امسال سیزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران با سی و سومین دوره نمایشگاه ملی صنایع دستی با هم در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران ترکیب شده است و از روز ۲۳ بهمن ماه افتتاح شد و تا روز ۲۶ بهمن نیز ادامه خواهد داشت. به گزارش مهر، نمایشگاه گردشگری امسال […]
امسال سیزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران با سی و سومین دوره نمایشگاه ملی صنایع دستی با هم در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران ترکیب شده است و از روز ۲۳ بهمن ماه افتتاح شد و تا روز ۲۶ بهمن نیز ادامه خواهد داشت.
به گزارش مهر، نمایشگاه گردشگری امسال پس از ۱۲ دوره به مجری جدید که سابقه برپایی نمایشگاههایی در باکو و عراق در حوزه گردشگری سلامت را داشته واگذار شد. علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی در نشستی با تورگردانان کشور که در روز اول بهمن ماه برگزار شده بود، گفت: برخی میگفتند که فردی چندین سال هست که نمایشگاه گردشگری تهران را برگزار میکند و سود زیادی میگیرد ما جلوی آن را گرفتیم و به شرکت خودمان دادیم که منافع شخصی نیز پشت آن نباشد و اگر سودی حاصل میشود نیز به حوزه گردشگری برگردد.
صرفاً جهت فروش
در هر حال این برنامه چهار روزه همزمان با سرمای زیاد شهر تهران برپا شد و به رغم اینکه کمتر کسی فکر میکرد در فضای باز نمایشگاه افراد زیادی حضور پیدا کنند اما همچنان مردم از این برنامه استقبال کردند به خصوص از فضای باز محوطه که مملو از غرفههای فروش سوغات و خوراکی استانها بود. از کباب لولهای و کباب سبزیجات گرفته تا پیتزای فوری و فلافل و آش کشک و دوغ محلی و حلوای ارومیه.
در همان محوطهای که سالها بساط چادرهای مسافرتی و خودروهای آفرود و کاروانهای سفر برپا بود جایشان را سوغات و خوراکیها گرفته بود و یک اتوبوس گوجهای رنگ که به ابتکار راننده و مالکش داخل آن تغییر دکور داده شده بود؛ به عنوان اولین لیموزین ایران برای اجاره و استفاده در جشنها و مراسم عروسی تبلیغ میکرد.
تلفیق موسیقی و رقص و مذاکره
این نمایشگاه در بخشهای مختلف نمایشگاه بین المللی تهران میزبان مردم و متخصصان این حوزه است. مردمی که آمدهاند تا از رقصها و خوراک و هر آنچه که مربوط به سفرهای نوروزی شأن است استفاده کنند تا فعالان گردشگری که بتوانند در میان این فضا اگر موسیقی بگذارد مذاکراتی هم با هم صنفان خود انجام دهند. چون در میان غرفهها آنچه که چند سال مورد انتقاد فعالان گردشگری امسال باز هم ادامه دارد. آن هم موضوع همخوانی موسیقی در میان غرفههای تخصصی گردشگری است. صدای موسیقی که در برخی از غرفهها پخش میشود، اجازه نمیدهد افراد با هم گفتگوی راحتی داشته باشند. توجه به این موضوع تنها چند سال رعایت میشد. ولی اکنون یک غرفه در حال رقص و پایکوبی است و دیگری در حال گفتگو برای انجام یک قرارداد!