وعده استخدام ۲۰۰ نفر در سازمان جوانان هلال احمر
وعده استخدام ۲۰۰ نفر در سازمان جوانان هلال احمر

اگر مشکلات اداری و قانونی استخدام هزار نفر رفع شود، براساس قول‌های داده شده برای استخدام ٢٠٠ نفر از اعضا پافشاری خواهیم کرد. رییس سازمان جوانان هلال‌احمر در نخستین نشست خبری رابطان خبری سازمان جوانان جمعیت هلال احمر که با حضور دکتر محمد گل فشان و اعضای داوطلب حوزه اطلاع رسانی سازمان در استان‌ها، به […]

اگر مشکلات اداری و قانونی استخدام هزار نفر رفع شود، براساس قول‌های داده شده برای استخدام ٢٠٠ نفر از اعضا پافشاری خواهیم کرد.
رییس سازمان جوانان هلال‌احمر در نخستین نشست خبری رابطان خبری سازمان جوانان جمعیت هلال احمر که با حضور دکتر محمد گل فشان و اعضای داوطلب حوزه اطلاع رسانی سازمان در استان‌ها، به صورت مجازی برگزار شد ضمن اعلام مطلب فوق گفت: رابطان خبری سازمان در جذب و حفظ اعضای داوطلب نقش موثری دارند.
گل فشان در خصوص جذب و استخدام اعضای داوطلب سازمان جوانان هلال احمر افزود: قرار بوده که هزار نفر از امدادگران با درجه ایثار در هلال احمر جذب شوند و ٢٠ درصد آن متعلق به سازمان جوانان هلال احمر بوده که هنوز این امر تحقق پیدا نکرده است.
رییس سازمان جوانان هلال احمر افزود: اگر مشکلات اداری و قانونی استخدام هزار نفر رفع شود ما بر اساس قول‌های داده شده برای استخدام ٢٠٠ نفر از اعضا پافشاری خواهیم کرد.
وی گفت: می‌دانیم در بحث نگهداری اعضا یکی از مهم‌ترین ابزارها تشویق است که در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری اردوی مشهد انجام شد، که متاسفانه به خاطر شرایط کرونا منتفی شد. افزود: در صورت واکسیناسیون کامل کرونا امیدواریم پس از دهه فجر اردوها برگزار شود.
گل فشان گفت: یکی از فعالیت‌های خوب و چشمگیر اعضا مشارکت در امر واکسیناسیون سراسری کروناست و اکنون موضوع واکسینانسیون ١٠ میلیون دانش آموز مطرح شده که در این زمینه راه اندازی کانون دانشگاه فرهنگیان در دست اقدام است.
رییس سازمان جوانان هلال احمر با تاکید به اینکه با وجود مشکلات مالی درصدد رفع مشکلات و دغدغه‌های اعضای داوطلب سازمان هستیم، گفت: برخی استان‌ها از در راستای نگهداری اعضا فعالیت‌های خوبی انجام داده‌اند.
وی به تکریم اعضای جوان سازمان در حفظ و نگهداشت آنها تاکید کرد.
دستگاه‌های اجرایی مکلف به ارائه مستندات املاک خود به سازمان ثبت هستند
معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استناد به ماده ۹ قانون جامع حدنگار (کاداستر) گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی مکلفند مستندات و اطلاعات توصیفی املاک خود را برای صدور سند مالکیت حدنگار در اختیار این سازمان قرار دهند.
علی بهبهانی در دومین جلسه قرارگاه مرکزی تخصصی جهادی حد نگاری ضمن تشکر از اقدامات جهادی و تعاملات دبیران کارگروه حد نگاری افزود: با برگزاری جلسات تعاملی و هم افزایی عزم خود را جزم کرده ایم تا از طریق انجام عملیات حدنگاری و کاداستر نسبت به رفع مشکلات موجود که در این زمینه وجود دارد اقدام کنیم.
وی با اشاره به اینکه برگزاری جلسات مربوطه و عملکرد کار گروه‌ها باید خروجی مثبتی داشته باشد، بر ارائه اطلاعات و همکاری از سوی سازمان‌های متولی در اراضی موقوفه و اراضی کشاورزی تاکید کرد.
بهبهانی با اشاره به اهمیت قانون ساماندهی و نقش آن در سهولت سند دار کردن املاک اظهار داشت: برای مثال در کار گروه قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن باید با همکاری بنیاد مسکن کشور و استان‌ها و تعاملات ادارات ثبت و شناسایی شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاها نسبت به صدور سند تک برگ و تعویض سند دفترچه ای به تک برگ پیگیری شود تا روند صدور سند در این حوزه مطلوب و نتایج حاصله آن مثبت باشد.
معاون امور املاک و کاداستر سازمان با استناد به ماده ۹ قانون جامع حدنگار (کاداستر) افزود تمام دستگاه‌های اجرای مکلفند مستندات و اطلاعات توصیفی املاک خود را برای صدور سند مالکیت حدنگار در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار دهندو بر ارائه اطلاعات و همکاری از سوی سازمان های متولی در اراضی موقوفه و اراضی کشاورزی تاکید کرد.
دومین جلسه قرارگاه مرکزی تخصصی جهادی حد نگاری با ۱۵ دبیر این کارگروه متشکل از مدیران کل اموراملاک و کاداستر برگزار شد.

