مانع زدایی از طرح‌های حوزه‌های فنی و زیربنایی ناوگان و تامین سرمایه راه‌آهن
مانع زدایی از طرح‌های حوزه‌های فنی و زیربنایی ناوگان و تامین سرمایه راه‌آهن

سی و چهارمین رویداد سه شنبه های ریلی با طعم فناوری با رویکرد مانع زدایی از طرح های فناورانه در مرکز جهادی پیشرفت راه آهن برگزار شد. ۱۶ شهریور، سی و چهارمین رویداد سه شنبه‌های ریلی با طعم فناوری، با حضور معاونین فنی و زیربنایی و تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل و مدیرکل […]

سی و چهارمین رویداد سه شنبه های ریلی با طعم فناوری با رویکرد مانع زدایی از طرح های فناورانه در مرکز جهادی پیشرفت راه آهن برگزار شد. ۱۶ شهریور، سی و چهارمین رویداد سه شنبه‌های ریلی با طعم فناوری، با حضور معاونین فنی و زیربنایی و تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل و مدیرکل مرکز توسعه، آموزش و فناوری و نیز مدیران حوزه معاونت ناوگان و مدیرکل راه آهن جنوب شرق برگزار شد.
از موضوعات اولویت دار مطرح شده در جلسه مانع زدایی می توان به طرح‌های حوزه معاونت فنی و زیربنایی از جمله نصب سامانه هشداردهنده چند منظوره بر روی لکوموتیو، سامانه مانع یاب بر روی لکوموتیو و حمایت از پروژه‌های علائمی بر مبنای سرمایه گذاری بخش خصوصی اشاره کرد.
همچنین در این جلسه، مانع زدایی در خصوص طرح‌های اولویت دار حوزه ناوگان، از جمله طرح ترمیم و بازسازی فلزات با استفاده از روش متالاک، سامانه هوشمند سوختگیری و بومی سازی توربو شارژ ABB مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
گفتنی است؛ در این نشست همکاران مرکز جهادی پیشرفت، اداره کل سیر و حرکت، اداره کل ارتباطات و علائم الکتریکی، مرکز توسعه، آموزش و فناوری، اداره کل نیروی کشش، اداره کل ایمنی و نظارت بر شبکه، دفتر مهندسی و نظارت ناوگان، اداره کل راه آهن جنوب شرق، اداره کل راه آهن یزد، دفتر مهندسی و نظارت زیربنایی و جمعی از متخصصین از شرکت‌های دانش بنیان حضور داشتند.
از دیگر نتایج این رویداد، پیش بینی عقد یک قرارداد و یک تفاهم نامه با دو شرکت دانش بنیان بود. همچنین یکی از نیازهای فناورانه راه آهن توسط مدیران مورد تایید قرار گرفت و از طریق فراخوان به زودی از طریق مرکز جهادی پیشرفت اعلام عمومی خواهد شد. شرکت های دانش بنیان می توانند برای اطلاع از فراخوان‌های راه آهن جمهوری اسلامی به کانال‌های @RailTechnology در فضای مجازی مراجعه فرمایند.