مراسم بزرگداشت هفته بسیج در شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد
مراسم بزرگداشت هفته بسیج در شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد

مراسم بزرگداشت هفته بسیج با حضور سرپرست شرکت بازآفرینی شهری ایران و جمعی از اعضای بسیج این شرکت برگزار شد. به گزارش خبرنگار شرکت بازآفرینی شهری ایران حسن احمدی نوری سرپرست این شرکت، ضمن تبریک هفته بسیج با بیان اینکه مکتب بسیج و مکتب حاج قاسم سلیمانی در امتداد حرکت انبیاست، اظهارکرد: تفکر و عمل بسیجی […]

مراسم بزرگداشت هفته بسیج با حضور سرپرست شرکت بازآفرینی شهری ایران و جمعی از اعضای بسیج این شرکت برگزار شد. به گزارش خبرنگار شرکت بازآفرینی شهری ایران حسن احمدی نوری سرپرست این شرکت، ضمن تبریک هفته بسیج با بیان اینکه مکتب بسیج و مکتب حاج قاسم سلیمانی در امتداد حرکت انبیاست، اظهارکرد: تفکر و عمل بسیجی یک مشارکت گروهی و مردمی به شمار می‌آید و امیدوار است بتوانیم با تفکر، عملگرایی و سبک زندگی بسیجی راه شهدای گرانقدر را ادامه بدهیم تا مدیون خون شهدا نباشیم.  سرپرست شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: امیدواریم کارکنان شرکت بازآفرینی شهری ایران با رویکرد بسیجی و جهادی بتوانند نقش خود در ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی و نوسازی بافت‌های فرسوده را با تاثیرگذاری بیشتری ایفا کنند تا کیفیت زندگی شهری ساکنان این محلات هر چه سریع‌تر ارتقا یابد. گفتنی است در این نشست حبیب حیدری، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج ایثار و جهاد نوسازی گزارشی از فعالیت پایگاه را به اطلاع حاضرین در جلسه رساند. همچنین در پایان نشست از خانواده‌های معزز شهدا، همكاران ايثارگر و بسيجي تجلیل شد.

پیام تبریک مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به مناسبت هفته بسیج
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با صدور پیامی به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، این هفته را به پیشگامان عرصه جهاد و ایثار تبریک گفت. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان ملی زمین و مسکن، متن پیام احمد اصغری‌مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی به مناسبت هفته بسیج به شرح زیر است: پنجم آذرماه که به روز بسیج مستضعفین نامگذاری شده یادآور این نکته است که بسیج، از زمان تشکیل آن، از متن مردم آغاز شد، مردمی که در تمامی افتخارات نظام جمهوری اسلامی سهیم بوده و در تمامی عرصه‌های علمی و فکری و نیز در دفاع از ارزش‌های والای انقلاب، همواره الگو و پیشگام بوده اند. تشکیل بسیج مستضعفین، به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) از مهمترین دستاوردهای انقلاب ما است که امروز پس از گذشت چهاردهه از حیات پر برکت انقلاب، ثمرات حماسه آفرینی ها ، فداکاری ها این نهاد ارزشمند انقلابی و مردمی در تمامی عرصه‌ها مشهود است. بسیج یادآور نام بلند و پرآوازه عزیزانی است که زیباترین و ماندگارترین تابلوهای ایثار، مقاومت، تواضع توأم با شجاعت، فداکاری و از خودگذشتگی را در هشت سال دفاع مقدس به تصویر کشیدند و نام خود را به نیکی در دفتر عشق و ایثار، جاودانه نمودند. گرامیداشت این روز فرصت مناسبی برای زنده نگه داشتن تفکر ایثار، فداکاری و خدمت باورمندانه و خالصانه است که امروز  جامعه ما، بیش از هر زمان دیگری، به آن، نیازمند است. بنابراین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای بسیجی هشت سال دفاع مقدس، فرارسیدن این روز را به تمامی بسیجیان غیور، مخلص و ایثارگر و به ویژه بسیجیان شاغل در وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن تبریک عرض می نمایم و توفیق، سرفرازی و سربلندی این عزیزان را از خداوند متعال مسالت دارم.

