شکایت باشگاه پرسپولیس از خبرنگار صدا و سیما
شکایت باشگاه پرسپولیس از خبرنگار صدا و سیما

صدری رییس هیات مدیره و سرپرست باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه‌ای به رییس سازمان صدا و سیما، نسبت به رویکرد برخی برنامه‌ های تلویزیونی نسبت به باشگاه پرسپولیس، اعتراض کرد در روزهایی که برخی رسانه ها و خبرگزاری ها مدعی شده بودند پرسپولیس پول کالدرون را از طریق صندوق کار آفرینی جور کرده، بابک کاظمی […]

صدری رییس هیات مدیره و سرپرست باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه‌ای به رییس سازمان صدا و سیما، نسبت به رویکرد برخی برنامه‌ های تلویزیونی نسبت به باشگاه پرسپولیس، اعتراض کرد
در روزهایی که برخی رسانه ها و خبرگزاری ها مدعی شده بودند پرسپولیس پول کالدرون را از طریق صندوق کار آفرینی جور کرده، بابک کاظمی در خارچ از گود ۲۰:۳۰ به این موضوع پرداخت و حالا باشگاه پرسپولیس از او به رییس صدا و سیما شکایت کرده است. رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس نوشت: تردیدی نیست که اکثریت برنامه‌های ورزشی رادیو و تلویزیون ایران در جهت توسعه و پیشرفت ورزش و فوتبال گام برمی‌دارند و رسالت خود را در راستای اجرای انصاف و عدالت انجام می‌دهند ولی در این میان هستند مواردی که گهگاه بدون رعایت انصاف و عدالت و حتی بدون رعایت اصول حرفه‌ای و اخلاقی عمل می‌کنند و لطمه‌های جدی به مجموعه‌ها و روح و روان جامعه می‌زنند.
پرسپولیس اخیرا از همین ناحیه آسیب‌هایی دید که اوج آن در برنامه ۲۰:۳۰ اتفاق افتاد. سید مجید صدری در همین ارتباط نامه اعتراضی و گلایه‌آمیزی را برای دکتر پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما، ارسال کرد. در این نامه با اشاره به موارد مستندی که وجود داشت نسبت به رویکرد منفی بعضی برنامه‌سازان نسبت به پرسپولیس و هواداران آن انتقاد شد.
باشگاه پرسپولیس امیدوار است با توجه به رویکرد روشن سازمان صدا و سیما که در ابلاغیه‌ به برنامه‌ها نمود عینی دارد، با نظارت بیشتر بخش‌های مربوطه آن سازمان، آن چه به ویژه در برنامه‌های تخصصی روی آنتن می‌رود متاثر از حب و بغض‌های رنگی یا فشار و ارتباط‌های باشگاه‌های خاص نباشد.
نامه استقلال به سازمان لیگ: چرا اکبریان؟
باشگاه استقلال طی نامه‌ای به رییس سازمان لیگ، نسبت به انتخاب اکبریان برای داوری بازی فردای استقلال و نفت آبادان ابراز نگرانی کرد.
در پی انتخاب این داور برای دیدار نفت آبادان – استقلال ، این باشگاه نامه ای به سازمان لیگ ارسال کرد. استقلالی‌ها در این نامه با مروری بر اشتباهات اکبریان در سه فصل گذشته علیه تیم استقلال، نسبت به انتخاب اکبریان اعتراض کرده‌اند. نکاتی که استقلال آنها را هایلایت کرده به شرخ ذیل اند: پنالتی اعلام نشده روی قایدی در دربی فصل گذشته، مردود اعلام شدن گل روح الله باقری در آبادان و محرومیت بی‌دلیل فرشید اسماعیلی در بازی سلیمان با استقلال که منجر به دربی دور رفت فصل ۹۸-۹۹ شد.
اکبریان در همین بازی جنجالی ترین قضاوت خود را انجام داده و جالب اینکه آن بازی هم در آبادان برگزار می‌شد.با این حال کمیته داوران تصمیم گرفته وقعی بر اعتراضات نگذارد.
درخواست سازمان لیگ؛ دربی با حضور تماشاگر
سازمان لیگ از وزارت بهداشت درخواست کرده است دیدار دربی را با حضور تماشاگر برگزار کند. این بازی در هفته هشتم لیگ برتر برگزار می شود.
