سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه توجه به آموزش‌های ابتدایی رمز توسعه در آموزش و پرورش است، گفت: باید از آزمون و نمره گرایی و برگزاری کلاس‌های تقویتی دوری کنیم. سید جواد حسینی اظهار کرد: ۱۳۱راهکار براساس سند تحول بنیادین برای تحقق اهداف حوزه آموزش و پرورش تعیین شده است. وی با […]

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه توجه به آموزش‌های ابتدایی رمز توسعه در آموزش و پرورش است، گفت: باید از آزمون و نمره گرایی و برگزاری کلاس‌های تقویتی دوری کنیم.
سید جواد حسینی اظهار کرد: ۱۳۱راهکار براساس سند تحول بنیادین برای تحقق اهداف حوزه آموزش و پرورش تعیین شده است.
وی با بیان اینکه راهکار هیجدهم این سند نوآوری تحقیق، خلاقیت و فعالیت‌های مهارتی و عملی برای تمام دانش آموزان را مدنظر قرار گرفته است، افزود: در همین راستا علاوه بر برنامه درسی که یک برنامه حجیم و سنگینی بوده باید به برنامه‌های علمی و پژوهشی توجه شده است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در برنامه درسی۱۲ هزار و ۹۰۰ ساعت آموزش‌های نظری از اول ابتدایی تا پایه دوزادهم را هدف‌گذاری کرده است، گفت: میانگین این برنامه در دنیا ۸ هزار ساعت بیشتر است که نشان دهنده افزایش هزینه به وزارت آموزش و پرورش برای اجرای ۴هزار و ۹۰۰ برنامه بیشتر از میانگین جهانی است.
وی با تأکید بر اینکه می توانیم بجای این میزان از ساعات درسی به موضوعات مبتنی بر مهارت، هنر و انگیزش‌های علمی برای دانش آموزان توجه کنیم، تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر زمینه اجرای چنین برنامه های در آموزش و پرورش به وجود آمده است.
سینی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های ما در آموزش و پرورش ساختن و فرصت‌آفرینی موقعیت‌های متعدد یادگیری است، بیان کرد: یکی از اساسی‌ترین جوهرهای سند تحول بنیادین و یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های این سند این بوده که مسئولان، مدیران، اولیا را بر آن می دارد که برای دانش آموزان در موقعیت مدرسه و فرا مدرسه فرصت‌های جدید یادگیری خلق کنند.
وی با اشاره به اینکه سقف دانشمندی از دوره بزرگسالی و میانسالی به دوره کودکی تغییر شکل داده است و ما امروز دانشمندان خردسال داریم، اظهار کرد: امروز رمز توسعه در آموزش و پرورش برای داشتن جامعه‌ای فعال و پویا توجه به آموزش‌های ابتدایی است و جامعه‌ای که برای آموزش ابتدایی هزینه نکند روی توسعه را نخواهد دید.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه باید از آزمون و نمره گرایی در این دوره و کلاس‌های تقویتی مکمل و برگزاری امتحان دوری کرده و با ایجاد فرصت‌های مناسب همانند جشنواره جابربن حیان به سمت رشد و تعالی دانش آموزان حرکت کنیم.
وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش این است که کودکان را به سرعت وارد دوران بزرگسالی کنیم، ادامه داد: جشنواره‌هایی از این دست فرصت‌های انگیزشی و هنری را فراهم می کند تا دانش آموزان متناسب با علاقه و تلاش خود شکوفا شوند.