
شرکت صنایع شیر ایران علیرغم آگهی از وضعیت معیشتی مردم، برای تداوم تولید ناگزیر به انجام برنامهها و قیمتهای مصوب تنظیم بازار خواهد بود. در پی اعلام رسمی افزایش قیمت شیر خام مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران اعلام کرد: تمام تلاش خود را معطوف به افزایش کیفیت و کم کردن هزینه های سربار خواهیم […]
شرکت صنایع شیر ایران علیرغم آگهی از وضعیت معیشتی مردم، برای تداوم تولید ناگزیر به انجام برنامهها و قیمتهای مصوب تنظیم بازار خواهد بود.
در پی اعلام رسمی افزایش قیمت شیر خام مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران اعلام کرد: تمام تلاش خود را معطوف به افزایش کیفیت و کم کردن هزینه های سربار خواهیم
نمود.
دکتر حسینی در خصوص استراتژی و برنامههای شرکت صنایع شیر ایران در قبال افزایش قیمتها گفت: با توجه به تصویب افزایش قیمت شیر خام که متأثر از شرایط اقتصادی کشور است . صنایع شیر ایران به دلیل رسالتی که برای خود در حوزه افزایش سرانه مصرف شیر و فرآوردههای لبنی در کشور قائل است؛ تمام تلاش خود را معطوف به افزایش کیفیت و کم کردن هزینههای سربار خواهد نمود تا بتواند قدرت خرید شیر و محصولات لبنی را در سبد مصرف خانوادهها حفظ کند. از این رو متأسفانه برای تداوم تولید ناگزیر به اجرای سیاستها و برنامههای مصوب تنظیم بازار خواهد
بود.
حسینی با تشریح اینکه افزایش قیمتها در سال گذشته متأثر از چه مواردی است، می گوید: در سال گذشته موارد متعددی در افزایش قیمت ها دخیل بوده است. از جمله عرضه نا مناسب مواد پتروشیمی و یا کنترل نکردن قیمت آن و افزایش قیمت کرایههای حمل و نقل؛ البته افزایش قیمت مواد اولیه بسته بندی و قیمت نهادههای دامی نیز تأثیر بسیاری روی تولید داشته و به تبع شاهد افزایش هزینه تمام شده محصولات بودهایم به طوری که سال گذشته قیمت مواد پتروشیمی آزاد شد و همین امر قیمت هارو از ۴ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان بالا برد و مواد بسته بندی نیز با رشد ۳ تا ۷ برابری مواجه شد. البته امسال با افزایش ۳۵ درصدی حقوق کارگران نیز مواجه بودیم که واقعاً بخاطر شرایط اقتصادی که دشمنان برای کشور ایجاد کردند، افزایش حقوق کارگران عزیز برای کنترل معیشت خانواده بزرگ پگاه و دیگر شرکتها ضروری بود. لذا افزایش نسبی قیمت محصولات لبنی برای تداوم چرخه تولید و اشتغال اجتناب ناپذیر خواهد بود که امیدواریم با حمایت های دولت و تلاش هایی که ارکان دولت دارند شاهد توقف روند افزایش قیمت ها در تمام زمینه ها باشیم نا انشاءالله دسترسی مردم به محصولات سودمند از حیث توانمندی برای خرید کماکان فراهم شود.
در پایان این نکته رو باید خاطر نشان کنم که شرکت پگاه به عنوان بزرگترین تولید کننده محصولات لبنی و در چهارچوب مسئولیتهای اجتماعی خود برنامههایی در خصوص حمایت از خانواده های کم برخوردار در مناطق محروم کشور دارد تا با حمایتهای هدفمند، بتواند امکان استفاده از محصولات استراتژیک در حوزه سلامت مانند شیر و لبنیات را در میان اقشار کم توان جامعه بیشتر مورد توجه قرار دهد.