دو باب خانه به دو خانواده تهرانی صاحب چهارقلو اهدا شد
دو باب خانه به دو خانواده تهرانی صاحب چهارقلو اهدا شد

در راستای تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت به دستور رییس‌جمهوری، بر اساس پیشنهاد معاونت امور زنان و خانواده و به همت وزارت راه و شهرسازی، دو باب خانه به دو خانواده تهرانی صاحب چهارقلو اهدا شد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با حضور انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری و علیرضا جعفری […]


در راستای تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت به دستور رییس‌جمهوری، بر اساس پیشنهاد معاونت امور زنان و خانواده و به همت وزارت راه و شهرسازی، دو باب خانه به دو خانواده تهرانی صاحب چهارقلو اهدا شد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با حضور انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری و علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی در پرند، دو باب منزل مسکونی در شهرک آسمان پرند به دو خانواده تهرانی صاحب فرزند چهارقلو اهدا شد.
این خانه‌ها نیمی به نام مادر و نیمی به نام پدر چهارقلوها سند خورده است.
این رویداد، در راستای تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت به دستور رییس‌جمهور، سید ابراهیم رییسی و بر اساس پیشنهاد معاونت زنان و خانواده و با همت وزارت راه و شهرسازی انجام گرفت.
اهدای زمین یا خانه به خانواده‌های صاحب فرزندان چهارقلو منحصر در استان تهران نبوده و همزمان با سفرهای استانی رییس‌جمهوری و اعضای هیات دولت، خانواده‌های صاحب فرزند چهارقلو در استان‌ها شناسایی شده و با توجه به ظرفیت هر استان، زمین یا منزل مسکونی به آن خانواده‌ها داده شده است.
در تهران نیز این طرح مصادف با بازدیدهای استانی اعضای دولت و معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری انجام شد.
در این مراسم علیرضا جعفری رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، امید احمدی فرماندار رباط کریم، حجت‌الاسلام کاظمی امام جمعه و محسن وطن‌خواهی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند به همراه دیگر مسئولان شهری نیز حضور داشتند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان اعلام کرد؛
اجرای سقف پروژه مسکن ملی فرهنگیان همدان
تا پایان سال
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: ساخت سازه مسکن ملی فرهنگیان تا مرحله سقف طبقات در سال جاری انجام می شود.
عزیزالله یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص پروژه مسکن ملی شهرک فرهنگیان همدان عنوان کرد: هم اکنون پیمانکار در این پروژه مشغول به کار و درحال بهسازی خاک است.
وی ادامه داد: منطقه بندی ها در این محدوده انجام شده و پس از اتمام کار بهسازی خاک، فوندانسیون اجرا می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه با کارگزار پروژه صحبت شده و مصمم به اجرای آن هستند، افزود: دو جلسه نیز هیأت مدیره کارگزار از تهران به همدان آمدند و پروژه مورد بررسی قرار گرفت.
این مسئول در پاسخ به اینکه اتمام این پروژه را چه زمانی ارزیابی می‌کنید؟ گفت: پروژه از رکود خارج و تعیین تکلیف شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در پایان تصریح کرد: با اقدامات به عمل آمده طی سه ماه اخیر، در شاخص‌های ترکیبی طرح مسکن ملی موفق شدیم تا رتبه استان را در بین ۳۵ استان از رتبه سی به ۱۹ ارتقا بخشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس:
اجرای طرح نهضت ملی مسکن در فارس تسریع شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با انتقاد از عدم پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در استان بر لزوم تسریع در اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داد مشکلات مقطعی مانع تراشی کند.
محمود رضایی در جلسه شورای مسکن استان با اشاره به اینکه دولت همزمان با پیشرفت این طرح در حال بررسی چندین فاکتور است، اظهار کرد : اولین فاکتور بحث صندوق ملی مسکن است که در بودجه سال جاری ۳۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح و تامین زیر ساخت های آن پیش بینی و مقرر شده بود مبالغ حاصل از فروش اراضی دولتی به این صندوق واریز شود و در موازات آن بانک ها نیز بخشی از تسهیلات خود را به بخش مسکن و تامین منابع این صندوق اختصاص دهند.
وی ادامه داد : در کنار آن مقرر شده است تمام وزارت خانه ها بودجه ای برای تامین زیر ساخت های این طرح در نظر بگیرند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس خاطر نشان کرد: هم اکنون دولت بر تامین مقدمات اجرای این طرح و ساخت ۲ میلیون واحد که سهم سال ۱۴۰۱ است تاکید دارد.
به گفته رضایی آهنگ اجرای این طرح در استان فارس باید افزایش یابد و برای تحقق اهداف مورد نظر اقدامات مقتضی انجام شود.
وی اظهار کرد: اولین گام برای سرعت بخشیدن به انجام این طرح و افزایش تعداد متقاضیان در این طرح، گسترش دامنه شمول طرح است؛ به گونه ای که تا حد ممکن، مشمولین و جوامع هدف جدیدی برای طرح تعریف شود؛ این جوامع می تواند شامل مزدوجین جدید، مجردین با سن بالا و یا افرادی که از تسهیلات مسکن در سالهای گذشته استفاده کرده اند باشد.

یکی از اقدامات ضروری همزمان با اجرای این طرح، ایجاد و انتقال حس امید در مردم است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: یکی دیگر از اقدامات ضروری همزمان با اجرای این طرح، ایجاد و انتقال حس امید در مردم است به گونه ای که حس اطمینانی در خصوص سر انجام این طرح توسط تمام دستگاه های اجرایی در مردم ایجاد شود، چرا که در غیر این صورت ممکن است با ریزش متقاضیان طرح روبرو شویم.
رضایی با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی مرتبط با اجرای طرح باید آمار و ارقام هزینه های تامین زیر ساخت های طرح را به دستگاه های ملی اعلام کنند گفت : با این اقدام وزارت خانه های متبوع، هزینه های مذکور را در ساختار بودجه خود جا داده و منابع مورد نیاز اجرای طرح در هر مرحله تامین و آماده خواهد شد.
وی افزود: بخشی از منابع تامین صندوق ملی مسکن نیز استانی بوده و باید متولیان استانی این حوزه از راه های تعریف شده که همان بازگشت بخشی از تسهیلات بانکی و یا فروش اراضی دولتی است، منابع این صندوق را تامین و به تقویت آن کمک کند.