آیین تجلیل و تشکیل شورای روابط عمومی مجمع نکو داشت غدیر
آیین تجلیل و تشکیل شورای روابط عمومی مجمع نکو داشت غدیر
نشست صمیمی جمعی از فعالان رسانه و کنشگران فضای مجازی با مدیر مجمع نکو داشت با حضور مجتبی محمودی مدیرکل سازمان اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور و رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی، رضا سلیمان نوری رییس هیات مدیره انجمن گردشگری چهارباغ خراسان وعبدالله ابراهیمی مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در موسسه فرهنگی و هنری مجمع نکو داشت غدیر برگزار شد.

حسین فلاح ، با تاکید بر نیاز امت اسلام به رهنمون غدیر گفت: : فلسفه واقعه غدیر خم و هدف آن حفظ دین در وحدت امت وعدم تفرقه وحفظ میراث نبوت وامت از همه بلاها بود که به درستی نه درک شد ونه مورد عمل واقع شد.
وی با بیان اینکه میراث غدیر یکی از مهم‌ترین و باارزش‌ترین میراث‌های فرهنگی و مذهبی در تاریخ اسلام به شمار می‌آید، اظهار کرد: این واقعه به عنوان یکی از ارکان اعتقادی شیعه مطرح است و به معنای انتخاب و نصب حضرت علی (ع) به عنوان امام و پیشوای مسلمین بعد از پیامبر (ص) تلقی می‌شود. غدیر خم نه تنها از نظر دینی، بلکه از نظر اجتماعی و سیاسی نیز اهمیت دارد و نشان‌دهنده نقش رهبری در جامعه اسلامی است.
وی ادامه داد: میراث غدیر شامل آموزه‌ها، اعتقادات و ارزش‌هایی است که از این واقعه سرچشمه می‌گیرند و به ترویج وحدت، محبت و همکاری میان مسلمانان دعوت می‌کنند. این میراث همچنین به عنوان نمادی از حق و عدالت در برابر ظلم و ستم در تاریخ اسلام شناخته می‌شود.
مدیر مجمع نکو داشت غدیر از آغاز فعالیت و طی سه سال مجمع سه موضوع شامل تعظیم شعائر، اطعام غدیر و خطبه غدیر مورد تأکید بوده که در سال اول بنا بر تعظیم شعائر، سال دوم اطعام غدیر ، سومین سال خطبه غدیرو در درسال ۱۴۰۳ غدیر رضوی گذاشته شد.
وی بیان کرد: مهمترین هدف ما از فعالیت در مجمع این است که عید غدیر در دهه غدیر متوقف نشود و در طول سال نیز این مهم مورد توجه باشد که این این نیازمند ایده‌پردازی از سوی فعالان فرهنگی و رسانه است.
فلاح گفت: با نگاهی به دغدغه امروز جوانان می‌بینیم که به فرامین غدیری عمل نکردیم و اشکال ما مبانی است این درحالی است که در مصادیق به دنبال اشکالات هستیم و دلیل این مشکلات هم این است که در جامعه ما غدیر به خوبی تعبیر نشده و در ایجاد پیوند غدیر با مردم ضعیف عمل شده است.
در ادامه این جلسه مجتبی محمودی مدیرکل سازمان اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور و رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی، رسانه را قلب حکمرانی متعالی دانست و گفت: جهان آینده جهانی نیست که کشورهای قدرتمند صاحب بمب اتم و صاحب پیشرفته ترین تکنولوژیهای موشکی باشند بلکه جهان آینده متعلق به کسانی است که بهترین روایت ها را دارند.
وی افزود: این جمله به خوبی نشان می‌دهد که در آینده، قدرت و تأثیرگذاری نه تنها به فناوری و سلاح‌های هسته‌ای محدود نمی‌شود، بلکه روایت‌ها و داستان‌هایی که انسان‌ها قادر به ساختن و به اشتراک گذاشتن آن‌ها هستند، نقش مهمی در شکل‌دهی به جهان خواهند داشت. روایت‌ها می‌توانند الهام‌بخش، همبستگی‌آفرین و تغییردهنده باشند.
محمودی اظهار کرد: در دنیای امروز، قدرت نرم (soft power) و توانایی در ارتباطات و روایت‌سازی به اندازه قدرت نظامی و اقتصادی اهمیت دارد. کشورها و جوامعی که می‌توانند داستان‌های قوی و الهام‌بخش را روایت کنند، می‌توانند نفوذ بیشتری در عرصه‌های بین‌المللی داشته باشند و بر افکار عمومی تأثیر بگذارند. به همین دلیل، آینده متعلق به کسانی است که می‌توانند با داستان‌های خود، واقعیت‌ها را شکل دهند و به تغییرات مثبت در جهان کمک کنند.
وی بیان کرد: تشکیل شورای روابط‌عمومی‌‌‌ مجمع نکو داشت غدیرمی تواند نقش برنامه‌ریزی و سیاست‌گزاری درترویج مفاهیم فرهنگ غدیر و توسعه مشارکت عمومی مردم در اعتلای فرهنگ غدیر را ایفا کند.
رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی خاطر نشان کرد: ضرورت وجود شورای روابط‌عمومی‌‌‌ مجمع نکو داشت غدیر در حال حاضربیش از پیش حس می‌شود تا به‌صورت یکپارچه و نظام مند برای همسان و همسوسازی فعالیت و وظایف و اهداف فرهنگ و آموزه های غدیر گام های موثری برداشته شود.
به گفته وی، از آنجایی که اهمیت و نقش سازنده رسانه ها برای همگان ملموس و روشن است و آنچه یک رسانه ارزشمند و پرمخاطب را تشکیل می‌دهد و بر پایه آن استوار است محتوا خوب است و به‌عبارتی دیگر روابط‌عمومی‌‌‌ تحلیل گر است.