این دیدار قرار است شنبه ۱۳ آذر ساعت ۱۶ در استادیوم آزادی برگزار شود. این درخواست در حالی مطرح شده است که هنوز وزارت بهداشت در خصوص برگزاری بازی های لیگ برتر در هفته هفتم با حضور تماشاگر هیچ تصمیمی نگرفته است.
پیش تر دیدار استقلال در برابر نساجی و پرسپولیس در برابر صنعت نفت با حضور تماشاگر برگزار شد و این اعتراض سایر تیم ها را به دنبال داشت چرا که آنها بدون تماشاگر به میدان رفتند.
سهیل مهدی – رییس کمیته مسابقات در خصوص برگزاری دربی با حضور تماشاگر به رادیو تهران گفت: این درخواست ما است که در دربی هفته بعد تماشاگر داشته باشیم و بدون تماشاگران کنترل این بازی سخت است.
جلسات کارگروه VAR متوقف شد
جلسات کارگروه VAR در فدراسیون فوتبال که به طور منظم برگزار می شد، چند هفته ای است متوقف شده است.
این جلسات در نهایت منجر به ورود VAR به استادیوم آزادی پیش از بازی ایران – کره جنوبی شد اما کنفدراسیون فوتبال آسیا موافقت نکرد این بازی با حضور کمک داور ویدئویی برگزار شود و در نهایت فدراسیون فوتبال برای نشان دادن تجهیزات به خبرنگاران از آن به صورت آفلاین استفاده کرد.
بعد ازاین اتفاق به خاطر شائبه هایی که در مورد شرکت طرف قرارداد با فدراسیون فوتبال به وجود آمد جلسات کارگروه VAR در فدراسیون فوتبال متوقف شد و به نظر می رسد تا زمان از بین رفتن این شا ئبه ها که مجلس روی آن دست گذاشته است این جلسات ادامه پیدا نخواهد کرد و در این برهه از زمان فدراسیون فوتبال از پیگیری برنامه هایی که پیش برده منصرف شده است.
به تازگی برخی از داوران در نامه ای که در رسانه ها هم منتشر شده از رییس جمهور تقاضا کردند مقدمات ورود این تکنولوژی را به استادیوم های ایران مهیا کند تا آنها بتوانند به خصوص در لیگ برتر قضاوت های بهتری داشته باشند.
فدراسیون فوتبال پیش تر وعده داده بود در یک پروسه ۱۵ تا ۱۸ ماهه همه استادیوم های ایران را مجهز به سیستم کمک داور ویدئویی خواهد کرد.
السد و الدحیل در آستانه کناره‌گیری از
لیگ قهرمانان آسیا
تیم فوتبال السد در حال کناره‌گیری از لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده است. احمد الانصاری، مسئول رسانه ای السد تایید کرد که با توجه به برنامه فوق‎‌العاده آماده سازی تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۲۲ احتمال عدم حضور این تیم در لیگ قهرمانان فصل بعد در دست بررسی است.
به گفته او پیش از ترک تیم توسط ژاوی هرناندس سرمربی فعلی بارسا با او توافق شده بود که تیم طبق استراتژی لیگ ستارگان جلو برود و ملی‌پوشان این تیم در خدمت تیم ملی باشند که با توجه به تعدد آنها (۱۲ یا ۱۳ نفر) عملا همه چیز تغییر خواهد کرد. این موضوع قبلا در روزنامه الرایه به بحث گذاشته شده بود ؛ چرا که قرار است رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان به صورت غیرمتمرکز و رفت و برگشتی باشد که این با برنامه قطریها مغایر است. جام امیر در اول آوریل ۲۰۲۲ به پایان می رسد و پس از آن بازیکنان تیم ملی از کلیه رقابتهای داخلی و خارجی مرخص می شوند تا در برنامه ویژه قطر برای جام جهانی تنها در خدمت تیم ملی باشند. این مسئله درباره تیم الدحیل هم وجود دارد و به نظر می‌رسد احتمال بسیار کمی وجود دارد که آنها در لیگ قهرمانان حضور داشته باشند.