مدیرعامل هواپیمایی آسمان با اشاره به احتمال فعال شدن تفاهمنامه خرید هواپیما با هواپیماسازی بوئینگ مطابق با شرایط مد نظر ایران گفت: قیمت بلیت پروازهای اربعین ۶ میلیون تومان است. ابوذر شیرودی در نشست خبری با اشاره به احتمال فعال شدن تفاهمنامه خرید هواپیما با هواپیماسازی بوئینگ بر اساس شرایط ایران، اظهار کرد: البته هواپیمایی […]
مدیرعامل هواپیمایی آسمان با اشاره به احتمال فعال شدن تفاهمنامه خرید هواپیما با هواپیماسازی بوئینگ مطابق با شرایط مد نظر ایران گفت: قیمت بلیت پروازهای اربعین ۶ میلیون تومان است.
ابوذر شیرودی در نشست خبری با اشاره به احتمال فعال شدن تفاهمنامه خرید هواپیما با هواپیماسازی بوئینگ بر اساس شرایط ایران، اظهار کرد: البته هواپیمایی آسمان برنامه ریزی خود را روی این تفاهمنامه متمرکز نکرده و ناوگان خود را با تامین هواپیما و قطعات توسعه خواهیم داد.
وی با اشاره به تاثیر تحریم ها بر صنعت هوانوردی، افزود: به هیچ عنوان منتظر احیای برجام نمانده ایم و در همین شرایط تحریمی هواپیما خریداری میکنیم.
وی با اعلام اینکه ۷ هواپیمای فعال در ناوگان داریم به پروازهای اربعین اشاره و تصریح کرد: در ایام اربعین بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی پرواز چارتری نداریم.
مدیرعامل هواپیمایی آسمان با بیان اینکه قیمت بلیت پروازهای اربعین ۶ میلیون تومان است، گفت: نباید نگاه درآمدی به پروازهای اربعین داشته باشیم و انتقال زائران یک وظیفه برای ایرلاین هاست.
شیرودی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته هم به نجف و بغداد پرواز خواهیم داشت هم به شهرهای مرزی که مردم می خواهند از آنجا به صورت زمینی به عراق سفر کنند.
به گفته وی، پروازهای اربعین هواپیمایی آسمان با ۳ فروند هواپیما انجام خواهد شد.
به گزارش تسنیم، فروردین ماه سال ۹۶ هواپیمایی آسمان از امضای تفاهمنامه خرید ۶۰ فروند هواپیما ۷۳۷ مکس با بوئینگ خبر داد. بلافاصله بویینگ نیز اعلام کرد برای فروش ۳۰ فروند هواپیما با هواپیمایی آسمان MOA (توافقنامه اصولی) امضا کرده است.
معاون سازمان راهداری:
پلیس نمیتواند مدعی شود که در سالهای گذشته نقاط پرحادثه اصلاح نشدهاند
معاون سازمان راهداری با بیان اینکه تعریف پلیس راه از نقاط حادثهخیز براساس مصوبه کمیسیون ایمنی راهها نیست، گفت: طبق گزارشی که به دستگاههای متعدد ارایه میدهیم سالانه به طور متوسط ۵۰۰ نقطه حادثهخیز را اصلاح میکنیم و با پلیس هم صورت جلسه میشود به این معنا که پلیس راه نمیتواند مدعی شود که در سالهای گذشته هیچ اقدامی برای اصلاح رفع نقاط حادثهخیز انجام نشدهاست.
رضا اکبری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره اظهارات اخیر رییس پلیس راهور مبنی بر اینکه از سال ۸۳ تا ۹۸ تعداد نقاط حادثهخیز ۵ هزار و ۲۰۰ نقطه بوده و کم نشده است، گفت: اطلاق کلمه حادثه خیز به یک نقطه یا ایجاد این کلمه در ادبیات فنی وزارت راه به دلیل بهینه کردن بودجههایی است که برای ایمنی کردن جادهها مصرف میشود. برای اینکه در شبکه راهها بودجه به صورت بهینه مصرف شود، قاعدتا باید نقاطی تعیین شود که تصادفات متعدد در آن نقاط رخ میدهد.
وی ادامه داد: شناسایی نقاط حادثهخیز سیاست درستی است که از گذشته به اجرا میرسد و تمام دنیا این سیاست را دنبال میکند و حتی تمام نقاط حادثهخیز شناسایی شده را برطرف کنیم باز هم در شبکه راههای کشور به دلایل متعدد تصادفات اتفاق میافتد. دو علت اصلی که در تصادفات نقش دارند، سرعت و تداخل وسایل نقلیه است. بنابراین هر عاملی که در جاده باعث تداخل وسایل نقلیه میشود مانند تقاطعها یا تغییر سرعت در نقاطی مانند قوسها و پیچها مستعد ایجاد تصادفات هستند و از این نقاط به وفور شاید چیزی حدود ۱۰۰ هزار نقطه وجود دارد. با ساخت راههای جدید این نقاط حادثهخیز در حال ایجاد هستند. به همین دلایل اگر لیستی که از نقاط حادثهخیز تهیه شده و به تایید پلیس راه هم رسیده، برطرف شوند باز هم شاهد وقوع تصادفات خواهیم بود.
