مدیر منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: کریدور جدید با محور ترانزیتی امیرآباد – دوغارون – چابهار شکل می گیرد. سیاوش رضوانی در نشست خبری با اشاره به شکل گیری کریدور جدید بنادر امیرآباد – دوغارون- چابهار، گفت: برای افزایش قدرت ترانزیتی ایران در منطقه ؛ کریدور جدید با محور ترانزیتی امیرآباد -دوغارون – چابهار شکل […]

مدیر منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: کریدور جدید با محور ترانزیتی امیرآباد – دوغارون – چابهار شکل می گیرد.
سیاوش رضوانی در نشست خبری با اشاره به شکل گیری کریدور جدید بنادر امیرآباد – دوغارون- چابهار، گفت: برای افزایش قدرت ترانزیتی ایران در منطقه ؛ کریدور جدید با محور ترانزیتی امیرآباد -دوغارون – چابهار شکل می گیرد و هم اکنون تفاهمنامه بین بنادر کشورهای ایران و افغانستان با حضور تاجران هندی امضاء شده است و در آینده ای نزدیک اجرایی می شود.
وی افزود: هند و افغانستان برای تجارت با کشورهای شمالی حاشیه خزر و ترانزیت از بندر امیر آباد علاقه‌مند هستند.
رضوانی اظهار داشت: بندر امیرآباد فرصتی جهت تامین نیازمندی‌های اقتصادی کشور از طریق حمل و نقل دریایی است که تلاش داریم در این زمینه اقدامات صادرات و واردات را تقویت کنیم. یکی از فعالیت ها لجستیک چند وجهی در زمینه جابجایی کالا و افزایش امکانات بندری است.
رضوانی در زمینه میزان سرمایه‌گذاری در بندر امیرآباد گفت: ۲۳ مورد شرکت در بندر امیرآباد با ۶۹۰ میلیارد تومان بهره برداری شد و ۱۳ مورد نیز با سرمایه‌گذاری ۶۷۰ میلیارد تومان در حال ساخت است.
وی ادامه داد: سال گذشته سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا در بندر امیر آباد تخلیه و بارگیری شد که ظرفیت اسمی بندر هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن است.
وی گفت: اسکله رورو برای ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر دارای اهمیت زیادی است که به شبکه ریلی سراسری متصل بوده و دارای یک اسکله روروی کامیونی است و اکنون اسکله رورو ریلی ۹۲ درصد پیشرفت دارد و۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اصلاحات اسکله صورت گرفت.