دو انتصاب جدید در معاونت اجتماعی ناجا
سرهنگ «سید احمد خسروی» به عنوان معاون اجرایی و سرهنگ «صمد عباسی» به عنوان سرپرست مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات معاونت اجتماعی ناجا منصوب شدند.
در جریان برگزاری شور ستادی معاونت اجتماعی ناجا، آیین تکریم و معارفه معاون اجرایی و سرپرست مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات معاونت اجتماعی ناجا با حضور سردار «مهدی حاجیان» معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا برگزار شد.
در این مراسم، ضمن قدردانی از تلاش‌های سرهنگ سید احمد خسروی در حوزه اطلاع رسانی و ارتباطات، حکم نامبرده به عنوان معاون اجرایی معاونت اجتماعی ناجا توسط سرهنگ «رضا تقی زاده» رییس بازرسی این معاونت قرائت شد.
سرهنگ «عباسی» سکاندار مرکز اطلاع رسانی معاونت اجتماعی ناجا شد. همچنین سرهنگ صمد عباسی به عنوان سرپرست مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات معاونت اجتماعی ناجا منصوب شد.
به پیشنهاد سردار مهدی حاجیان معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا و موافقت سردار حسین اشتری فرمانده ناجا، سرهنگ سید احمد خسروی به عنوان معاون اجرایی معاونت اجتماعی ناجا منصوب شد.
پیش از این سرهنگ علیرضا حمیدی فر عهده دار مسوولیت معاون اجرایی این معاونت بود که اکنون به عنوان جانشین معاون اجتماعی ناجا مشغول خدمت است.
اهدای ۲۱۴ دستگاه کمک تنفسی به مراکز درمانی تامین اجتماعی
تعداد ۲۱۴ دستگاه کمک تنفسی بای پپ طی سه مرحله، در پی همه‌گیری کرونا، در اختیار مراکز بستری سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت.
این دستگاه‌ها توسط گروهی از هموطنان خارج از کشور شامل بنیاد رازی، بنیاد کودک و انجمن پزشکان ایرانی در آمریکا و از طریق سازمان امداد و نجات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در اختیار مراکز درمانی تامین اجتماعی قرار گرفته است.
احمدرضا خزاعی پزشک حوزه اداره کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه دستگاه بای پپ یکی از پر مصرف ترین دستگاه های کمک تنفسی است، گفت: این دستگاه با استفاده از فشار هوا در دو سطح، در جهت تسهیل فرایند تنفس به فرد مبتلا به بیماری‌های ریوی از جمله کرونا کمک می‌کند.
سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی کشور بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی از جمله درمان قرار داده است.
بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند. با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.