رويداد کارآفريني ويتا؛ گامي در راستاي استفاده از هوش مصنوعي به منظور بهينه سازي و پردازش داده‌هاي سازمان اسناد و کتابخانه ملي رويداد کارآفريني ويتا با همکاري شتاب دهنده نوين‌تک به منظور استفاده از هوش مصنوعي و داده براي رفع چالش‌هاي سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران برگزار شد. رويداد کارآفريني ويتا با همکاري شتاب […]

رويداد کارآفريني ويتا؛ گامي در راستاي استفاده از هوش مصنوعي به منظور بهينه سازي و پردازش داده‌هاي سازمان اسناد و کتابخانه ملي رويداد کارآفريني ويتا با همکاري شتاب دهنده نوين‌تک به منظور استفاده از هوش مصنوعي و داده براي رفع چالش‌هاي سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران برگزار شد.
رويداد کارآفريني ويتا با همکاري شتاب دهنده نوين‌تک، سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران و ساير نهادها به مدت يک ماه از چهاردهم تيرماه تا چهاردهم مرداد ماه به منظور رفع و بهينه سازي فرآيندهاي سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران با استفاده از هوش مصنوعي و داده برگزار شد.
بر اين اساس سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران اين فرصت را براي متخصصان هوش مصنوعي فراهم آورد تا بتوانند در حوزه‌هايي از جمله بهينه سازي چالش‌هاي مربوط به فرآيندهاي کتابخانه با استفاده از نوآوري، ارائه سرويس‌ها و خدمات در راستاي تکميل و گسترش زنجيره ارزش صنعت کتابخانه و استفاده از فرصت‌هايي که به واسطه حجم و نوع اطلاعات موجود در سازمان مي‌تواند در اختيار متخصصين قرار گيرد، طرح‌هاي خود را ارائه دهند.
شايان ذکر است از ميان ۸۸ طرح دريافت شده بر اساس داوري سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران، شتاب دهنده نوين‌تک و مرکز نوآوري دانشکده برق و کامپيوتر دانشگاه تهران، ۴۰ طرح برگزيده شدند و فرآيند توسعه کسب و کار خود را در طي رويداد آغاز کردند که از ميان آن‌ها مي‌توان به پروژه‌هاي بهبود بستر فعاليت پردازش زبان طبيعي براي زبان فارسي، انجام کارهاي پژوهشي به منظور قابل فهم کردن متن براي ماشين و ارائه طرح‌هاي خلاقانه در راستاي تبديل عکس به متن اشاره کرد.
همچنين انواع طرح‌هاي خلاقانه در راستاي تبديل عکس به متن، استخراج فرا داده از اسناد و متون، بازشناسي متون قديمي و اسناد دست‌نويس، پردازش، بهبود و يا شناسايي عکس‌ها از ديگر طرح‌هاي پذيرفته شده‌اي بودند که فرآيند کاري خود را آغاز کردند.
شايان ذکر است در طول رويداد تجهيزات جانبي از جمله فضاي کار اشتراکي، زيرساخت‌هايي نظير اينترنت و سرور و داده‌هاي مورد نياز به تيم‌ها اختصاص داده شد و ۲۵ ساعت کارگاه‌ آموزشي به صورت موازي از طرف شتاب دهنده نوين‌تک، سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران و مرکز نوآوري دانشکده برق و کامپيوتر دانشگاه تهران برگزار شد و تيم‌ها فرآيند طولاني تبديل يک ايده به کسب و کاري واقعي را آغاز نمودند.

 

اولويت ارائه تسهيلات درنظر داشتن اهليت و صلاحيت مشتريان است

مديرعامل بانك صنعت و معدن ضمن تاکید بر این نکته که مهمترين اصل در بررسي طرح‌هاي تسهيلاتي شناسايي اهليت و صلاحيت متقاضيان می باشد افزود: لازم است پيش از بررسي گزارش توجيهي طرح‌ها توان مالي، سطح دانش، تجربه و صداقت متقاضي در ارائه مدارك و همچنين دسترسی به شبكه تأمين و توزيع ملاك عمل قرار گيرد.
حسين مهري اظهار داشت: با رعايت الزمات حاكميت شركتي و تشكيل كميته‌هاي ذيربط مي‌توان در دستيابي به اهداف بانك بيش از پيش توفيق داشته باشيم.
دكترمهري ضمن آسيب‌شناسي فعاليت‌هاي مرتبط با مديريت ريسك‌، بيان داشت دقت نظر در پذيرش و ارزيابي طرح‌ها سبب بازگشت سرمايه بانك پس از اخذ تسهيلات مي‌شود‌. وي افزود: اگر در ابتدا توان مالي و اهليت و صلاحيت مشتري به درستي سنجيده شود‌، از افزايش حجم مطالبات معوق و مشكوك الوصول بانك تا حد زيادي كاسته مي‌شود‌.
مدیر عامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: به منظور انتقال دانش كارشناسي و تجارب در خصوص نحوه وصول مطالبات بايد به آموزش كاركنان توجه ويژه‌اي داشته باشيم‌. دكتر مهري همچنين استاندارد سازي امور، وحدت رويه و عدم برخورد سليقه‌اي را لازمه عملكرد مؤثر مديران شعب برشمرد و افزود: لازم است با آموزش و توانمندسازي كارشناسان مستقر در شعب آمادگي خود را جهت ارائه مشاوره‌هاي تخصصي به مشتريان ارتقاء دهيم و كنترل و نظارت بیشتری داشته باشیم. وی تصريح كرد: مي‌بايست با كمك يكديگر و رعايت اصول سلامت، صداقت و سرعت همراه با دقت هرچه سريعتر مشكلات موجود را رفع كنيم و دربحث كنترل داخلي نيز بيش از پيش جدي باشيم .
وي در پايان به استقرار بانكداري باز و بانكداري شركتي تأكيد نمود و از مديران شعب خواست با همفكري و همدلي تمام تلاش خود را در جهت كمك به صنعتگران و معدنكاران در اين شرايط حساس اقتصادي به كار گيرند .
حسين عسكري عضو هيات مديره بانك نيز بيان داشت: طي سالهاي گذشته سير صعودي مطالبات معوق چالش جديدي در بانكها ايجاد كرده است به گونه‌اي كه امروزه سلامت بانك‌هاي كشور در معرض خطر قرار گرفته است . وي يادآور شد: امروزه اختصاص زمان كافي براي برگزاري جلسات و مذاكره مستقيم با مشتري جهت شناخت كافي از آنها ضرورتي اجتناب ناپذير مي‌باشد و جهت نيل به اين هدف كارشناسان شعب در اين زمينه مي‌توانند با استفاده از تجارب خود گزارش‌هاي مناسبي براي تصميم‌گيرندگان در اركان اعتباري بانك ارائه نمايند.