
مدیرعامل بانک ملی ایران در جلسه شورای هماهنگی بانکهای استان خوزستان که با حضور مدیران عامل بانکهای سپه، صادرات و پارسیان، معاون اقتصادی استاندار و نیز رئیس اداره امور شعب استان خوزستان برگزار شد، با بیان این که مردم این استان مشقتهای فراوانی را پشت سر گذاشتهاند، گفت: حادثه سیل اخیر نیز مشکلات زیادی […]
مدیرعامل بانک ملی ایران در جلسه شورای هماهنگی بانکهای استان خوزستان که با حضور مدیران عامل بانکهای سپه، صادرات و پارسیان، معاون اقتصادی استاندار و نیز رئیس اداره امور شعب استان خوزستان برگزار شد، با بیان این که مردم این استان مشقتهای فراوانی را پشت سر گذاشتهاند، گفت: حادثه سیل اخیر نیز مشکلات زیادی برای مردم استان به وجود آورد.
حسینزاده افزود: خوشبختانه با مدیریت صحیح، از افزایش خسارات ناشی از سیل جلوگیری شد، اما خوزستان نیازمند توجه و پشتیبانی است و مردم رنج دیده، از مسئولان انتظار حمایت دارند.
مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر این که تلاش شبکه بانکی، نهایت همکاری با مردم آسیب دیده است، اظهار کرد: امهال و پرداخت تسهیلات، یکی از مهمترین اقداماتی است که بانکها میتوانند در این مناطق انجام دهند.
حسینزاده با اشاره به این که شورای هماهنگی بانکهای استان، آمادگی شبکه بانکی برای کمک به بهبود شرایط در مناطق حادثه دیده از سیل را اعلام کرده است، ادامه داد: ما باید کمک کنیم تا اقشار آسیب دیده بتوانند هر چه زودتر به زندگی خود بازگردند و مدیران بانک های منطقه هم باید همه توجه خود را به جبران خسارت ها و حمایت از آسیب دیدگان معطوف کنند.
در دیدار استاندار خوزستان با مدیران عامل بانک ها، دکتر شریعتی ضمن تشکر از حضور مدیران عامل بانک ها در استان خوزستان، وضعیت به وجود آمده در این استان را تشریح کرد و به همت جهادی مردم و مسئولان در جهت جلوگیری از ورود سیل به اهواز و شهرهای دیگر پرداخت و گفت: میزان خسارت های وارده به صنایع این استان بسیار زیاد بوده و از بانک ها انتظار می رود از بخش های آسیب دیده استان حمایت کنند تا سریعتر شرایط به حالت اول برگردد.
حسین زاده در این دیدار از عزم شبکه بانکی بر همکاری و همراهی با دولت و مردم در جهت جبران خسارت ها و بازسازی مناطق آسیب دیده گفت و تاکید کرد، حضور مدیران عامل بانک ها در اهواز به معنای حمایت بانک ها از استان خوزستان است.
سعید طاهری رئیس اداره امور شعب استان خوزستان بانک ملی ایران نیز در این نشست ها، گزارشی از آسیب های وارده به منطقه و اقدامات نظام بانکی به ویژه بانک ملی ایران برای کاهش آسیبها ارائه کرد.
انسداد حساب مشتریان فاقد کد شهاب از اول اردیبهشت
مشتریان بانک مسکن که در زمان افتتاح حساب اطلاعات کامل شناسایی خود را اعلام نکرده یا ناقص اعلام کردهاند، باید به منظور جلوگیری از انسداد حساب اطلاعات خود را تا قبل از اردیبهشت ۹۸ نزد شعب تکمیل کنند.
با توجه به آخرین بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تمام بانکها و موسسات مالی و اعتباری کشور موظف شدهاند ارائه خدمات بانکی به سپردهگذاران را منوط به دریافت شناسه هویت الکترونیکی بانکی (شهاب) کنند. بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، بانکها و موسسات مالی و اعتباری به زودی ناگزیر خواهند بود نسبت به انسداد حساب کسانی که به دلیل نقص در اطلاعات هویتی، کد شهاب برای آنها صادر نشده، اقدام کنند.
از این رو مشتریان بانک مسکن که ممکن است در زمان افتتاح حساب آنها در سالهای گذشته اعلام کامل اطلاعات شناسایی از قبیل شماره ملی، شماره شناسنامه و سایر اطلاعات هویتی و برای اتباع بیگانه کد اختصاصی مربوطه، صورت نگرفته است، اکنون باید در فرصت اندک باقیمانده تا زمان اجرای بخشنامه بانک مرکزی در خصوص انسداد حساب، نسبت به تکمیل اطلاعات هویتی خود نزد شعبی که در آنجا حساب دارند، اقدام کنند.
بر اساس این گزارش، طبق دستورالعمل بانک مرکزی در صورتی که دارندگان حساب در تمام بانکها و موسسات اعتباری در سراسر کشور، اطلاعات مربوط به کد ملی، نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، آدرس منزل، شماره تماس، شغل و … خود را به شعبه محل افتتاح حساب ارائه نکرده و کد شهاب خود را نگرفته باشند، در آینده نزدیک با مسدود شدن حساب خود مواجه میشوند.
کد شهاب، یک کد واحد و اختصاصی به ازای هر یک از دارندگان حساب در سیستم بانکی کشور است که حاوی اطلاعات بانکی فرد سپردهگذار در کل شبکه بانکی است و مشابه کد ملی برای شبکه بانکی محسوب میشود. نقص در اطلاعات در زمان افتتاح حساب سبب میشود مشتریان بانکی از امکان دریافت کد شهاب محروم شده و مشمول اجرای دستور بانک مرکزی در خصوص انسداد حساب شوند.
تمام شعب بانک مسکن در مهلت باقیمانده از فروردین ماه آمادگی دارند نسبت به تکمیل اطلاعات مشتریانی که دچار نقص در اطلاعات شناسایی و هویتی هستند، اقدام کنند تا پیش از فرارسیدن آخرین ضربالاجل اعلامی بانک مرکزی در خصوص انسداد حسابهای مشتریان فاقد کد شهاب، یعنی پیش از آغاز اردیبهشت ۹۸ نسبت به تکمیل اطلاعات مشتریان خود اقدام کنند.