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با بیان اینکه تصور اینکه روزی نقاط حادثهخیز به پایان میرسند و تمام میشود بسیار سخت است، گفت: اینکه پلیس راه اعلام کرده ۵ هزار و ۲۰۰ نقطه حادثهخیز از سالهای گذشته وجود داشته و امروز هم همین تعداد نقطه حادثهخیز وجود دارد، را رد نمیکنیم اما تایید هم نمیکنیم چراکه نقطه حادثهخیز یک تعریف استانداردی دارد و طبق مصوبه کمیسیون ایمنی راهها لیستی از نقاط حادثهخیز تهیه میشود و همان لیست برای پروژههای رفع نقاط حادثهخیز مبنا میگیرد.
اکبری افزود: طبق گزارشی که دستگاههای متعدد ارایه میدهیم سالانه به طور متوسط ۵۰۰ نقطه حادثهخیز را اصلاح میکنیم و با پلیس هم صورت جلسه میشود به این معنا که پلیس راه نمیتواند مدعی شود که در سالهای گذشته هیچ اقدامی برای اصلاح رفع نقاط حادثهخیز انجام نشدهاست.
وی تاکید کرد: اما درباره آمار تغییر تعداد نقاط حادثهخیز از سال ۸۳ نمیتوان چیزی را بدون کارشناسی شده اعلام کرد و این آمارها باید براساس دستورالعملها و شاخصی تعیین شود که دستورالعمل کمیسیون ایمنی راهها شاخص کار سازمان راهداری است که براساس همان دستورالعمل ۱۵۰۰ نقطه حادثهخیز در راههای برون شهری در سال ۹۵ شناسایی و لیست شد که ۵۰۰ نقطه حادثهخیز را اصلاح کردیم که به تایید پلیس راه هم رسید. حدود ۲۵۰ نقطه حادثهخیز از آن لیست هم در حال اصلاح است.
این مقام مسئول ادامه داد: از آنجایی که بیش از سه سال از مدت زمان تهیه آن لیست گذشته است، طبق دستورالعمل کمیسیون ایمنی راهها یک بار دیگر باید نقاط حادثهخیز را شناسایی کنیم و باید آمار تصادفات در سه سال گذشته لحاظ شود تا لیست نقاط حادثهخیز را بتوان بازنگری کرد. این اقدامات در ۴ ماه گذشته انجام شده و هفته گذشته در این باره با پلیس راه جلسهای برگزار شد حدود ۵۰۰ تا ۵۵۰ نقطه به عنوان نقاط حادثهخیز جدید شناسایی میشود.
وی با بیان اینکه همچنین نقاط قبلی که در سه سال گذشته تصادفات در آن به حد نصاب نرسیده، از دستور کار سازمان راهداری خارج میشود، اظهار داشت: برنامه سازمان راهداری و وزارت راه و شهرسازی این است که سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ نقطه حادثهخیز را اصلاح و برطرف کند. دستور رییس جمهوری هم این بود که برای این نقاط حادثهخیز جدید با حدود ۶۰۰ نقطه حادثهخیز که اصلاح آنها نیمه تمام باقی مانده تامین مالی ویژه صورت بگیرد که تا پایان سال ۱۴۰۲ تمام این هزار نقطه حادثه خیز را اصلاح کنیم.
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای افزود: البته در سال ۱۴۰۲ باید یک بار دیگر تصادفات شبکه جادهای را مورد تحلیل قرار دهیم و این سلسله همچنان ادامه دارد و تصورم از دیدگاه پلیس راه با توجه به مصاحبههایی که انجام میدهند این است که نقاطی که مستعد ایجاد تصادفات هستند یا اینکه تصادفات موردی در آن نقاط رخ داده را هم به عنوان نقاط پرتصادف اعلام میکنند که تعداد این نقاط در کشور شاید حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار نقطه باشد. کمیسیون ایمنی راهها باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهد که آیا این نقاط را هم میتوان به عنوان نقاط حادثهخیز حساب کرد یا اینکه شناسایی براساس دستورالعمل مصوب باید مورد ملاک قرار بگیرد.
