خودروسازان زیادی در این تله افتاده‌اند: استفاده از طراحی استاندارد و مشابه برای سبد محصولات خود. البته این تله متقاعد کننده است چراکه ایجاد یک هویت مشخص و ثابت برای یک شرکت و جهت‌گیری مناسب در آینده کار آسان‌تری خواهد بود. البته برخی از خودروسازان فرایند طراحی خود را به گونه‌ی دیگری پیش می‌برند. هیوندای […]

خودروسازان زیادی در این تله افتاده‌اند: استفاده از طراحی استاندارد و مشابه برای سبد محصولات خود. البته این تله متقاعد کننده است چراکه ایجاد یک هویت مشخص و ثابت برای یک شرکت و جهت‌گیری مناسب در آینده کار آسان‌تری خواهد بود. البته برخی از خودروسازان فرایند طراحی خود را به گونه‌ی دیگری پیش می‌برند. هیوندای این موضوع را قبلاً اعلام کرده و گفته که رویه‌ی طراحی محصولات با ظاهر یکسان را خاتمه می‌دهد.اما ب‌ام‌و هم به چنین نتیجه‌ای رسیده و قول داده روند طراحی سبک “عروسک‌های روسی” خود را به پایان رسانده و سبد محصولات جذاب و متمایزی را در آینده معرفی نماید.آدریان فن هوی دونک مدیر طراحی گروه ب‌ام‌و در مصاحبه با Go Auto استرالیا اعلام داشته محصولات آتی این شرکت طراحی خاص خود اما ویژگی‌های مشترک خانوادگی را خواهند داشت. او از سری ۳ جدید به عنوان یکی از محصولاتی که طراحی مخصوص خود را دارد نام برده و البته به مدل‌های سری ۳، X5 و X7 و خودروی اسپورت Z4 هم اشاره کرده است.
فن هوی دونک گفته است:
شما اینجا X5، سری ۸، Z4 و سری ۳ را می‌بینید که از نظر من اگرچه یک نسل از خودروها و یک زبان طراحی را دارند اما هرکدام شخصیت قوی خود را چه از نظر طراحی ظاهری و چه از نظر کابین دارند.
این مدیر ارشد همچنین گفته طراحی نسل جدید سری ۳ یک چالش بوده چراکه تیم طراحی باید کاراکتر نسل‌های پیشین این خودرو را حفظ کرده و در عین حال به سمت آینده حرکت می‌کردند؛ اما از نظر ما این کار به اندازه‌ای که فن هوی دونک گفته سخت نبوده چراکه او اذعان داشته مدیریت ب‌ام‌و آزادی عمل زیادی را در زمان طراحی این خودرو ارائه کرده‌اند. چالش اصلی آینده است که در آن باید محصولاتی با ظاهر متمایز اما ویژگی‌های خانوادگی مشترک تولید شوند.