خطوط ویژهای که میبایست محل تردد اتوبوسهای BRT، خودروهای امدادی مانند ماشینهای آتش نشانی، آمبولانسها و خودروهای پلیس که چراغ گردان، علامت و رنگهای مشخص دارند که مجاز به تردد هستند، باشد متأسفانه شاهد تردد سایر خودروهایی که اجازه تردد از این مسیرها را ندارند هستیم به گونهای که بعضا تردد این وسایل در این […]
خطوط ویژهای که میبایست محل تردد اتوبوسهای BRT، خودروهای امدادی مانند ماشینهای آتش نشانی، آمبولانسها و خودروهای پلیس که چراغ گردان، علامت و رنگهای مشخص دارند که مجاز به تردد هستند، باشد متأسفانه شاهد تردد سایر خودروهایی که اجازه تردد از این مسیرها را ندارند هستیم به گونهای که بعضا تردد این وسایل در این خطوط از خطوط عادی بیشتر میشود.
شما با داشتن یک خودرو پارس، دنا، پژو ۴۰۵ ترجیحا مشکی و با کمی جستجو در شبکههای فروش آنلاین و مرکز فروش آن به راحتی میتوانید یک LED به سلیقه خود خریداری نموده و با کمترین دردسر نصب کرده و در خطوط ویژه تردد بدون کوچکترین دغدغهای تردد نمایید.
سردار سید ابوالفضل موسویپور چندی پیش در گفتگو با ایسنا عنوان نموده بودند: نصب چراغ LED در خودروها، نیازمند مجوز از مراکز رسمی است و هر کسی نمیتواند اقدام به نصب این چراغها در جلوی خودروی خود کند.
وی افزود: معمولاً خودروهایی که از قبل مجاز شدهاند که از خط ویژه عبور کنند؛ به آنها مجوز نصب چراغ LED نیز داده میشود تا ماموران پلیس بتوانند آنها را از سایر خودروهای شخصی تشخیص داده و اجازه ورود آنها به خط ویژه صادر شود.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تأکید کرد که نصب چراغهای LED و عبور از خط ویژه اتوبوسهای BRT تنها برای افرادی امکان دارد که از قبل مجوز این اقدامات را گرفته باشند.
موسویپور گفت: نصب بدون مجوز چراغهای LED در مقابل خودروها تخلف محسوب شده و جریمه درپی دارد و ما نیز ابلاغ کردهایم تا هر خودرویی که بدون مجوز از اینها استفاده کند از سوی همکاران ما اعمال قانون و جمعآوری شود و اگر در خطوط ویژه تردد کند، نسبت به توقیف خودرو نیز اقدام خواهد شد.
حال این سؤال مطرح است انبوه خودروهایی که در خطوط ویژه به شکلی حق به جانب و با نصب انواع مختلف LED در حال تردد و عبور هستند کنترلی صورت میگیرد؟؟ بعید به نظر میرسد چون مشاهدات عینی در سطح شهر نمایانگر این موضوع است که این ترددها به شکلی بیقاعده و بدون کوچکترین نظارتی در حال انجام است و اوج آن نیز در ساعات ابتدای صبح و عصرها میباشد که بیشترین حجم از ترافیک شهری را در شهر تهران، در آن زمان شاهد هستیم و مردم روزانه آن را تجربه میکنند.
آیا این ترددها به شکل ویژه در زمان خاص برای خروج از شرایط خاص پیک ترافیک است و یا واقعاً این افراد و خودروها دارای شرایط خاص هستند؟
آیا این افراد و اشخاص میتوانند در هر شرایطی و زمانی از خطوط ویژه استفاده نمایند؟؟
آیا راهور نمیتواند مانند خودروها با پلاک مشخص برای خودروهای سازمانی و اشخاص دارای مسئولیت خاص شرایط ویژهای را تعریف نماید که تردد این افراد و خودروهای برای نظارت خود سهلتر و برای مردم نیز قابل هضمتر باشد؟؟
تا از این حجم بینظمی در استفاده از LEDها کاسته شود.
این افراد هر که هستند و هر مسئولیتی در این کشور دارا میباشند نباید خارج از ضوابط و قوانینی که بر آن حاکم شده است قدمی بردارند، نمونه بارز آن را در سالیان گذشته با سیلی بر صورت سرباز وظیفهشناس راهور تجربه کردیم.
در گذشته شاهد این حجم از LED در سطح شهر نبودیم!! یا مسئولین و اشخاص خاص در گذشته عادیتر به محل فعالیت و ماموریت خود میرفتند و نیازی به این شرایط و امکانات ویژه را نمیدیدند؟؟! یا امروزه برای رسیدن به فعالیتهای روزانه خود هر شرایط خاصی را که امکان استفاده از آن بدور از نظارت قانونی را بر خود جایز میدانند.
- نویسنده : احمد شیرازیان