مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه رقابت ناسالم و بیتوجهی بعضی موسسات پولی و بانکها در رعایت نرخ سود سپردهها، موجب افزایش برخی انتظارات غیرقانونی شده، تاکید کرد: ما به بخشنامههای بانک مرکزی پایبندیم و زیر بار نرخ سود غیرقانونی نخواهیم رفت. حجتاله صیدی گفت: مسئله نرخ غیرقانونی سود، سلاحی است که متاسفانه برخی […]
مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه رقابت ناسالم و بیتوجهی بعضی موسسات پولی و بانکها در رعایت نرخ سود سپردهها، موجب افزایش برخی انتظارات غیرقانونی شده، تاکید کرد: ما به بخشنامههای بانک مرکزی پایبندیم و زیر بار نرخ سود غیرقانونی نخواهیم رفت.
حجتاله صیدی گفت: مسئله نرخ غیرقانونی سود، سلاحی است که متاسفانه برخی برای وادار کردن بانک صادرات ایران به انجام خطا مورد استفاده قرار میدهند که این بانک در راستای رعایت مقررات، در مقابل آن ایستادگی خواهد کرد و البته رعایت همین موضوع، رمز بهبود منابع و سلامت اعتباری بانک نیز بوده است. صیدی گفت: تلاش داریم با کیفیت بهتر خدمات، سرعت بیشتر و حرفهای عمل کردن در ارائه راه حل برای دغدغههای مالی مشتری، بانک مطلوب برای مردم کشور باشیم. وی همچنین از آماده شدن اپلیکیشن «صاپ» خبر داد و افزود: این اپلیکیشن بر اساس آخرین دستاوردهای بانکداری الکترونیک تهیه و ارائه شده که خدمات نوین و متنوعی را به مشتریان نظام بانکی عرضه خواهد کرد. صیدی ضمن اشاره به این نکته که بانک صادرات ایران در جهت حمایت از صنایع مختلف کشور خود را مسئول میداند و این روند با جدیت در تسریع اعطای تسهیلات دنبال میشود، گفت: با بازنگری در فرآیندها و ساز وکارها از ابتدای سال جاری برای رسیدگی به پروندههای اعتباری در مدت زمان کمتر از یک هفته، توجه ویژهای صورت گرفته و بانک صادرات ایران در کمترین زمان به تمامی تقاضایهای ارسال شده پاسخ مناسب داده است. وی گفت: این بانک همچنان یکی از بانکهای اثرگذار در نظام بانکی کشور است و نقش مهمی دارد. هر جا مشکل پولی و بانکی و اعتباری پیش آمده به داد نظام بانکی رسیده و اکنون ٢٠٠ هزار میلیارد تومان دارایی دارد و بر همین اساس در تحلیلهای موجود، همچنان به عنوان یک بانک امن و قابل اطمینان برای سرمایهگذاری مطرح است و این دستاورد نتیجه زحمات سرمایههای انسانی توانمند با ذهنها و ارادههای بزرگ است. صیدی با یادآوری این نکته که دنیا رقابتی است و انحصار در حال از بین رفتن است، گفت: نظام لیبرال دموکراسی اوایل قرن بیستم تعدیل شده و در نهایت تلفیقی از نظامهای اقتصادی دنیا به عنوان گزینه مطلوبتر برای فعالیت عموم مردم جهان مورد توجه قرار گرفته و در قرن بیست و یکم هیچکس در فضای انحصار کار نمیکند از این رو عرصه رقابت بانکداری باید به عنوان یک مزیت دیده شود و در این راه باید به ابزارهای رقابت مجهز شد.
روح اله خدارحمی:
کارایی زیرساختهای الکترونیکی بانک کشاورزی مطمئن است
زیر ساختهای الکترونیکی خدمات بانکی از ضرورتهای امروز نظام بانکداری کشور است و به گفته روح اله خدارحمی رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی، ایجاد این زیرساختها از گذشته مورد توجه این بانک قرار گرفته و از دو دهه پیش به طور ویژه مورد توجه مدیران بانک کشاورزی بوده است.
مدیرعامل بانک کشاورزی درجلسهای که با حضور «دکترعباس معمارنژاد» معاون امور بانکی و«کیامرز قاسمی زانیانی» عضو هیئت مدیره این بانک که در محل شرکت گسترش فناوریهای نوین برگزار شد، با اعلام مطلب فوق قابلیتها و ظرفیتهای سامانهها و زیرساختهای الکترونیک این بانک را تبیین و تشریح کرد. خدارحمی بانک کشاورزی را جزو ۳ بانک بزرگ کشور که سامانه آنلاین بانکداری الکترونیک را به کار گرفته است معرفی و اعلام کرد: از لحاظ کارایی و جامعیت زیر ساختهای الکترونیکی این بانک بی نظیر و مطمئن است.
مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به وضعیت مناسب تراکنشهای موفق بانک کشاورزی، میزان تراکنشهای ناموفق این بانک را نزدیک به صفر اعلام کرد و افزود: طی ۴ سال گذشته هیچ اختلالی در تراکنشهای بانک کشاورزی ایجاد نشده است و این بانک از نظر تعداد تراکنش در جایگاه چهارم کشور قرار دارد. وی با تأکید بر امنیت، سرعت و دقت زیرساختهای الکترونیکی بانک کشاورزی به سامانههای کاربردی مورد استفاده در این بانک از جمله، مهر گستر، اعتبارات، مبارزه با پولشویی، بازارگاه محصولات کشاورزی، وصول مطالبات و …. اشاره کرد و افزود: نرم افزارها و سخت افزارهای طراحی شده برای ارائه خدمات بانکداری الکترونیک در این بانک ارتقای اساسی یافته اند و برای چند سال آینده از بعد سخت افزاری و نرم افزاری مشکلی نداریم. خدارحمی با تأکید بر ضرورت حل مشکلات با تکیه بر همت و دانش همکاران و یادآوری این نکته که نرم افزار مهرگستر بانک کشاورزی با رعایت استانداردها، بومی سازی شده است افزود: باتوجه به تعداد سامانههای ایجاد شده، بازمهندسی و بازنگری این سامانه ها با هدف کاهش هزینه ها در دستور کار قرار خواهد گرفت. براساس این گزارش دکتر عباس معمارنژاد نیز ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته، اطلاعات موجود در سامانه های الکترونیکی بانک کشاورزی را جزو داراییهای این بانک دانست و افزود: مهمترین اقدام در این بخش استفاده بهینه از این اطلاعات است. وی با تأکید بر ضرورت به روز رسانی اطلاعات مشتریان و بهینه سازی سامانهها تصریح کرد: فعالیتهای این حوزه، نیاز به اصلاح و بهبود دائمی دارد.
لینک کوتاه : https://jomlehonline.ir/?p=41707