مدیرعامل بانک ملی ایران دراین همایش گفت: با وجود اعمال تحریمهای ظالمانه علیه کشورمان، عملکرد ارزی و بین الملل بانک ملی ایران در نظام بانکی کشور درخشان بوده است. دکتر محمد رضا حسینزاده با بیان این که شعب خارج از کشور این بانک به طور جدی در حال فعالیت هستند، ادامه داد: همه فعالان اقتصادی […]
مدیرعامل بانک ملی ایران دراین همایش گفت: با وجود اعمال تحریمهای ظالمانه علیه کشورمان، عملکرد ارزی و بین الملل بانک ملی ایران در نظام بانکی کشور درخشان بوده است.
دکتر محمد رضا حسینزاده با بیان این که شعب خارج از کشور این بانک به طور جدی در حال فعالیت هستند، ادامه داد: همه فعالان اقتصادی میتوانند از این خدمات استفاده کنند.
وی در ادامه به اهداف تازه تدوین شده برای بانک ملی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: کسب درآمد از محل کارمزد و جذب منابع ارزان قیمت به همراه کاهش هزینه سود پرداختی باید در دستور کار همه واحدها باشد، به طوری که در نهایت به کاهش قیمت تمام شده پول منتهی شده و از این طریق بتوان تسهیلات بیشتری در اختیار فعالان اقتصادی قرار داد.
حسین زاده مشتری مداری را یکی از الزامات مهم بانکداری دانست و خاطرنشان کرد: نباید هیچ مشتری ناراضی از شعبه خارج شود، بنابراین روسای ادارات امور شعب و روسای شعب باید بر این موضوع به طور جدی نظارت کنند.
مدیرعامل بانک ملی به تحول رخ داده در این بانک با توسعه و معرفی محصولات به روز و جدید اشاره کرد و گفت: خوشبختانه گستره این خدمات در حال توسعه یافتن است و به زودی محصولات تازهای نیز معرفی خواهد شد، اما مهمتر از تولید این محصولات، معرفی آنها به مشتریان به ویژه مشتریان بزرگ و سازمانی است.
او با تاکید بر این که نظام بانکداری به سمت دیجیتالی شدن در حال حرکت است، ادامه داد: خواسته وزارت امور اقتصادی و دارایی از ما نیز پیشگام بودن در این حوزه است؛ ضمن این که بانکداری دیجیتال، هزینههای بانکداری را نیز به شدت کاهش میدهد.
حسینزاده تحت وب شدن شعب بانک ملی ایران را انقلابی در این بانک خواند و گفت: طبیعی است که پیادهسازی یک سیستم جدید در گستره ۳۵۰۰ شعبه با بیش از ۱۵ هزار کاربر، ممکن است اشکالاتی نیز داشته باشد، اما هیچ چیز نباید مانع ازخدمت رسانی درست و سریع به مشتری شود.
مدیرعامل بانک ملی ایران ادغام شعب در مکانهای ممکن و آزادسازی منابع حبس شده را لازم و اساسی خواند و اظهار کرد: کارهای زیربنایی بسیار خوبی در بانک انجام شده که یکی پس از دیگری رونمایی میشود و آثار آن هم در ظاهر بانک و هم در صورتهای مالی نمایان خواهد شد.
برات کریمی عضو هیات مدیره بانک با تاکید بر این که بانک، یک بنگاه اقتصادی است و باید به سود و زیان خود به صورت ویژه توجه کند، ادامه داد: تصمیم گیری های ما باید به گونه ای باشد که همزمان با حفظ منافع بانک، نیازهای مشتریان نیز پاسخ داده شود.
وی با اشاره به اینکه باید هزینه های بانک کاهش یابد تا امکان خدمت رسانی بیشتر به مخاطبان فراهم شود، اظهار کرد: باید جذب سپرده های گران قیمت کاهش و در ازای آن خدمات جذاب مانند صدور ضمانتنامه و ال سی جایگزین شود تا با این روش قیمت تمام شده پول کاهش یابد.
منابع ارزان قیمت، نیاز اساسی بانک
دیگر عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز با بیان این که درآمدهای مشاع، حجم قابل توجهی از منابع بانک را به خود اختصاص داده اند، گفت: شرایط کنونی باید به نفع درآمدهای غیرمشاع و کارمزدی تغییر کند.
محمود شایان به لزوم مدیریت دارایی و بدهی در بانک اشاره و خاطر نشان کرد: ایجاد تعهد و پرداخت تسهیلات باید در بانک متعادل باشند، به طوری که هزینه زیادی به بانک تحمیل نشود.
معاون اعتباری و نظارت بر مصارف بانک افزایش منابع ارزان قیمت را از نیازهای اساسی بانک خواند و افزود: خوشبختانه پس از راه اندازی سیستم جامع حسابداری و پیاده سازی آن در همه واحدها، اکنون سیستم جامع تسهیلات هم در حال طراحی است که می تواند شرایط مطلوب تری در بانک ایجاد کند.
همچنین معاون مالی و دیگر عضو هیات مدیره بانک ملی ایران هم به تدوین شاخص های استراتژیک برای واحدهای مختلف بانک اشاره کرد و گفت: خوشبختانه نقشه راه همه کارکنان بانک مشخص است و همه باید به سمت دستیابی به آن اهداف حرکت کنیم.
ناصر شاهباز با بیان این که بانک ملی ایران برنامه افزایش سرمایه را در پیش دارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بانک ملی ایران در بازار بین بانکی عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته از این محل درآمد خوبی حاصل کند.