
علی نعیمی با تاکید بر ضرورت اطلاعرسانی شفاف از اتفاقات تعاونیهای منحله و موسسه اعتباری کاسپین افزود: ساماندهی تعاونیهای منحله هشتگانه یک کار ملی بود که به دستور مقام معظم رهبری، بین سران محترم سه قوه هماهنگی به وجود آمد و دولت و بانک مرکزی ماموریت ساماندهی را بر عهده موسسه اعتباری کاسپین محول کرد. […]
علی نعیمی با تاکید بر ضرورت اطلاعرسانی شفاف از اتفاقات تعاونیهای منحله و موسسه اعتباری کاسپین افزود: ساماندهی تعاونیهای منحله هشتگانه یک کار ملی بود که به دستور مقام معظم رهبری، بین سران محترم سه قوه هماهنگی به وجود آمد و دولت و بانک مرکزی ماموریت ساماندهی را بر عهده موسسه اعتباری کاسپین محول کرد.
عضو هیات مدیره موسسه اعتباری کاسپین با اشاره به تغییرات صورت گرفته در مدیریت موسسه عنوان کرد: بعد از تغییرات مدیریتی در سال ۱۳۹۶، کاسپین چند ماموریت عمده را بر عهده گرفت که یکی از آنها، کار بسیار سخت شناسایی داراییها و بدهیهای تعاونیهای منحله بود، چون هیچکدام از آنها راضی نبودند داراییهایشان را معرفی کنند و مسئولیت بدهیهایشان را بپذیرند.
نعیمی اضافه کرد: دومین ماموریت موسسه کاسپین، یکپارچه سازی سیستمها بود، ولی چون هر کدام از تعاونی ها با سه یا چهار سیستم کار میکردند و این کار، به نوعی حیاط خلوت یکسریها شده بود، در واقع به عنوان دومین مشکل ما در راه ساماندهی تعاونیهای منحله همین یکپارچهسازی محسوب میشد، اما با همکاری همکاران خودمان در ستاد مرکزی و متقاعد کردن بانک مرکزی، این کار را توسط شرکت ثمین که متعلق به کاسپین است، انجام دادیم.
مدیر عامل موسسه اعتباری کاسپین گفت: علیرغم عدم وجود زیرساختهای لازم در زمینه یکپارچه سازی سیستمها، با افتخار اعلام میکنم به کمک همکاران واحدهای مختلف توانستیم ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پول را سالم و بدون کوچکترین انحراف به مردم تحویل دهیم و این کار، افتخار بزرگی برای کاسپین و همه آنهایی که در این موسسه کار میکنند، محسوب میشود.
مدیرعامل موسسه اعتباری کاسپین با اشاره به موانع اجرایی استراتژیهای سازمانی، همچنین مقاومتهایی که برای ساختارسازی درموسسه صورت میگرفت، افزود: علیرغم سنگ اندازیهایی که در درون و برون سازمان برای سر پا ماندن کاسپین صورت میگرفت، با همدلی و همراهی عزیزانی که از اول با ما بودند و در کنار ما ماندند، موفق شدیم بر مشکلات فائق آییم.
عضو هیات مدیره موسسه با بیان اینکه یکی از مشکلات کاسپین عدم آگاهی برخی از مراجع خبرساز از اقدامات صورت گرفته در این موسسه بود، گفت: موسسه کاسپین واقعا مظلوم واقع شد، به طوری که برخی از مسئولین عمدتا موضع گیریهای غیرمنصفانهای- البته از روی بیاطلاعی- نسبت به این موسسه داشتند و باعث دامن زدن به التهابات در جامعه میشدند، اما با اتکال به خداوند بزرگ و همدلی و همراهی شما همکاران عزیز توانستیم از مرحله سخت و بحرانی ساماندهیها گذر کنیم.
علی نعیمی با اشاره به ساختارسازیهای موسسه، اضافه کرد: کاسپین به عنوان یک موسسه دارای شخصیت حقوقی مستقل، کارهای زیربنایی خوبی انجام داده است. از جمله کارهای ساختاری کاسپین راهاندازی اینترنت بانک، موبایل بانک، درگاه پرداخت الکترونیک، سامانه مکاتبات اداری با بانک مرکزی و غیره می باشد که همه اینها نوید بخش آینده روشن موسسه است.
وی افزود: دومین ماموریت موسسه کاسپین، یکپارچه سازی سیستمها بود، که با همکاری همکاران خودمان در ستاد مرکزی و متقاعد کردن بانک مرکزی، این کار را توسط شرکت ثمین که متعلق به کاسپین است، انجام دادیم.
مدیرعامل موسسه با تاکید بر ضرورت بسترسازی برای اتصال موسسه اعتباری کاسپین به شبکه شتاب گفت: ما برای اتصال به شبکه شتاب، از همان آغاز و همزمان با اقدام به کارهای زیربنایی دیگر، مذاکرات متعددی را با بانک مرکزی انجام دادهایم، اما دغدغههای آنها تاکنون مانع از تحقق این خواسته شده که امیدواریم با همراهی تک تک شما همکاران و رعایت رفتار سازمانی، بتوانیم دغدغهها را برطرف و هر چه سریعتر به شبکه شتاب متصل شویم.
گفتنی است درابتدای مراسم نشست کارکنان حوزه گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و زنجان نیز، رئیس حوزه گیلان ضمن عرض خیرمقدم به مدیرعامل، هیات همراه و حاضران نشست دی ماه ۱۳۹۷ موسسه اعتباری کاسپین و تقدیر و تشکر از همه همکاران، گزارش عملکردی از اقدامات حوزه ارایه داد.
خاطر نشان می شود: در بخش دیگری از این مراسم، اعضای هیات عامل موسسه با شرکت در میزگرد تخصصی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، برنامههای آتی حوزه فعالیت خود را برای شرکت کنندگان تشریح کردند و به پرسشهای کارکنان پاسخ دادند.