مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: باید فرهنگ سازی مناسبي در امر قرض‌الحسنه صورت بگيرد و مردم براي پرداخت و دريافت قرض‌الحسنه ترغيب شوند. مرتضی اکبري بيان داشت: تبليغ مناسبي در امر قرض‌الحسنه انجام نشده است؛ مردم با شرايط موجود اعتماد مناسبي به بانک‌ها ندارند؛ ولي بايد امر قرض الحسنه در بانک‌ها معرفي شود تا […]

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: باید فرهنگ سازی مناسبي در امر قرض‌الحسنه صورت بگيرد و مردم براي پرداخت و دريافت قرض‌الحسنه ترغيب شوند.
مرتضی اکبري بيان داشت: تبليغ مناسبي در امر قرض‌الحسنه انجام نشده است؛ مردم با شرايط موجود اعتماد مناسبي به بانک‌ها ندارند؛ ولي بايد امر قرض الحسنه در بانک‌ها معرفي شود تا مردم بتوانند استفاده كنند.
وی اضافه کرد: باید فرهنگ سازی مناسبی در امر قرض‌الحسنه صورت بگيرد و مردم براي پرداخت و دريافت قرض‌الحسنه ترغيب شوند؛ تمام اقدامات در بانک قرض‌الحسنه مهر ايران بر اساس قرض‌الحسنه است و تنها همين يک نوع خدمت ارائه مي‌شود و اين بانک به دنبال بنگاه‌داري نيست، خدمات در بانك قرض‌الحسنه مهر ايران متفاوت است و بايد اين بانك به عنوان ابزار ارائه قرض‌الحسنه معرفي شود.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیان کرد: در حال حاضر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۷ميليون مشتري دارد که از اين تعداد حدود ۵ميليون و ۳۰۰هزار نفر تاكنون از وام‌هاي اين بانك بهره‌منده شده‌اند؛ بر همين اساس در سال گذشته بيش از ۱ميليون و ۲۰۰هزار فقره وام با اعتباري بالغ بر ۱۳هزار ميليارد تومان به مردم پرداخت شد.
وی افزود: در سال جاری نیز رویه اعطا وام قرض‌الحسنه ادامه خواهد داشت و با توجه به منابع، پيش‌بيني مي‌شود که بين ۱ميليون و ۵۰۰هزار تا ۱ميليون و ۸۰۰هزار فقره وام با مبلغ متوسط ۱۰تا ۱۲ميليون تومان اعطا شود؛ همچنين کامزد دريافتي نيز با توجه به شرايط متقاضي و مبلغ وام بين صفر تا ۴درصد خواهد بود و مدت بازپرداخت نيز بين ۶ماه تا ۶۰ماه است.
اکبری عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها در تلاش هستیم تا وام‌ها بيشتر بابت اشتغال‌هاي خانگي پرداخت شود، زيرا صاحبان مشاغل خانگي قادر به پرداخت سودهاي ۱۸تا ۲۰درصد نيستند و وام قرض‌‌الحسنه بهترين گزينه براي آن‌ها است و بر همين اساس با کميته امداد امام خميني (ره) و بنياد برکت جهت ايجاد اشتغال براي زنان سرپرست خانوار و اعطاي وام قرض الحسنه به آن‌ها قراردادهايي امضا شده است.
وی ادامه داد: بانک قرض الحسنه مهر ایران، اولین و بزرگترین بانک قرض الحسنه کشور است و بر همين اساس نياز است که اين بانك به عنوان ابزاري براي ارائه وام قرض الحسنه به مردم معرفي شود و در اين راستا حوزه‌هاي علميه جهت معرفي امر حسنه قرض الحسنه، نقش بسيار مهمي دارند.

 

عضو هیات مدیره بانک کشاورزی تشریح کرد:
تلاش مضاعف کارکنان در حمایت از فعالان بخش کشاورزی، از مزرعه تا سفره

فرهاد فنودی عضو هیات مدیره بانک کشاورزی رویکرد مدیریت عالی بانک کشاورزی را توجه بیشتر به استان‌های کمتر توسعه یافته برای کم کردن فاصله طبقاتی و فراهم آوردن زیرساخت و بستر مناسب برای ایجاد فرصت‌های برابر در تولید و عرضه محصولات کشاورزی و دامی از مزرعه تا سفره دانست.
فنودی با بیان این مطلب افزود: در این راستا به این گونه استان‌ها اجازه داده شده است که نسبت به تعادل منابع و مصارف، در پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی و زیربخش‌های مرتبط با آن از قبیل صنایع غذایی تبدیلی و تکمیلی وضعیت ویژه‌ای داشته باشند.
فنودی در ادامه اظهار داشت: فراهم آوردن امکانات اعتباری برای زندگی بهتر با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته و محروم کشور، اجرای برنامه‌های حمایتی توان افزایی زنان سرپرست خانوار، ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، حمایت همه جانبه از طرح های توسعه اشتغال روستائیان و عشایر مناطق محروم و مرزی، گسترش زنجیره‌های تولید و ایجاد اشتغال، اجرای طرح‌های تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی به منظور افزایش بهره وری و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، حمایت از اجرای طرح های استحلال و انتقال آب با لوله و احداث کانال های مدرن آبیاری، اصلاح، جایگزینی و نوسازی باغات فرسوده، حمایت از طرح های تولید گلخانه، ماهی در دریا، مکانیزاسیون کشاورزی، حمایت از ایجاد شبکه‌های حمل و نقل و نگهداری محصولات کشاورزی و دامی به منظور استانداردسازی، بسته بندی و … از جمله اهداف و سیاست‌های راهبردی عملیاتی توسعه پایدار اقتصادی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور به شمار می‌آید.
وی تأکید کرد: از جمله مزیت‌های استان سیستان و بلوچستان دسترسی به دریا و امکان تولید پروتئین دریایی در قالب طرح های پرورش ماهی و میگو و نیز طرح های فرآوری ماهی و تکمیل زنجیره ارزش پروتئین دریایی است و بانک کشاورزی علاوه بر حمایت مالی و کارشناسی در مرحله احداث این گونه طرح‌ها خود را نسبت به حمایت همه جانبه از کارآفرینان بخش کشاورزی، پس از راه اندازی واحد های تولیدی نیز متعهد می داند.
وی خاطرنشان کرد: بیمه کشاورزی نقطه اتکا و اطمینان برای کشاورزان و دامداران و صنایع وابسته به بخش کشاورزی است و نیز در توسعه کشاورزی نقش به سزائی دارد. این در حالی است که اثرات اجتماعی و اقتصادی بیمه کشاورزی شامل افزایش اعتماد کشاورزان، کمک به امنیت غذایی و تقسیم ریسک در بین تمام سطوح بخش تولید است.