامد کیانی بعد از شکست در پرونده‌اش، دیگر خود را درگیر پرونده جدید نکرده و حالا با تماس دستیارش درگیر پرونده‌ای پیچیده و عجیب می‌شود؛ پرونده‌ای که پرده از رازهای بزرگی برخواهدداشت. «علیرضا کمالی»، «سارا بهرامی»، «صابر ابر»، «صدف اسپهبدی»، «رویا جاویدنیا»، «پیمان قاسم‌خانی» و «امیر غفارمنش» از بازیگران این مجموعه هستند‌.