روزنامه جمله در هفتههای گذشته مسائل مربوط به تعیین نرخ حمل کالا براساس تن-گیلومتر را در گفتوگو با رییس سازمان اهداری و حملونقل جادهای مطرح کرد. حالا و در سومين نشست كميته راهبري حملونقل جادهاي بخش كالا بر بررسي و رفع موانع اجراي صحيح پروژه تعيين نرخ حمل كالا بر اساس تن بر كيلومتر تاكيد […]
روزنامه جمله در هفتههای گذشته مسائل مربوط به تعیین نرخ حمل کالا براساس تن-گیلومتر را در گفتوگو با رییس سازمان اهداری و حملونقل جادهای مطرح کرد. حالا و در سومين نشست كميته راهبري حملونقل جادهاي بخش كالا بر بررسي و رفع موانع اجراي صحيح پروژه تعيين نرخ حمل كالا بر اساس تن بر كيلومتر تاكيد شده است. مهران قرباني معاون حملونقل سازمان راهداری و رئيس كميته راهبري حملونقل جادهاي در این نشست با بيان اينكه حملونقل جادهاي يكي از مشاغل بسيار سخت و با مشقت در دنيا به شمار ميرود، افزود: دستيابي به مدل حملونقل مطلوب نياز به مطالعه و بررسي علمي دارد و بخشي از كارها در ميان مدت و بلند مدت به نتيجه ميرسد. وي بررسي شاخص قيمت حمل كالا بر اساس تن بر كيلومتر را ابزاري در جهت كشف قيمت واقعي حمل كالا اعلام كرد و افزود: اگر اين شاخص به درستي تعريف و اجرا شود ، حق راننده در حمل كالا ضايع نمي شود و دستاوردهاي مثبت آن در كل سيستم حمل و نقل تسري مي يابد.
قرباني در مصوبات اين جلسه اعلام كرد: افزايش درصد اعمال نرخ تن –كيلومتر در بارنامه ها صادره ، رصد موانع اجراي صحيح اين پروژه از سوي دفتر حمل و نقل كالا ،ارائه پيشنهاد از سوي تشكل هاي صنفي در خصوص نظارت بر اجراي اين پروژه، ازجمله مهم ترين موارد قابل پيگيري است.
فرامرز مداح عضو هيأت عامل سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي نیز با حضور در اين نشست اظهار داشت:
مسائل و مشكلاتي كه در اجراي پروژه تن بر كيلومتر وجود دارد ابتدا بايد مديريت و حل و فصل شود، سپس به روز رساني و بازنگري در محتوا صورت گيرد. وي افزود: در مورد صنايعي كه ميزان كرايه نسبت به ارزش كالا درصد بالايي دارد مانند صنعت گچ و سيمان بايد به طور ويژه مورد بررسي قرار گيرد.
غلامحسين دغاغله مدير كل دفتر حمل و نقل كالا در اين نشست گزارشي از اقدامات انجام شده طي هفته گذشته بيان كرد و افزود: رفع مشكلات مربوط به سوخت ناوگان فعال در حمل و نقل برون شهري با تخصيص تنخواه به ميزان ۵۰ درصد سقف سهميه عملكردي براي ناوگان باري سنگين بين شهري رفع مشكلات مربوط به سوخت ناوگان فعال در حمل كالاهاي اساسي با احتساب ضريب ۳/۱ به كيلومتر طي شده مسيرهايي كه مبدأ يا مقصد آنها بنادر اصلي است، ازجمله مهم ترين اقداماتي است كه مصوب شده و در حال اجراست.
وي همچنين از اعمال بيش از ۹۰ درصدنرخ تن بر كيلومتر در بارنامه هاي صادره خبر داد و افزود: نرخ هاي تعيين شده در اين پروژه در واقع نرخ كف كرايه حمل است ودرج قيمت بالاتر از نرخ تن بر كيلومتر در بارنامه منعي ندارد.
فرود اضطراری پرواز فرانکفورت-تهران ایران ایر
در فرودگاه ارومیه تکذیب شد
هواپیما هما فرود اضطراری پرواز فرانکفورت-تهران این شرکت در فرودگاه ارومیه را تکذیب و اعلام کرد: فرود این هواپیما برنامهریزی شده و به منظور سوختگیری بوده است.
در پی انتشار شایعه فرود اضطراری پرواز فرانکفورت-تهران هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، روابط عمومی این شرکت، این شایعه را تکذیب کرد. در این اطلاعیه آمده است: هواپیمای ایرباس A۳۱۰ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” با شماره پرواز IR۷۲۰ مطابق برنامه از پیش تنظیم شده در مسیر فرانکفورت به فرودگاه امام خمینی (ره) در فرودگاه ارومیه برای سوختگیری فرود آمده است و پس از اتمام سوختگیری این فرودگاه را به سمت فرودگاه امام خمینی (ره) ترک نموده است. لذا هرگونه فرود اضطراری در فرودگاه ارومیه که در برخی کانالهای تلگرامی انتشار یافته قویا تکذیب میگردد.