دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از افزایش اعتراض‌های مردمی به طرح ترافیک جدید خبر داد و گفت: متاسفانه حوزه حمل و نقل گرفتار پافشاری‌های شخصی و غیرکارشناسی شده است.محمد علی کرونی با اشاره به اعتراض های مردمی درخصوص طرح جدید ترافیکی پایتخت گفت: تصمیمات غیرکارشناسی در معاونت حمل و نقل […]

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از افزایش اعتراض‌های مردمی به طرح ترافیک جدید خبر داد و گفت: متاسفانه حوزه حمل و نقل گرفتار پافشاری‌های شخصی و غیرکارشناسی شده است.محمد علی کرونی با اشاره به اعتراض های مردمی درخصوص طرح جدید ترافیکی پایتخت گفت: تصمیمات غیرکارشناسی در معاونت حمل و نقل بسترساز حجم انبوهی از اعتراضات و شکایات مردمی شده است. نشانه های شکست طرح جدید محدوده کاهش آلودگی هوا از هم اکنون قابل مشاهده است. متاسفانه انبوهی از شکایات مردمی در خصوص مشکلات ناشی از اجرای طرح جایگزین زوج و فرد سابق به کمیسیون واصل شده و علاوه بر ذینفعان صنفی که از طرح ترافیک شکایت داشتند؛ در طرح جدید شهروندان عادی از ترافیک زیاد در معابری که سابقا ترافیک نداشتند ناراضی هستند.
وی ادامه داد: با یک بازدید میدانی افزایش حجم تردد در سطح معابر قابل مشاهده است و عملاً شکست طرح جدید قابل پیش بینی است مگر آنکه برای نجات آن تدابیر جدیدی اتخاذ شود، هرچند شورای شهر و کمیسیون تخصصی حمل و نقل نقشی در روند تصویب جزییات اجرایی آن نداشتند اما به جهت مراجعات مکرر شهروندان قرار است در جلسه ای راهکارهای کاهش اثرات زیانبار آن بررسی شود. البته منوط بر آنکه معاونت حمل و نقل گزارشی موثق و معتبر به کمیسیون ارائه کند.
کرونی با بیان اینکه متاسفانه حوزه حمل و نقل گرفتار پافشاری های شخصی و غیرکارشناسی در موضوعاتی شده که فقط راهکارهای کارشناسی و فنی را می طلبد گفت: کافیست نگاهی به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوا در تیرماه سال ۹۷ و حتی سال های قبل تر بیندازید و با تیرماه سال جاری مقایسه کنید، حال چطور مدعی کاهش آلودگی هوا و اثرگذاری طرح ترافیک و طرح جدید محدوده زوج و فرد می شونددبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: بهتر است به جای بازی با آمار، در یک فضای کارشناسی و تعاملی به دنبال تحقق ظرفیت واقعی جابجایی و تکمیل زیرساخت های حمل و نقل شهری باشند و به موازات آن سایر مولفه ها اعم از طرح های محدودیت تردد، دوچرخه و … را دنبال کند.

راه اندازی اولین کارگزاری صندوق روستاییان از سوی بانوی معلول

اولین کارگزاری بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر با مدیریت بانویی از جامعه معلولین کشور راه اندازی شد.
براساس این گزارش، عاطفه عارقی مقدم متولد ۱۳۷۵ از مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور بوده که امروز به لطف رویکرد فراگیری مدیریتی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یکی از صندوق‌های زیر مجموعه این وزارتخانه در مقام مدیر کارگزاری بیمه‌ای فعالیت خود را آغاز کرده است.
لازم به ذکر است ایشان همکاری خود را با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۹۴ و به عنوان کارشناس آغاز کرده است.توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ایشان در کنار پشتیبانی و تشویق صندوق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر موجب تأسیس کارگزاری مستقل از سوی ایشان شده است.این کارگزاری با ۸۳۲ نفر بیمه شده در حال حاضر ۱۳ روستای بخش مرکز بیرجند را تحت پوشش قرار دارد.

صدور مجوز یک ساختمان بلندمرتبه درمنطقه۲۲

سخنگوی شورای شهر تهران نسبت به صدور پروانه ساختمان بلندمرتبه ای در منطقه ۲۲ تذکر داد.
علی اعطا با اشاره به صدور پروانه ساختمانی بلندمرتبه در حریم دریاچه خلیج فارس در زمانی که بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی هر گونه ساخت بلندمرتبه ممنوع بود، اشاره کرد و گفت: این مجوز در سال‌های ۹۵ تا ۹۶ صادر شده است.
اعطا در خصوص جزئیات این پروانه ساخت گفت: دریاچه خلیج فارس یکی از جاذبه‌های گردشگری منطقه ۲۲ است که با ساخت و سازهای بی رویه و بی ضابطه و بلندمرتبه صدمات جدی به دید و منظر این دریاچه زده است. در تاریخ ۵ بهمن ۹۵ و ۱۱ مرداد ۹۶ اقدام به صدور پروانه ساختمان و تغییر نقشه کلی در ضلع شمال شرق شهدای خلیج فارس شده است و مجتمع تجاری- اداری با ۳۱ طبقه (۲۱ طبقه روی همکف، ۹ طبقه زیر زمین) در زمانی که بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی صدور مجوز بلندمرتبه سازی (ساختمان بالای ۱۲ طبقه) ممنوع بوده، برخلاف مصوبه شورای عالی شهرسازی که در تاریخ ۲۸ مهر ۹۳ صادر شده، ساخته شده است. شهرداری تهران این پروانه را به قراردادی در تاریخ ۲۲ خرداد ۹۲ ارجاع داده است که بر اساس آن قرارداد، این ملک بیش از ۷ هزار مترمربع زمین خود را به شهرداری داده و برای باقی زمین مجوز ساخت گرفته است.
وی تأکید کرد: پروانه ساختمانی با تراکم ۱۰۶۵ درصدی در بهمن سال ۹۵ صادر شده و در شورای معماری مناطق نیز این موضوع به تصویب رسیده، بدون در نظر گرفتن ضوابط بلندمرتبه سازی و طرح تفصیلی که حداکثر تراکم مجاز در این زمین را ۷۵۰ درصد تشخیص داده است، یعنی ۳۱۵ درصد اضافه بر تراکم مجاز.