قانونگذاران آمریکایی در حال پیگیری مسائل ایمنی تازه یافت شده در دو جت بویینگ ۷۳۷ مکس و ۷۸۷ دریملاینر هستند و عملکرد مدیران سازمان فدرال هوانوردی آمریکا که از توضیحات بویینگ درباره ایمنی این هواپیماها دفاع کردند را زیر سوال بردند. بعد از جلسات استماع مجلس نمایندگان آمریکا درباره سوانح بویینگ ۷۳۷ مکس که به […]
قانونگذاران آمریکایی در حال پیگیری مسائل ایمنی تازه یافت شده در دو جت بویینگ ۷۳۷ مکس و ۷۸۷ دریملاینر هستند و عملکرد مدیران سازمان فدرال هوانوردی آمریکا که از توضیحات بویینگ درباره ایمنی این هواپیماها دفاع کردند را زیر سوال بردند.
بعد از جلسات استماع مجلس نمایندگان آمریکا درباره سوانح بویینگ ۷۳۷ مکس که به مرگ ۳۴۶ مسافر در اندونزی و اتیوپی منجر شد، فاش شد که مدیران سازمان فدرال هوانوردی ایالات متحده آمریکا (FAA) گزارشهای کارشناسان فنی این سازمان مبنی بر وجود «ایرادات بالقوه فاجعهبار» درباره ایمنی این هواپیما را به دنبال اعتراض شرکت بویینگ، رد کردهاند. این مساله استقلال سازمان مرجع در هوانوردی آمریکا را زیر سوال برده است.
به گزارش آرکانزاس آنلاین، این کارشناسان همچنین در مورد تغییر در طراحی هواپیمای بویینگ ۷۸۷ دریملاینر هشدار داده بودند. تغییری که حذف یک قطعه مسی در لبه حمله بالهای این هواپیما را، که به منظور حفاظت در مقابل رعد و برق پیشبینی شده بود، نتیجه داده است. هواپیمایی مانند ۷۸۷ که بدنه آن به جای فلز، از کامپوزیت کربن ساخته شده است، میتواند در مقابل رعد. برق بسیار آسیبپذیر باشد. در ماه فوریه سال جاری، آژانس فدرال هوانوردی با حذف این قطعه از بال هواپیما مخالفت کرد، اما پنج روز بعد، یک مقام شرکت بویینگ در یک جلسه از مذاکره با «علی بهرامی»، معاون ایمنی هوانوردی آژانس فدرال هوانوردی برای پذیرش این تغییر از سوی این نهاد خبر داده و دو روز بعد از این جلسه نیز، FAA با تغییرات مورد نظر شرکت بویینگ موافقت کرده است. بهرامی اکنون به خاطر ارتباط نزدیکش با شرکت تولیدکننده هواپیما، مورد انتقاد قرار گرفته است.
اکنون مجلس نمایندگان آمریکا، در نامهای به به «استپان دیکسون»، رییس سازمان فدرال هوانوردی ایالات متحده آمریکا، با اعتراض نسبت به گزارشهای منتشر شده درباره نقصان نظارت این نهاد، خواهان آن شده است که FAA درباره عدم تاثیر این مشکل بر ایمنی هوانوردی در ایالات متحده آمریکا اطمینان حاصل کند.