مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ايران با بیان اینکه اين بانک در يک دهه گذشته به‌طور متوسط، سالانه ۳۰ درصد رشد منابع داشته است گفت: اين ميزان در سال ۹۶ به بيش از ۸۲ درصد افزايش داشته است. مرتضي اکبري با بيان اينکه بسياري از مردم، خواهان افزايش ميزان وام قرض‌الحسنه هستند، افزود: محدوديت منابع مانع […]

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ايران با بیان اینکه اين بانک در يک دهه گذشته به‌طور متوسط، سالانه ۳۰ درصد رشد منابع داشته است گفت: اين ميزان در سال ۹۶ به بيش از ۸۲ درصد افزايش داشته است.
مرتضي اکبري با بيان اينکه بسياري از مردم، خواهان افزايش ميزان وام قرض‌الحسنه هستند، افزود: محدوديت منابع مانع از تحقق افزايش وام خواهد شد؛ زيرا هدف پوشش افراد بيشتري است.
وی افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران سال گذشته پیشنهاد افزایش وام قرض‌الحسنه تاسقف ۳۰ ميليون تومان را به شوراي پول و اعتبار ارائه داد که اين شورا با افزايش آن به ۲۰ ميليون تومان موافقت کرد.
وی با تاکید بر اینکه میانگين نرخ وام قرض‌الحسنه پرداختي در بانک قرض‌الحسنه مهر ايران ۱۱ ميليون تومان است، گفت: از نظر فراواني، بيشترين رقم وام‌هاي پرداخت شده بين ۱۰ تا ۱۵ ميليون تومان است.
مديرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ايران اعلام كرد: در هشت ماه و نيم ابتداي سال حدود ۷۸۰ هزار فقره وام به ارزش ۸ هزار و ۴۰۰ ميليارد تومان پرداخت شده كه همه آنها وام تازه به افراد جديد بوده است.
اکبری ادامه داد: مانده مصارف بانک نیز ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که نشان مي‌دهد تمام منابع جذب شده به پرداخت تسهيلات به نيازمندان اختصاص يافته است که مازاد نسبت مصارف به منابع از منابع سهامدار پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: در چند ماه گذشته، با توجه به شرایط اقتصادي کشور، برنامه‌ها و اهداف ترسيم شده آن چنان که مورد انتظار بود محقق نشد و تركيب سپرده‌ها از پس‌انداز به جاري تغيير كرد. همچنين تركيب سپرده‌‌گذاران از افراد حقيقي به افراد حقوقي تغيير كرد.
اکبری دلیل بالا بودن نسبت مانده مصارف به منابع را، تعهدات سال قبل اعلام کرد و گفت: بانک‌های تجاری در چنين شرايطي چند ابزار در اختيار دارند که بانك‌هاي قرض‌الحسنه از آن بي‌بهره است. وی ادامه داد: انتظارات تورمی و کاهش ارزش پول، بلای جان منابع قرض‌الحسنه است که در چند ماه اخیر با کاهش قدرت خريد مردم، سپرده‌هاي قرض‌الحسنه نيز کاهش يافت.
اکبری میزان معوقات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را یک درصد معرفي کرد و گفت: اين نسبت در بانك‌هاي دولتي و خصوصي بين ۱۰ تا ۱۵ درصد است و اگر بحث بازسازي تسهيلات نيز صورت نگيرد اين نسبت به ۳۰ تا ۴۰ درصد مي‌رسد.

 

رشد۲۱ درصدی تراکنش‌های بانکی از طریق کیوسک‌ بانک مسکن

کیوسک‌های بانکی ابزاری مهم در زمینه اجرای بانکداری الکترونیک هستند که با توجه به سخت افزارها و نرم افزارهای به کار رفته در آنها، امکان دسترسی به خدمات متنوعی را در بستر بانکداری الکترونیکی فراهم می‌کنند.
استفاده از این کیوسک‌ها موجب سهولت دسترسی به خدمات و تسهیل دریافت اطلاعات و خدمات جدید و همچنین کاهش هزینه‌ها می‌شود. این کیوسک‌ها نیازمند وجود یک سیستم مقاوم سخت افزاری و نرم افزاری با قابلیت های فراوان و در عین حال امن هستند. کیوسک‌ بانک مسکن، شامل تجهیزات بانکی متنوعی مانند کارت‌خوان‌های مطابق با آخرین استانداردهای بانکی، صفحه کلید بانکی، چاپگر رسید و بارکدخوان‌های یک بعدی و دو بعدی است که امکان ارایه سرویس‌های مختلف و متنوع به مشتریان را فراهم می‌کند.
در این نرم‌افزار، سرویس‌های متنوعی از قبیل سرویس کارت هدیه، اعلام مانده حساب، انتقال وجه کارت به کارت، تغییر رمز، سرویس‌های ساتنا و پایا، دریافت صورت حساب، پرداخت قبوض، شارژ برچسب پرداخت الکترونیک عوارض خودرو (ETC)، شارژ سیم‌کارت تلفن همراه، انتخاب حساب پیش‌فرض، برداشت و لغو مجوز برداشت بدون کارت، ارایه خدمت به کارتهای چند حسابی و پرداخت اقساط ارایه شده است. افزون بر این، سامانه کنترل مرکزی کیوسک بانک مسکن نیز که حاوی سیستم‌های مانیتورینگ و کنترل مرکزی آنلاین است، یکی از ابزارهای بسیار مهم مدیریتی برای کنترل و نگهداری کیوسک‌ها و دستگاه های خودپرداز است. از مهم‌ترین قابلیت‌های سیستم کنترل مرکزی کیوسک بانک می‌توان به نمایش وضعیت کیوسک‌ها و هشدارهای آن، اعمال کلیه تنظیمات تجهیزات سخت افزاری، ارسال تنظیمات مربوط به هر سرویس، قابلیت فعال و یا غیر فعال کردن هر یک از سرویس ها، ارسال دستورات کنترلی به کیوسک‌ها، قابلیت بروزرسانی تبلیغات و تنظیم زمان بندی نمایش، دریافت و نمایش کلیه تنظیمات مربوط به هر کیوسک، ارایه گزارش‌های آماری مختلف از نحوه کارکرد کیوسک‌ها، مدیریت کاربران و کنترل مرکزی شامل تعریف، حذف و ویرایش یک کاربر، تعریف کیوسک‌های مربوط به هر کاربر و سطح دسترسی به آنها و نیز امکان گروه بندی کیوسک‌ها اشاره کرد. این امکانات نرم‌افزاری مدیریت کیوسک‌های بانک مسکن را برای کاربران فراهم کرده تا همواره بهترین خدمات را به این وسیله به مشتریان بانک ارایه کنند.
عملکرد مطلوب کیوسک‌ بانک مسکن سبب شده در نیمه نخست امسال رشد ۲۱ درصدی تراکنش‌ها از این طریق و نیز افزایش ۳۶ درصدی کارمزدهای حاصل از این رشد تراکنش نسبت به نیمه نخست سال ۹۶ محقق شود.