آی‌فیلم فارسی سریال «مدار صفر درجه» را   از دوشنبه ۱۲ مهر راهی آنتن می‌کند
آی‌فیلم فارسی سریال «مدار صفر درجه» را   از دوشنبه ۱۲ مهر راهی آنتن می‌کند

  به ‌گزارش روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، سریال «پرگار» به قسمت‌های پایانی خود نزدیک شده است و «مدار صفر درجه» جایگزین آن خواهد شد. اولین قسمت سریال «مدار صفر درجه» از آثار شاخص حسن فتحی در کارگردانی و نویسندگی، فردا شب رأس ساعت ۲۰ پخش می‌شود. این سریال ماجرای سفر دانشجویی ایرانی به نام حبیب پارسا […]

 

به ‌گزارش روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، سریال «پرگار» به قسمت‌های پایانی خود نزدیک شده است و «مدار صفر درجه» جایگزین آن خواهد شد.

اولین قسمت سریال «مدار صفر درجه» از آثار شاخص حسن فتحی در کارگردانی و نویسندگی، فردا شب رأس ساعت ۲۰ پخش می‌شود.

این سریال ماجرای سفر دانشجویی ایرانی به نام حبیب پارسا با بازی شهاب حسینی را به فرانسه روایت می‌کند که برای تحصیل در رشته‌ فلسفه به پاریس عزیمت کرده است. او در پژوهشی با دختری یهودی به نام سارا استروک همکاری می‌کند، اما این پژوهش باعث ایجاد تغییراتی در مسیر زندگی این دو جوان می‌شود. ماجرا در بستر جنگ جهانی دوم می‌گذرد.

شهاب حسینی، رویا تیموریان، لعیا زنگنه، مسعود رایگان، ایرج راد، رحیم نوروزی و ناتالی متی بازیگر فرانسوی به همراه سه بازیگر لبنانی فواد البراهیم، هاسمیک تاچچیان و پیر داغر و ۱۳ بازیگر مجارستانی در این مجموعه تلویزیونی ایفای نقش کرده‌اند.

این مجموعه که نخستین بار سال ۸۶ در ۳۰ قسمت به روی آنتن شبکه یک سیما رفت، در ساعت‌های ۰۴:۰۰ و ۱۲:۰۰ هر روز بازپخش خواهد شد.

«نون خ» به آی‌فیلم می‌آید

نمایش فصل اول سریال‌ طنز «نون خ» به‌کارگردانی سعید آقاخانی از جمعه ۱۶ مهر در آی فیلم آغاز می‌شود.

به‌گزارش روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، مجموعه‌ طنز اجتماعی «نون خ» در جدول پخش کانال فارسی این شبکه قرار می‌گیرد.

فصل نخست «نون خ» را که نوروز ۱۳۹۸ پخش شد، سعید آقاخانی کارگردانی کرده است و امیر وفایی داستان آن را نگاشته است.

در این سریال می‌بینید: نورالدین خانزاده صاحب یک کارگاه فرآوری تخمه آفتاب‌گردان است. کشاورزان هم‌محلی نورالدین، محصول تخمه آفتاب‌گردان خود را به نورالدین فروخته‌اند. نورالدین این محصول را به میرزایی ساکن تهران فروخته‌ تا او آن در کشور ترکیه به فروش برساند. خبر می‌رسد که میرزایی از دنیا رفته‌ و کشاورزان که از این خبر مطلع می‌شوند هر یک به نحوی سعی می‌کنند تا پول محصولاتی را که به نورالدین خانزاده فروخته‌اند، از او بگیرند. نورالدین هم متوجه می‌شود که میرزایی در اواخر زندگی‌اش آه در بساط نداشته‌ است… .

سعید آقاخانی در نقش نورالدین خانزاده، حمیدرضا آذرنگ، علی صادقی، هومن حاجی‌عبداللهی، فریده سپاه‌منصور، سیروس میمنت، پاشا جمالی، هدیه بازوند، ندا قاسمی، نعیمه نظام‌دوست، کاظم نوربخش و سیاوش مفیدی در این سریال نقش‌آفرینی کرده‌اند.

این سریال محبوب و پرطرفدار هر شب ساعت ۲۱:۰۰ از آی‌فیلم پخش می‌شود. بازپخش آن نیز در ساعت‌های ۰۵:۰۰ و ۱۳:۰۰ روز بعد روی آنتن خواهد رفت.

از قم تا فارس در «ایران» پرس تی‌وی

برنامه این هفته «ایران» شبکه پرس تی‌وی به معرفی موزه‌های استان قم و شهر دارابگرد اختصاص دارد.

