رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه یکی از مشکلات ما بحث امداد رسانی جادهای است، گفت: چند سازمان یک ماموریت دارند و همه سر صحنه حادثه میآیند، اما آنجا ماشین آتش نشانی وجود ندارد و ماشین می سوزد و هموطنان هم در آن می سوزند. اسماعیل نجار گفت: در رابطه با حوادث […]
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه یکی از مشکلات ما بحث امداد رسانی جادهای است، گفت: چند سازمان یک ماموریت دارند و همه سر صحنه حادثه میآیند، اما آنجا ماشین آتش نشانی وجود ندارد و ماشین می سوزد و هموطنان هم در آن می سوزند.
اسماعیل نجار گفت: در رابطه با حوادث تهران باید این را بگوییم که اگر در این شهر یک زلزله هفت ریشتر به بالا بیاید حتما دو میلیون نفر تحت تاثیر مستقیم این حادثه قرار خواهند گرفت.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: این در حالی است که هشت میلیون نفر باقی مانده قطعا و یقیقنا تحت تاثیر غیرمستقیم قرار خواهند گرفت. وی با بیان اینکه رفتارهای ما در حوزه ترافیک رفتارهای خوبی نیست، گفت: برای مثال زلزله ملارد را نگاه کنید که چه اتفاقی افتاد. همه به سمت ماشینهایمان رفته و به خیابانها آمدیم.
نجار ادامه داد: حالا تصور کنید ریزش ناشی از زلزله داشته باشیم و ترافیک هم به آن اضافه شود دیگر امداد رسانی حتما ممکن نخواهد بود مگر اینکه از امداد هوایی استفاده کنیم. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تلاش می کنیم باند دوشان تپه در خیابان دماوند و باند قلعه مرغی هر دو حفظ شوند و به پد بالگرد اورژانس هوایی اختصاص پیدا کند تا بتوان در زمان وقوع حادثه کار جدی انجام داد. وی ادامه داد: اخیرا با دستور رییس جمهور با هوانیرو دیداری داشتیم و درخصوص امدادرسانی به مردم در زمان بروز حوادث و بحران به تفاهماتی در این حوزه رسیدیم. کولیوند با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات ما بحث امداد رسانی جادهای است، گفت: چند سازمان یک ماموریت دارند و همه سر صحنه حادثه میآیند اما آنجا ماشین آتش نشانی وجود ندارد و ماشین می سوزد و هموطنان هم در آن می سوزند. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات ما این است که در حوادث جادهای و آتش سوزی خودروها تعداد جان باخته به جا میماند؛ در حالی که نه اورژانس و نه هلال احمر حاضر نیستند با آمبولانسهای خود جان باختگان را جا به جا کنند. باید برای این دو مشکل یعنی حمل متوفیان در جادهها و وجود ماشین آتش نشانی فکری کرد تا این مشکلات هم برطرف شود.
بدهی تامین اجتماعی بابت بیمه تکمیلی تسویه شده است
مدیرعامل بیمه آتیه سازان حافظ با اشاره به اینکه تامین اجتماعی برای بیمه تکمیلی بازنشستگان بدهی ندارد، گفت: تعداد شعب بیمه آتیه سازان برای استفاده بازنشستگان در صورت نیاز افزایش پیدا میکند. مهدی ریاحی فر در مورد بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: در قرار داد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی به طور متوسط سقف تعهدات درمانی بیمه شدگان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و تعهدات بیماران خاص نیز ۳۳ درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بازنشسته به همراه اعضای خانوادههایشان تحت پوشش بیمه تکمیل درمان هستند گفت: علاوه بر این تعداد هر فرد بازنشسته جدید که به ما معرفی شود نیز میتواند از خدمات درمانی مراکز طرف قرار داد بهره مند شود.
مدیرعامل بیمه آتیه سازان حافظ افزود: بیمه شدگان تأمین اجتماعی ۳ ماه از ابتدای قرار داد که آذرماه بود فرصت دارند تا برای اضافه کردن اعضای خانواده و یا انصراف از بیمه تکمیلی اقدام و به کانونهای بازنشستگی مراجعه کنند. وی در مورد بدهی سازمان تأمین اجتماعی برای بیمه تکمیلی بازنشستگان گفت: سال گذشته تأمین اجتماعی بابت استفاده بازنشستگان از خدمات درمانی حدود ۱۰۰ میلیون به ما بدهی داشت که این بدهی را تسویه کرد و در حال حاضر بدهی به ما ندارد.
ریاحی فر همچنین در مورد کمبود شعب بیمه آتیه سازان نیز اظهار داشت: بیمه آتیه سازان در شهرهای مختلف کشور نمایندگیهای زیادی دارد و هر جا که احساس شود به شعب بیشتری نیاز است در صورت امکان شعبه جدیدی اضافه میشود.
استقرار گشت ویژه برای شناسایی تاکسیهای فاقد پروانه هوشمند
معاون نظارت سازمان تاکسیرانی شهر تهران از استقرار گشت های سازمان برای شناسایی و برخورد با تاکسی های فاقد پروانه هوشمند تاکسیرانی در پایتخت خبر داد.
امیر هنجن با بیان اینکه داشتن پروانه فعالیت یکی از الزامات تاکسیرانان است؛ گفت: بانک اطلاعاتی از تاکسیرانانی که فاقد پروانه تاکسیرانی معتبر هستند، تشکیل شده است و طرح شناسایی و برخورد با تاکسی های فاقد پروانه تاکسیرانی به منظور ساماندهی و قانونمندی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران به اجرا درآمده که فاز عملیاتی این طرح آغاز شده است. وی با بیان اینکه تیم های نظارت میدانی در مسیرهای پرتردد تاکسی های فاقد پروانه تاکسیرانی مستقر می شوند تا تاکسی های فاقد پروانه را شناسایی کنند افزود: در این بررسی میدانی، تاکسیرانان فاقد پروانه تاکسیرانی با راهنمایی تیم های نظارتی، فرآیند تمدید و یا صدور پروانه تاکسیرانی برای تاکسیرانان آغاز می شود و از تردد تاکسیرانان فاقد مدارک مالکیت خودرو جلوگیری و به پارکینگ هدایت می شوند.