دومین دوره از سلسله همایشهای «هنر برای صلح» با موضوع «هنر، صلح و توسعه پایدار» با حمایت بانک شهر و با حضور سفیر کشور هلند در جمهوری اسلامی ایران، رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، جمعی از مدیران شهری، دانشجویان و عموم علاقهمندان حوزه هنر و صلح، در محل باغ موزه قصر تهران برگزار شد. […]
دومین دوره از سلسله همایشهای «هنر برای صلح» با موضوع «هنر، صلح و توسعه پایدار» با حمایت بانک شهر و با حضور سفیر کشور هلند در جمهوری اسلامی ایران، رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، جمعی از مدیران شهری، دانشجویان و عموم علاقهمندان حوزه هنر و صلح، در محل باغ موزه قصر تهران برگزار شد.
به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، مدیرمرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر در حاشیه همایش «هنر برای صلح» به تشریح ابعاد گسترده توسعه صلح در جوامع و نقش آن بر اقتصاد و سبک زندگی افراد پرداخت و افزود:بی شک ” صلح ” شاخص موثر و مهم در تعیین سطح امنیت و اقتصاد جامعه است.
حمیدرضا عظیمی در همین راستا تصریح کرد: اقتصاد کشورها زمانی میتواند دارای ثبات و جذابیتهای سرمایهگذاری باشد که سطح امنیت در آنها از تمامی زوایا و سطوح مختلف قابل ارزیابی باشد؛ در حال حاضر فعالان اقتصادی برای بررسی جذابیتهای یک بازار شاخصهای مختلفی را در نظر میگیرند که مهمترین آنها ” امنیت و صلح ” است.
وی با اشاره به محبوبیت بانک شهر در میان اقشار مختلف جامعه و حمایت این بانک از اهالی فرهنگ و هنر کشور، گفت: بانک شهر به عنوان بانکی فعال در حوزه فرهنگی و مدیریت شهری، تلاش کرده است با حمایت از همایش «هنر برای صلح» نقش حمایتی خود را در کمک به توسعه صلح در جوامع ایفا کند.
عظیمی با بیان اینکه هم اکنون جهان نیازمند ایجاد همبستگی میان بشر از طریق تقویت گفت وگو، تفاهم و اعتماد میان انسان هاست،گفت: لازمه این مهم نیز توجه به نیازهای هنرمندان و گسترش هنر در کشورها به خصوص کشورهای درگیر جنگ و خشونت است.
وی افزود: تأمین امنیت و برقراری صلح را شاید بتوان مهمترین دغدغهی اندیشمندان جامعه شناس و روابط بینالملل در دنیای پیچیده کنونی بهشمار آورد که منجر به جستجوی راههای ممکن برای نزدیکی و همگرایی دولتها بهمنظور گرهزدن منافع آنها بهیکدیگر با هدف کاستن از مناقشات، توسعه اقتصاد و کاستن از فقر جامعه شده است.
عظیمی در ادامه تصریح کرد: در جوامعی که اقتصاد پویا و مولد در سایه صلح جاری است، وضعیت روابط بین افراد جامعه با یکدیگر و حتی روابط بین المللی افراد آن جامعه و خود حکومت با سایر جوامع در وضعیت مناسبی قرار دارد.
مدیرعامل بانک رفاه:
وجود روابط عمومی فعال
زمینه ساز مدیریت افکار عمومی است
مدیر عامل بانک رفاه در جمع آموزشی تخصصی روابط عمومیها اظهار داشت: وجود یک روابط عمومی قدرتمند، فعال و همراه با ارتباطات گسترده درون و برون سازمانی زمینه ساز ایجاد توسعه سازمانی و مدیریت افکار عمومی به نفع سازمان است.
دکتر سهمانی در جمع مدیران و مسئولان روابط عمومی مدیریت شعب استانها اظهار داشت: حوزه روابط عمومی باید با افزایش بهرهوری و انجام اقدامات ارزشآفرین و همچنین بهرهگیری از زیر ساختها و کانالهای ارتباطی در اختیار خود بتواند در خدمت اهداف کلان سازمان باشد، البته تاکنون اقدامات ارزشمندی از سوی این حوزه صورت گرفته است.
مدیر عامل بانک رفاه ادامه داد: روابط عمومی با بهرهگیری از ابزارها، زیر ساختها و تخصص خود میتواند زمینهساز اعتماد عمومی باشد و روابط عمومی این بانک بحمدا… با اقدامات اثربخش مسئولان و کارگزاران پیشین و همچنین تلاش و کوشش مطلوب مسئولان کنونی توانسته جایگاه شایستهای در درون و بیرون سازمان کسب کند. وی در ادامه به تشریح عملکرد کلان بانک در سطح جامعه پرداخت و گفت: خداوند را شاکریم که بانک رفاه به حدی از بلوغ رسیده است که در افکار عمومی حضور مستمر و گسترده دارد. به نمایش گذاشتن عملکرد بانک در رسانههای مختلف و حضور اثر بخش آن در عرصه اجتماعی نشاندهنده این است که سازمان به بلوغ و تکامل رسیده و خود را در مقابل ذی نفعان پاسخگو میداند. دکتر سهمانی با اشاره به ایفای مسئولیتهای اجتماعی بانک در سطح جامعه و تشریح برخی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه خاطر نشان ساخت: سازمانهای بزرگ و تأثیرگذار همچون نظام بانکی باید برای سعادت و سلامت جامعه پیرامون خود بخشی از سود خود را به تعهدات اجتماعی اختصاص دهند. خوشبختانه بانک رفاه با توجه به رسالت خود در این حوزه اثرگذار بوده و تاکنون اقدامات بسیار ارزندهای در حوزه های مختلف اجتماعی انجام داده است.
مدیر عامل بانک رفاه ادامه داد: امروز مواجهه دشمنان با مردم و کشور یک مواجهه اقتصادی است. دشمنان تلاش میکنند با ایجاد جو بی اعتمادی اقتصادی مردم را نا امید کنند. یکی از این حوزهها نظام بانکی است که تلاش میکنند با مخابره اخبار نادرست اعتماد سپردهگذاران را خدشهدار کنند. حوزه روابط عمومی در این شرایط وظیفهای حساس بر دوش دارد تا علاوه بر حمایت از چهره سازمان از صنعت بانکداری هم فعالانه دفاع کند.