به‌گزارش روابط‌عمومی شبکه پرس تی وی، برنامه «ایران» در بخش اول خود به گزارشگری هدی لزگی به معرفی موزه‌های قم شامل موزه آستانه مقدس حضرت معصومه (س)، تاریخ طبیعی، هنرهای سنتی، مردم شناسی و صنایع دستی می‌پردازد. قسمتی از این برنامه موزه آستانه مقدس حضرت معصومه (س) را که یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های کشور به شمار می‌رود، نشان می‌دهد.

قسمت دوم برنامه «ایران» به گزارشگری  گلنار فرنودی نیز به معرفی دارابگرد یکی از پنج ایالت پارس در ایران قدیم اختصاص دارد.

برنامه «ایران» روز یکشنبه ساعت ۲۱ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز دوشنبه ساعت ۱۲:۰۰، سه شنبه ساعت ۰۷:۰۰، چهارشنبه ساعت ۰۳:۰۰، پنج شنبه ساعت ۰۸:۰۰ و ۱۶:۰۰و جمعه ساعت ۰۰:۰۰ روی آنتن می‌رود.

چرخش نرم اعراب به سوی چین در «۱۰ دقیقه»

اپیزود جدید مجموعه مستند «۱۰ دقیقه»(۱۰ Minutes) شبکه پرس‌ تی‌وی نگاهی دارد به تغییر موضع و چرخش نرم کشورهای عربی از آمریکا به سوی چین.

به‌گزارش روابط‌عمومی شبکه پرس تی وی، این قسمت از مجموعه مستند «۱۰ دقیقه» به تهیه‌کنندگی مهدی عرب، به واکاوی تمایل و چرخش نرم کشورهای عربی به ویژه امارات و عربستان از آمریکا به سوی چین و دلایل آن می‌پردازد. در این مستند به عواملی از جمله وجود نفت شل در آمریکای شمالی و عدم احساس نیاز به نفت کشورهای عربی و از سوی دیگر، افزایش نیاز کشورهایی مانند چین به نفت اشاره می‌شود.

استقبال عرب‌ها از تکنولوژی‌های آسان و ارزان‌تر چینی از جمله دیگر دلایل تمایل کشورهای عربی به چین است.

جدیدترین اپیزود مستند «۱۰ دقیقه» با اشاره به استفاده امارات از واکسن چینی سینوفارم در مقابله با ویروس کرونا و کمک نخواستن از آمریکایی‌ها، این موضوع را هم از نشانه‌های چرخش نرم کشورهای  عربی به سوی چین ذکر می‌کند.

این مستند همچنین ضمن طرح موضوع قراردادهای جامع اقتصادی میان چین و کشورهای عربی، واکنش‌های احتمالی آمریکا نسبت به این موضوع را نیز برمی‌شمرد.

مستند «۱۰ دقیقه» امروز یکشنبه ساعت ۱۴:۳۰، فردا دوشنبه ساعت  ۰۰:۲۰، ۱۲:۲۰ و ۱۷:۲۰، همچنین ساعت ۱۴:۰۰ سه شنبه و ۱۹:۲۰ و ۰۳:۲۰ روز چهارشنبه روی آنتن پرس تی وی است.

 

یک بام و دوهوای انگلیس در فروش اسلحه

برنامه «یک سوال ساده» (A Simple Question) شبکه پرس‌ تی‌وی به سیاست‌های متناقض دولت انگلستان در فروش تسلیحات می‌پردازد.

به‌گزارش روابط‌عمومی شبکه پرس تی وی، «یک سوال ساده» در برنامه این هفته خود به بهانه برگزاری یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های تسلیحاتی جهان در شهر لندن، نگاهی دارد به سیاست‌های متناقض و متضاد دولت انگلستان در فروش اسلحه به کشورهای مختلف.

این برنامه به این حقیقت غیرقابل انکار می‌پردازد که بسیاری از مشتریان سلاح‌های انگلیسی حکومت‌ها و دولت‌هایی هستند که از نظر این کشور ناقض حقوق بشر به شمار می‌روند. در حالی که در چند دهه اخیر دولت انگلستان و همپیمانان غربی‌اش با بسیاری از کشورها به بهانه نقض حقوق بشر و دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی وارد جنگ شده‌اند؛ به همین کشورها اسلحه نیز می‌فروشند.

گزارشگر برنامه «یک سوال ساده» با حضور در شهر لندن این پرسش را با مردم بریتانیا در میان می‌گذارد که آیا سیاست خارجی اخلاقی برای دولت انگلیس معنایی دارد؟ و چرا دولت این کشور از خرید اسلحه توسط کشورهای ناقض حقوق بشر استقبال می‌کند؟

برنامه «یک سوال ساده» یکشنبه ساعت ۱۶:۰۰، ۲۳:۰۰ و دوشنبه ساعت ۰۷:۰۰، ۰۳:۰۰ و سه‌شنبه ۰۸:۰۰ و چهارشنبه ساعت ۱۱:۰۰ روی آنتن پرس تی وی می‌رود.