به استاندار اصفهان ابلاغ شد؛
موافقت مشروط شورایعالی شهرسازی و معماری ایران با الحاق اراضی به محدوده شهر نجف‌آباد
شورایعالی شهرسازی و معماری ایران با الحاق اراضی به محدوده شهر نجف‌آباد، موضوع اجرای دادنامه شماره ۳۷۷ صادره از شبعه ۸ دیوان عدالت اداری با رعایت سه شرط، موافقت کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به مرتضوی استاندار و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان، مصوبه شورا را پیرامون الحاق اراضی به محدوده شهر نجف‌آباد در راستای اجرای دادنامه شماره ۳۷۷ مورخ ۲۲ تیر ۱۳۹۹ شعبه ۸ دیوان عدالت اداری ابلاغ کرد.
در متن این مصوبه آمده است: شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ در راستای اجرای دادنامه شماره ۳۷۷مورخ ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰ صادره از شعبه ۸ دیوان عدالت اداری و با عنایت به صورتجلسه مورخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ کمیته فنی شماره یک شورایعالی، مصوبه مورخ ۳ مرداد ۱۴۰۰ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان در خصوص «الحاق اراضی موردنظر دادنامه فوق به محدوده شهر نجف‌آباد» را مورد بررسی قرار داد و صرفا معطوف به اجرای دادنامه مذکور با مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مبنی بر الحاق پلاک‌های ثبتی موردنظر دادنامه فوق‌الذکر به محدوده شهر با رعایت شرایط زیر موافقت کرد:
۱-کاربری آن بخش از پلاک‌ها که با حریم قانونی ۳۸ متر جاده تداخل دارد «حریم راه» بوده و هرگونه بارگذاری در آنها کاملا منطبق بر تصریحات قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن (با اصلاحات بعدی) خواهد بود.
۲-کمیسیون ماده ۵ با رعایت الزامات و ملاحظات قانون «ایمنی راه‌ها و راه‌آهن» (با اصلاحات بعدی) و آیین‌نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۱۷ قانون مذکور، نسبت به تعیین کاربری پلاک موردنظر در بخش باقیمانده اقدام کند.
۳- با عنایت به مخاطرات احتمالی ناشی از مجاورت پلاک مذکور با حریم راه، در هر صورت سقف مستحدثات قابل احداث در پلاک موردنظر صرفا معادل حقوق مکتسبه مالک بر اساس پروانه ساختمانی صادره قبلی خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد:
۴۰ هزار واحد مسکونی در کهگیلویه و بویراحمد تا ۴سال آینده باید احداث شود
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس هدفگذاری در چهار سال آینده باید ۴۰ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود. به گزارش روزنامه جمله به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد، پژمان نیک اقبالی در جمع خبرنگاران افزود: ساخت سالانه ۱۰ هزار خانه در استان نیاز است که برای تحقق آن برنامه ریزی می‌شود. وی بیان داشت: تاکنون ۱۹ هزار و ۱۱۳ نفر در استان برای ساخت مسکن نام نویسی کرده اند که از این تعداد هشت هزار و ۴۳۸ نفر در شهر یاسوج ثبت نام کرده اند. نیک اقبالی اظهار داشت: مشکل زمین در سه شهر یاسوج، سی سخت و باشت وجود دارد اما جانمایی هایی شده که در دست پیگیری است. وی افزود: در یاسوج زمینی به مساحت ۷۰ هکتار جانمایی شده که رفع مشکلات آن در دست پیگیری است و تعهد سال جاری ساخت واحدهای مسکن طرح جهش تولید ۹ هزار و ۳۲۷ واحد است.