اکبری درباره تعریف استاندارد از نقاط حادثهخیز گفت: اگر تصادفات در محدوده ۳۰۰ تا ۵۰۰ متری شبکه راهی تکرار شود به این شکل که حداقل دو تصادف فوتی و حداقل ۳ تصادف جرحی یا حداقل دو تصادف جرحی و یک تصادف فوتی در طول سه سال رخ دهد، این نقطه کاندیدای معرفی نقطه حادثهخیز خواهد بود. این نقاط در شبکه راهی تجمیع شده و بین این نقاط، نقاطی که بالاترین تصادفات را داشته انتخاب و در اولویت قرار میدهند. این تعداد تصادفات در سه سال مورد بررسی قرار میگیرد و براساس تکرار تصادفات در یک نقطه شاخصی تعیین میشود که آن شاخص به صورت عددی محاسبه و بر روی نمودار رفته و نقاطی که از میانگین بالاتر هستند، در اولویت قرار میگیرند. در نهایت نقاطی که احتمال تکرار تصادفات در آن بالا است، جزو نقاط حادثهخیز خواهند بود که در محاسبه جدید به حدود ۵۵۰ نقطه رسیده است.
معاون سازمان راهداری گفت: شاید مد نظر پلیس این است که تمام نقاط داوطلب را باید جزو نقاط حادثهخیز حساب کنیم که چنین تعریفی اساسا درست نیست و در دنیا هم چنین تعریفی از نقاط حادثهخیز وجود ندارد. ادعای پلیس در سنوات گذشته این بوده که تمام این نقاط داوطلب هستند، به نوعی نقطه حادثهخیز محسوب میشوند که هر چند این محاسبه میتواند درست باشد اما بودجه بی نهایت برای اصلاح این نقاط نداریم بنابراین باید اولویت بندی کنیم.
معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای خبر داد؛
تامین ۸ هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی مسافران اربعین
معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای گفت: برای جابجایی زائران عتبات ۸ هزار دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است.
حمیدرضا شهرکی گفت: هم اکنون در حال برنامه ریزی برای آماده سازی پایانههای مرزی و همچنین حمل و نقل زائران برای سفر اربعین هستیم همچنین چندین دستگاه مینی بوس جهت مسیرهای کوتاه در مناطق مرزی و حدود چهار هزار دستگاه سواری پلاک عمومی برای افزایش ناوگان حملونقل در مرزهای مواصلاتی به عراق برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی افزایش مییابد، امسال ۲ مرز باشماخ و تمرچین هم به پایانههای مرزی کشور برای ورود زائران به خاک عراق تدارک دیده شده است و ۲ پایانه مرزی برای زائرین پاکستانی در نظر گرفته شده است.
به گفته او، افزایش تردد ایمن در مرزهای چذابه و شلمچه از مهمترین اقدامات وزارت راه است و قرار است زیر ساختهای لازم پیش از آغاز همایش اربعین حسینی در این ۲ گذرگاه فراهم شود، بازسازی محور جادهای در مرزها به سرعت در حال اجرا است و تشریفات واگذاری اجرای این طرحها به پیمانکاران مربوطه نیز انجام شده است.
معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای این را هم گفت: تمامی تدراکات نظیر سایبان، آبسردکن، مه پاش و … هم امسال آماده شده و دیزل ژنراتور برای مسیر زائران در نظر گرفته شده است. در این ایام بخش وسیعی از نیروهای انسانی برای خدمت رسانی زائران اتخاذ شده است، با توجه به همزمانی اربعین با پیک سفرهای آخر تابستان نمیتوان همه ناوگان حمل و نقل را در اختیار سفرهای اربعین قرار داد، اما ۸ هزار دستگاه اتوبوس برای سفرهای اربعین مد نظر گرفته میشود.
شهرکی گفت:۹۰ درصد جابجایی زائران به کربلا از طریق جادهها صورت میگیرد و قرارگاه کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین کشور نیز فعالیت خود را از هفتههای گذشته آغاز کرده است. در بحث بازگشت زائران به کشور همه امکانات کشور برای تسهیل در تردد زائران برنامه ریزی شده تا زائران نسبت به سالهای گذشته بهتر در این مسیر تردد کنند.
به گفته او، بنابراین پیشبینی میشود حدود ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار مسافر در بخش حمل و نقل جادهای جابجا خواهند شد؛ و برای این تعداد باید امکانات ۲ برابر شود، در حال حاضر ۲ هزار ۴۰۰ شرکت حمل نقل داریم همچنین برای سوخت گیری ناوگان اربعین قرار شده نازلهای مشخصی فراهم شود تا دچار ترافیک در این زمینه هم نشویم.
معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای این را هم گفت:۶ هزار اتوبوس دیگر مورد نیاز است که به دنبال تأمین آنها از طریق ستاد مرکزی اربعین، وزارتخانهها، سازمانها و نیروهای مسلح هستیم. همچنین پارکینگ برای خودروها را امسال افزایش دادهایم.
سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران:
هواپیماهای فعال ایرانایر به ۳۲ فروند افزایش مییابد
سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه تعمیر و نگهداری هواپیماهای هما را در مجموعه ایرانایر انجام میدهیم، گفت: در زمان حاضر ۲۰ هواپیمای فعال در ناوگان داریم.
شمسالدین فرزادیپور، اظهار کرد: تعدادی از هواپیماهای ایرانایر کلاً زمینگیر شدهاند و تعدادی دیگر نیز با اولویت وارد خط پروازی میشوند.
وی افزود: به طور میانگین حدود ۲۰ فروند از هواپیماهای ایرانایر در تلرانس فعال است.
وی بیان کرد: در آینده نزدیک این تعداد را به ۳۲ فروند افزایش میدهیم.
سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: تمام هواپیماهای ایرانایر در مجموعه هما تعمیر و نگهداری میشوند.
معاون ساخت و نگهداری راههای روستایی و فرعی سازمان راهداری اعلام کرد؛
شرایط مطلوب پایانه مرزی میرجاوه در سیستان و بلوچستان برای پذیرش زائران پاکستانی
معاون ساخت و نگهداری راههای روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت:پایانه مرزی میرجاوه از شرایط مطلوبی برای پذیرش زائران پاکستانی اربعین حسینی (ع) برخوردار است.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)،خداداد مقبلی در بازدید از پایانه مرزی میرجاوه با اشاره به قرارگیری سیستان وبلوچستان به عنوان دروازه شرقی پذیرش زوار خارجی به کشور، اظهار داشت: به منظور ارتقای ایمنی سفر زائران در محورهای منتهی به پایانه مرزی میرجاوه، اقداماتی در حوزه ایمن سازی، نظیر خط کشی، روکش آسفالت و نصب علائم ایمنی انجام شده که در این بازه زمانی اندک و با کیفیت مطلوب، قابل تقدیر است.
معاون ساخت و نگهداری راههای روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای تصریح کرد: تدابیر لازم برای جابه جایی مطلوب زائران پاکستانی از پایانه مرزی میرجاوه به سمت مرز شلمچه، مرز خروجی زائرین پاکستانی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای سیستان و بلوچستان از طریق هماهنگی با شرکتهای حمل و نقل مسافر انجام شده که همه این اقدامات حاکی از مهیا بودن این استان برای پذیرش زوار آقا ابا عبدالله حسین(ع) است.
مقبلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته درپایانه مرزی میرجاوه گفت: شرایط پذیرش زوار خارجی در این پایانه مرزی در مقایسه با سالهای گذشته، مهیاتر و مطلوبتر است به طوری که سالن بسیار مناسبی در این پایانه ساخته شده و زائرسرای آستان قدس رضوی نیز برای خدمات دهی به زائران مهیاست.
معاون ساخت و نگهداری راههای روستایی و فرعی سازمان خاطر نشان کرد: امیدواریم کشورمان با اقدامات مطلوب ادارات کل راهداری و حمل و نقل جادهای شمال و جنوب استان سیستان و بلوچستان، امسال میزبان شایستهای برای پذیرایی از زوار خارجی اربعین حسینی باشد.
رئیس راهداری و حمل و نقل جادهای قائمشهر خبرداد؛
آغاز عملیات بهسازی و روکش آسفالت راه روستایی قراخیل شهرستان قائمشهر
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قائمشهر از عملیات بهسازی و روکش آسفالت راههای روستایی قراخیل این قائمشهر به طول ۱و نیم کیلومتر با اعتبار بالغ۱۵ میلیارد ریال خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران، مصطفی امیری اظهار داشت: راه روستایی به عنوان قسمتی از توسعه روستایی، یکی از فعالیتها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای را تشکیل میدهد که شامل حفظ و نگهداری راههای روستایی اعم از ترمیم و لکهگیری آسفالت، خطکشی راههای آسفالته، نصب علائم، شانه سازی و پاکسازی حریم راههای روستایی و … است.
وی ادامه داد: عملیات زیرسازی و روکش آسفالت راه روستایی ریکنده و کرچنگ به طول یک کیلومتر در این شهرستان بزودی اجرایی میشود.
امیری در ادامه به اقدامات ایمن سازی این اداره در سطح محورهای تحت پوشش خود اشاره و تصریح نمود : اقدامات ایمن سازی از قیبل تامین روشنایی و رفع خاموشی، پاکسازی و زیبا سازی حریم راهها، شانه سازی، رنگ آمیزی پایههای تابلو و نردههای پل، آشکار سازی نقاط پر تصادف، نصب انواع علائم اخطاری قوس، مسیرنما و خطر نما، تعمیر و بازسازی و نصب گاردریل، ساماندهی و افزایش اثر بخشی علایم در طول محورها تنها بخشی از اقدامات ایمن سازی این اداره است.