مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران از ورود این بانک به بورس تا پایان سال جاری خبر داد. مرتضی اکبری درباره ورود بانک قرض الحسنه مهر ایران به بازار سرمایه، اظهار داشت: یکی از تکالیف بسیار مهمی که بر عهده بانک بود، ورود تدریجی به بازار سرمایه بود تا با واگذاری بخشی از سهام سهامداران فعلی، […]
مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران از ورود این بانک به بورس تا پایان سال جاری خبر داد.
مرتضی اکبری درباره ورود بانک قرض الحسنه مهر ایران به بازار سرمایه، اظهار داشت: یکی از تکالیف بسیار مهمی که بر عهده بانک بود، ورود تدریجی به بازار سرمایه بود تا با واگذاری بخشی از سهام سهامداران فعلی، تنوع مالکیتی از نظر سهامی در بانک ایجاد شود.
وی افزود: همچنین با توجه فعالیت شفاف شرکتها و بانکهای فعال در بازار سرمایه به دلیل ارائه گزارشهای مرتب به سهامداران و بورس، به طور حتم این اقدام به نفع سهامداران و بانک خواهد بود.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه گفت: از ابتدای تاسیس بانک، تلاش ها در جهت ورود بانک به بازار سرمایه بود اما حداقلهایی لازم بود که تا یک سال پیش فراهم نشده بود. اکبری ادامه داد: یکی از لازمههای ورود به بورس، بحث تبدیل بانک از سهامی خاص به سهامی عام بود که سال گذشته انجام شد.
وی افزود: موضوع دیگر مجوز دائمی فعالیت بانک بود که این مجوز هم با همکاری خوب حوزه نظارت بانک مرکزی، در شورای پول و اعتبار صادر شد.
به گفته مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، این بانک درحال حاضر در مرحله مذاکره برای ورود به بازار سرمایه است که در صورت نبود مشکلی تا پایان سال وارد بازار سرمایه خواهد شد.
ما در حال گذار از شیوه ارتباط سنتی بین مشتری و بانک هستیم
مدیرعامل بانک ایران زمین در بازدید از شعب استان گیلان با بیان اینکه شیوه ارتباط بانک با مشتری تغییر کرده است، اظهار داشت: در گذشته ارتباط ما با مشتری مستقیم و فیزیکی بود، اما امروز شاهد آن هستیم که ۹۷ درصد تراکنشهای مالی خارج از شعب انجام میشود و این موضوع نشان از یک تحول بزرگ دارد.
در این بازدیدها عبدالمجید پورسعید مدیرعامل با بیان اهمیت ارتباط بین مشتری و بانک، گفت: ما در حال گذار از شیوه ارتباط سنتی بین مشتری و بانک هستیم، شعب بانک و بانکداران ارائهکننده خدمت به مشتری با نقشهای جدید همچون مشاوران مالی در شعب حضور خواهند داشت و این نیازمند تلاش بیشتر همکاران برای بالابردن دانش بانکی خود و مشتریان خواهد بود. وی افزود: در شرایط فعلی همکاران ما در شعب باید دانش خود را در خصوص مسائلی مانند بانکداری دیجیتال، فناوریهای نوین، بلاکچین، بانکداری باز، هوش مصنوعی و … ارتقاء دهند تا بتوانند در آینده نقش خود را به خوبی ایفا کنند.
عبدالمجید پورسعید مدیرعامل با همراهی هادی قدیمی معاون عملیات بانکی، محمد حسینی کناروئی مدیر امور شعب استان ها، محمد جواد انوجی مدیر شعب استان گیلان و هیئت همراه از شعب این استان بازدید کردند.
گزارش شاپرک از جایگاه قابل توجه بانک صادرات ایران در صنعت پرداخت
تازهترین گزارش شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) نشان میدهد جایگاه بانک صادرات ایران در استفاده از ابزارهای بانکداری الکترونیک و غیرحضوری قابل توجه است.
نام بانک صادرات ایران در رتبه های برتر دو شاخص مهم این گزارش دیده میشود.
بر این اساس، شاخصهای «بالاترین سهم تعدادی از تراکنشهای ابزار کارتخوان فروشگاهی» و «بالاترین سهم مبلغی از تراکنشهای ابزار کارتخوان فروشگاهی»، نام این بانک را در خود جای دادهاند.
ان طور که گزارش شاپرک حکایت دارد، حدود۱۴/۸ درصد تعداد تراکنشهای شاپرکی و نیز۴/۱۲ مبلغ تراکنشهای شاپرکی در بخش کارتخوانهای فروشگاهی متعلق به این بانک است.
در تیرماه ۹۸ بانک صادرات ایران یکی از بانکهای دارای بیشترین سهم از تعداد کارتهای بانکی تراکنشدار در شبکه شاپرک بوده و در این بخش سهم۲۹/۱۱ درصدی را به خود اختصاص داده است.
این جایگاه همچنین در داشتن یکی از بیشترین دارندگان تعداد کارت اعتباری تراکنشدار و بیشترین کارت برداشت تراکنشدار نیز برای بانک صادرات ایران تکرار شده است. بانک صادرات ایران همچنان یکی از بیشترین سهمها از کل تعداد تراکنشهای صنعت پرداخت کارتی کشور را در اختیار دارد.